Aihe: Apulanta, Don Huonot..
1 2 3 4
soolo
03.07.2003 21:11:50
mitäs olette mieltä suomalaisista rokki yhtyeistä kuten apulanta,zen cafe,donkkarit ja cmx.itse henkilökohtaisesti pidän kaikista yhtyeistä.
terve
lxi
03.07.2003 21:22:10
CMX ollut henkilökohtaisesti yksi viidestä merkittävästä suomalaisesta vaikuttajasta. Muut kiinnostavat aika vähän.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
paradoxbox
03.07.2003 21:43:47
Melekosta kakkaa.
The H is O
soolo
03.07.2003 22:21:56
CMX jyrää, muut ei. Päivän kysymys: Onko tämä oikea palsta tälle aiheelle?

en ole kyllä siitä aivan varma.hmm
terve
jannu
03.07.2003 23:08:37 (muokattu 03.07.2003 23:09:49)
Apulanta on nykytilassaan huolestuttavan heikko. Donkkareita olen aina pitänyt jokseenkin vastenmielisenä. Zen Cafe on loistava. CMX on parhaimmillaan hyvä.

Olipas töksähteleviä lauseita.
Jabbe
03.07.2003 23:23:24 (muokattu 03.07.2003 23:24:37)
Zen Cafesta jos otettaisiin laulaja pois niin olis hyvä, jotenkin se Putro onnistuu vain ärsyttämään. Sanoituksilla ja laulutyylillä. Vähän tylsiä biisejäkin, ei iske.

Apulanta, CMX ja Donkkarit sen sijaan suomirokin kärkinimiä, ja tottakai diggailen. Kaksi viimeistä tulossa Ilosaareen, ja pakkohan ne on mennä katsomaan jos vain paikalle löytää. Apulanta taas oli viime kesän parhaimmistoa, harmi kun eivät ole tänä vuonna. Hyviä bändejä!

EDIT: Lisättäköön nyt, että paras suomalainen poprockbändi on IMHO ollut kautta aikojen Neljä Ruusua. Loistavia joka suhteessa, siitä ei pääse mihinkään. Parasta suomalaista musaa.
Olette varmaan huomanneet, että puhun paljon. Mutta yritän kyllä joskus myös sanoakin jotain...
jannu
03.07.2003 23:52:39
Zen Cafesta jos otettaisiin laulaja pois niin olis hyvä, jotenkin se Putro onnistuu vain ärsyttämään. Sanoituksilla ja laulutyylillä. Vähän tylsiä biisejäkin, ei iske.

Kieltämättä aika vittumaisen oloinen mies... Mutta se siinä kiehtookin. =)
aiiT
03.07.2003 23:56:52

CMX on ollut mukana ne vuodet, jolloin on sattunut pahimpia pöllytyksiä ihmissuhteiden saralla, mokaillut muuten vaan elämänsä, mutta samalla oppinut paljon uutta. Siis hemmetin tärkeä orkesteri, yhä ja edelleen.

Kävin hiukan aikaa sitten KT:n keikalla Tavastialla kiittämässä AW:tä kuluneista vuosista, siis oikeesti ihan viattomalla mielellä ja kättelytarkoituksissa, mutta kun se halas, parahdin itkuun.

Se oli.. hmm.. aika pelottava tunnepurkaus :)
We are accidents waiting to happen.
unijoni
04.07.2003 11:24:04
Zen cafe on loistava bändi mutta en voi mitään sille että vanha materiaali iskee aika paljon enemmän kuin uusi. Apulantaa olen vuosien aikana oppinut arvostamaan bändinä ja uudetkin levyt toimivat, mutta englannin kielestä pitäisi pysyä poissa tämän bändin. Cmx:n jotkut legendaariset biisit ei koskaan huonone, mutta vanhaa tuotantoa löytyy itseltä harmittavan vähän kun aina on jotain muuta ostettavaa..
FastEddie
04.07.2003 14:33:06

mitäs olette mieltä suomalaisista rokki yhtyeistä kuten apulanta,zen cafe,donkkarit ja cmx.itse henkilökohtaisesti pidän kaikista yhtyeistä.

