Aihe: Kuivaharjoittelua
1
Eddie
03.07.2003 13:17:13

Oon tässä kohtapuoliin ens viikolla lähdössä reilun viikon mittaselle ulkomaanreissulle enkä voi soittaa kitaraa ollenkaan matkan aika!!

AAARGH!

Onko kellään mitään "kuivaharjottelu" vinkkejä?
On meinaan pakko soittaa.
Soittamisesta tullu joku ihme pakkomielle :)
UP THE IRONS
Herra Rapu
03.07.2003 13:23:14

Oon tässä kohtapuoliin ens viikolla lähdössä reilun viikon mittaselle ulkomaanreissulle enkä voi soittaa kitaraa ollenkaan matkan aika!!

AAARGH!

Onko kellään mitään "kuivaharjottelu" vinkkejä?
On meinaan pakko soittaa.
Soittamisesta tullu joku ihme pakkomielle :)

Meikä kävi jammaamassa Thaimaan lomalla yhden housebändin kanssa SRV:tä pahimman soittohimon tukahduttamiseksi.

Kyllä se hätä keinot keksii :)
Paino ei ole mikään ongelma.
FAT = MOTION
Jäsen X
03.07.2003 14:42:08
Meikä kävi jammaamassa Thaimaan lomalla yhden housebändin kanssa SRV:tä pahimman soittohimon tukahduttamiseksi.

Kyllä se hätä keinot keksii :)

Hitto, oli varmaan huippureissu.
You can do it your own way, if it's done how I say.
Tony Narrows
03.07.2003 19:07:49
No kitaraa voi olla vaikea soittaa ilman kitaraa ;)
mut kannattee vahvistaa sormia vaikka ja mieti niitä juttuja mitä soitat.
Olen monet asiat oppinut kun olen vain pohtinut että miten se oikein käytännössä tehtäisiin.
Eli sisäistä reenaamasi. ;)
Toni A Salmi
Lord of the strings
03.07.2003 19:22:31
Jos pitkään ei pääse soittamaan, niin sormet veltostuu.
Eli, tee näin:
Ota tennispallo mukaan matkalle ja puristele sitä aina välillä,
niin minä teen :-D.
Kaikki ovat joskus aloittelijoita...
R.Cooley
03.07.2003 19:53:11
No kitaraa voi olla vaikea soittaa ilman kitaraa ;)
mut kannattee vahvistaa sormia vaikka ja mieti niitä juttuja mitä soitat.
Olen monet asiat oppinut kun olen vain pohtinut että miten se oikein käytännössä tehtäisiin.
Eli sisäistä reenaamasi. ;)

Joo, mäkin töissä ollessani, purin päässäni sointuja (eli mitkä sävelet kuuluu kyseiseen sointuun ja mitkä intervallit ne on).
Viime bussi matkalla taputtelin rumpujen tahtia kunnellessani minidisciä.
Satriani on voittamaton
Zed
03.07.2003 21:06:40

Olin Helsingissä muutaman päivän lomalla 1999. Huomasin Itäkeskuksessa kävellessäni käyttäväni oikeaa käsivartta otelautana. Sitä oikeaa kättä minä sitten iltakaudet hotellissakin soittelin kuullen Antonio Lauron melodisten valssien soivan päässäni. Tämä tuntui perverssillä tavalla tyydyttävän pahimmat soittohimot, eikä pikkaus & näppäilykäden kutinalle osannut edes kohdetta etsiä.
Yngwie - A legend in his own lunchtime
KooAa
03.07.2003 21:15:50
Olin Helsingissä muutaman päivän lomalla 1999. Huomasin Itäkeskuksessa kävellessäni käyttäväni oikeaa käsivartta otelautana. Sitä oikeaa kättä minä sitten iltakaudet hotellissakin soittelin kuullen Antonio Lauron melodisten valssien soivan päässäni. Tämä tuntui perverssillä tavalla tyydyttävän pahimmat soittohimot, eikä pikkaus & näppäilykäden kutinalle osannut edes kohdetta etsiä.

Vedit siis ikäänkuin käteen ... mutta kyllä mentaaliharjoituksistakin on hyötyä.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Zed
04.07.2003 17:23:18

Taktista. Ootko kokeillu jossain julkisilla paikoilla?

Siellä Itäkeskuksen kauppablokissa tämän juuri keksinkin. Kaupassa kierrellessäni huomaankin käteni soittavan Arto Jakolan Valssi nro. 6 vuodelta 1998. Siitä kaikki lähti.
Yngwie - A legend in his own lunchtime
pwallin
07.07.2003 10:23:18

Mulla oli joskus sellainen itse tehty noin 30 cm pitkä "minilankku" jolla ei varsinaisesti voinut soittaa mitään oikeasti, mutta siinä oli otelauta ja kielet joten treenaukseen ihan hyvä jos ei melodioita kaivannut vaan pelkkää mekaanista voimistelua molemmille käsille. Oli melko tukeva joten ei tarvinnut varoa matkallakaan...
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)