Apulanta - No joo tai ei tai en tiedä

Zen Cafe - Bändin sointi on hyvä ja biisit näppäriä, mutta biisien sanat aivan hirveitä ja laulu kamalaa. Lopputulos kauhiaa paskaa

Don Huonot - Hyvä

CMX - Tekotaiteellista paskaa
Jani The Rock
04.07.2003 17:55:13

Henkilökohtaisesti inhoan... äh, ei kun sanotaan vaikka että ko. bändien tuotanto ei puhuttele minua millään tasolla.
"I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt
ozz3
06.07.2003 18:40:11
Zen Cafe, Don Huonot ja CMX ovat todella laadukasta suomalaista rock musiikkia... ei se rock ole vielä kuollut =)

Ja Apulanta on yksi henkilökohtaisista suosikeistani (siis suomalaisista) ja se rullaa aina...
"Live fast, die young I guess."
Brewtal
06.07.2003 19:31:19
Apulanta - Surkeaa

Don Huonot - Muutama hyvä: Vedä käteen, Piikkilankaa, Ruoski Minua

Zen Cafe - Maailman ehkäärsyttävin bändi: Huono soitto ja huonoin sanoitus.

CMX - Se on hyvää, varsinkin vanhat klassikot.
Alcohol Fueled Brewtality
Kitaranraiskaaja
06.07.2003 23:09:12

Apulanta - Livenä pirnaleksen hyvä ja tykkään levyltäkin kuultuna.

Zen café - Provinssissa kuulin ensimmäistä kertaa oikein kunnolla ja tykästyin. Pidän kovasti.

Don Huonot - En ole kauhean paljon tutustunut, mutta kyllä bändiltä ainakin hyviä biisejä löytyy kourallinen jos toinenkin.

CMX - Suomalaisten bändien parhaimmistoa.
Tekno, POP, etno, latin, kuningas, minä.
PuNkKi
07.07.2003 01:09:11
Apulanta - teinipaskaa :)

Zen cafe - aika rok..menettelee...tosin se laulu...eiei...

Donkkarit - No komments... kuuntelee n.kerran vuodessa

CMX - jotkut biisit kolahtaa...jotkut ei... en tiä
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
kid ego
07.07.2003 02:29:31

Apulanta on ilmeisesti menossa koko ajan parempaan suuntaan opittuaan soittamaan. Levyä en ostaisi, mutta jaksan kuunnella radiosta tuutattuna. Zen Cafe ärsyttää minua jostakin tuntemattomasta syystä. Samuli Putro on nerokas sanoittaja, mutta jokin pieni asia saa minut hermostumaan. Don Huonot on loistava bändi, harmittaa etten ole nähnyt heitä koskaan livenä. Täytyy olla tarkkana että ehdin vielä joskus mukaan. CMX:ää en tunne kovin hyvin, mutta on heillä ainakin yksi hyvä biisi.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
Huevos
07.07.2003 11:54:07

CMX:

*intro lähtee suoraan kertosäkeestä jykevällä paatoksella ilman lauluja yhden kerran.

*tämän jälkeen tulee säkeistö ilman laulua, pelkät bassot ja rummut kaksi kertaa. kasibiittiä ja bassolla yhtä tai korkeintaan kahta säveltä. Missään nimessä EI oikeaa bassolinjaa.

*varsinainen säkeistö laulujen kanssa. Sanotuksissa mainitaan paljon sanoja, kuten 'tuska', 'puu', 'kivi', 'vainaja', 'arki' jne.

*kertsi. raskasta hevikitarointia ja rummut laahaavaa suomi-hevi paatosta (mättöä symbaaleilla) ehkä jotain elektroniikkaa myös mukana. toistuu kaksi tai neljä kertaa. Sanoituksissa on jokin eriskummallinen vertauskuva tai aforismi, kuten 'tuuli puhaltaa hiekkaa lehti leikkaa kuolleen puun'.

*väliosa. Kokeellinen väliosa. Jotain ihme älämölöä. Toistuu kaks kertaa.

*säkeistö neljä kertaa.

*kertsi.

*väliosa. Toistuu neljä kertaa.

*C-osa ja loppurutistus. Jotain masentavaa karjumista. Kitaravalli huipussaan. Kitaralla voi olla myös jokin totaalisen masentava melodia, mutta ei missään nimessä sooloa. Toistuu kahdeksan kertaa ja sitten biisi loppuu kuin seinään.
Kapis
10.07.2003 20:10:04
totuuksia.

cmx - oli kauan sitten yksi suomen parhaista bändeistä. en tiedä mitä tapahtui, mutta tuskin nousee enää jaloilleen. olisi pitänyt hajota rautakanteleen jälkeen tai viimeistään vainajalan.

don huonot - täysin kelvoton. ihan tiukkoja soittajia muutama, mutta musiikki on poikkeuksetta paskaa. ei ole kehittynyt mihinkään suuntaan "uransa" aikana.

apulanta - vähän turhaan dissattu yhtye. parhaimmillaan taisi olla "aivan kuin kaikki muutkin" / "plastic" - aikoina, mutta uudetkin levyt ovat kyllä olleet ihan kuunneltavia. saattaa vielä tehdä koviakin juttuja tulevaisuudessa. voi yllättää.

zen cafe - hyvä bändi, joskaan en ole kuullut uusinta levyä ollenkaan. jokaisella aiemmalla levyllä ollut hyviä biisejä, joskin myös aika huonoja. luulisin, että zen cafekin voisi tehdä parempaakin musiikkia vielä jonain päivänä.
Nimismies
11.07.2003 10:04:38

Apulanta: Omistan Apulannalta kolme levyä(Plastik, Heinola 10, Hiekka). Täytyy sanoa että Apulanta pyyhkii vähän huonoon suuntaan. Uudet kappaleet ovat suurimmaksi osaksi aika mielikuvituksettomia ja tylsähköjä. Uudelta Hiekka - albumilta koviksi biiseiksi osoittautuivat vain Hetki, Jumala, Hiekka ja Valas(Kolmiolääke menettelee). Muut olivat aikamoista huttua. Plastikista pidän kovasti, ja Heinola 10:een en ole vielä ehtinyt tutustua. Toivottavasti yhtyeen uusi levy tulee olemaan vähän piristysruiske monotoniseksi käyneelle yhtyeelle. Livenähän ne puhuvat tämän olevan kova, mitä en ole itse päässyt todistamaan.

Zen Café: Aluksi sangen mielenkiintoinen yhtye, joka lipsuu jatkuvasti huonoon suuntaan, lähinnä siksi, että koko yhtye rakentaa liikaa Putron biisien varaan. Ne käyvät levy levyltä tylsemmiksi niin sanoituksellisesti kuin melodisestikin. Helvetisti järkeä oli vielä ihan hyvä levy, mutta Vuokralaisella oli turhan monta harhalaukausta. Ua Ua on edelleenkin yksi suomirockin kovimmista levyistä, ja se sisältää selkeästi Zenkkareiden parhaat biisit (Mies eikä poika enää, Harri, Virpi...)

Don Huonot: Muutama hyvä biisi(Suojelusenkeli, Lentohiekkaa, Tuulee...), mutta jokin tässä yhtyeessä vastustaa. En tiedä ihan tarkkaan mikä se on, mutta se liittyy jotenkin Kalle Aholaan. Etenkin kaverin tekopyhä illistely ottaa minua kupoliin sangen suurenmoisesti, ja kun tähän soppaan lisätään joskus raivostuttavan kornit ja hölmöt lyriikat plus mitäänsanomaton lauluääni, niin lienee selvää ettei minulla suurempia sympatioita häntä kohtaan ole. Mikään täyssusi Donkkarit ei ole, mutta mieluummin kuuntelen jotain muuta noita yllä mainittuja biisejä lukuunottamatta.

CMX: Aiemmin tunsin CMX:n vain sen hittibiisien perusteella, mutta nyttemmin olen hankkinut Auran ja Isohaaran, ja minusta on muodostunut lyhyessä ajassa sangen kova CMX - diggari. En pidä niinkään paljon alkupään progeilusta, uudemmat levyt ovat kovasti mieleeni. Varsinkin Isohaara sisältää monta ohittamatonta biisiä, ja se onkin ollut itselläni tämän kesän tehokuuntelussa. Tykkään kovasti Yrjänän pehmeästä lauluäänestä ja lyriikoista. Nyt pitäisi vielä hankkia lisää CMX - levyjä ja laajentaa tajuntaa.
"Rockmusiikissakin on voimaa" - Petri Anjalankoskelta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)