Aihe: Toinen bändi vie riffit??
1 2 3
Da Make
29.10.2005 01:25:09
Hoho, meidän treenikämpällä näin:
basisti tulee limukoneelta, ovi aukeaa, käytävällä kuuluu kuinka toisessa huoneessa lähtee Judas Priestin Painkiller... kaikki naurahatavat... sanaton yhteis peli toimii, soittimet käteen, standby pois, oho, kaksi kitaristiamme alkavat soittamaan painkillerin mainriffiä yhteen ääneen. soitto loppuu, nauraminen alkaa. Toinen kitaristi laittaa delayn päälle ja vetäsee Tiptonilta kopatun soolon alku sweeppauksen. Soitto lakkaa. Pokka ei pidä..

Kitaristilla oli seuraavalla kerralla Priestin Painkiller albumi autossa, erittäin kova huumoriarvo tuolla levyllä! ("This is a storyaboutleahter RrEbelll")
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
IommI
01.11.2005 11:54:07
Oletteko koskaan törmänneet tällaiseen ilmiöön, että kun kaksi treenikämppää on vierekkain, niin toisen kämpän äijät alkavat soittelemaan sinun sielun syövereistä tulvineen biisin riffejä.

Toisin sanoen tuot bändillesi uuden luomuksesi, toinen bändi "varastaa" sen.

Onko tämä teistä arveluttavaa meninkiä vai oman aikaansaannoksen yli suojelua?

Olisin käynyt jo vetämässä luu vitosen silmäkulmaan jos kuulisin jotain omaa soitettavan...
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
kivi
01.11.2005 11:56:45
Olisin käynyt jo vetämässä luu vitosen silmäkulmaan jos kuulisin jotain omaa soitettavan...

Miksi ihmeessä? Eihän se sulle kuulu, mitä tahansa saa soittaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Henko
01.11.2005 13:32:31

Kitaristilla oli seuraavalla kerralla Priestin Painkiller albumi autossa, erittäin kova huumoriarvo tuolla levyllä! ("This is a storyaboutleahter RrEbelll")

On se kyllä oikeastikin kova levy :)
Olen true-uskottava.
Da Make
01.11.2005 15:34:08
On se kyllä oikeastikin kova levy :)

Onhan se, on on.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Kapane
02.11.2005 12:21:43

Onhan se, on on.

He is the PAINKILLER...
Tmp
02.11.2005 13:16:36
Miksi ihmeessä?

Koska se on kova hevimies.
Kuuntele oikeaa musiikkia - www.penelopeband.net
Diablero
03.11.2005 01:05:18
Parhaita on ne kun joku prkl hevitiluttaja treenaa tilutusta naapurikämpässä.
Joskus tuli ite sitten vedettyä ämyri täysille ja sotkettua jotain riitasointujasiihen päälle. Itse menin skitan ja pitkän pihuhan kanssa käytävälle, niin että kuulin tiluttajan, enkä pelkästään omaa v*ttuilu-riitasointuiluani. Tiluttaja taas kuuli seinän läpi ilmeisesti aika kovaa mun seinää vasten käännetyn vahvistimen äänen. Niinpä hetken kuluttua tilutus lakkasi, ja lopetin heti itsekin. Vähän aikaa oli hiljaista, kunnes tilutus alkoi taas. Annoin taas tiluttaa hetken, ja aloin sitten jälleen vetää jotain kromaattista skaalaa päälle.
Jälleen tilutus lakkasi hetkeksi.
Tätä jatkui melko pitkään ja mulla oli naurussa piteleminen.
Viimeisellä tilutuskerralla vedin ensin taas jotain riitasointuja päälle ja kun tiluttaja lopetti, olin hetken aikaa ihan hiljaa, ja sitten vedin korkeelta sen "lälläl-lälläl-lieru" -jutun.
Sitten tilutus lakkasi kokonaan.
Voitto oli minun
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä
Defrayer
03.11.2005 05:02:44
Viimeisellä tilutuskerralla vedin ensin taas jotain riitasointuja päälle ja kun tiluttaja lopetti, olin hetken aikaa ihan hiljaa, ja sitten vedin korkeelta sen "lälläl-lälläl-lieru" -jutun.
Voitto oli minun

Mitenkas tuo "lälläl-lälläl-lieru" -juttu soitettiinkaan, ei nyt saa paahan sitten mitenkaan :D.
Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, THV #17
Jemo
03.11.2005 05:50:59

Jotkut pöllivät ajatuksissaan riffejä tai melodioita kuuluisilta bändeiltä. Meikäläinen on pari-kolme, ehkä neljä tai jopa viisikin, pöllinyt ajatuksissaan riffin jonkun paikallisen demobändin keikalta tai demolta. Tai jopa oman bändin biisistä tai kitaristin aiemmasta tuotannosta. Vittumaista keksiä maailman paras heavyriffi ja huomata että naapurin yläasteikäisillä Iron Maiden -äijillä on saman riffin yksinkertaisempi versio omalla demollaan ;) Tai tehdä biisi jonka kuvittelisi kelpaavan kitaristillekkin "kun on niin samaa tyyliä" ja tajuta pöllineensä pari iskukohtaa, sointukulun ja kertsin lead-melodian suoraan tältä. Tänään taas tein drop-h-virekokeiluni innoittamana kerrassaan nerokkaan yksinkertaisen mutta toimivan heviriffin. Menin esittelemään sitä innoissani kaverille, ja parin ekan äänen jälkeen huomasin nolona soittavani hänen bändinsä yhtä nerokkaimmista riffeistä. "niin, aattelin että tän vois soittaa h:stakin. Tai jotain."

-Jemo
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
Super-Jari
03.11.2005 06:57:06
Joskus tuli ite sitten vedettyä ämyri täysille ja sotkettua jotain riitasointujasiihen päälle. Itse menin skitan ja pitkän pihuhan kanssa käytävälle, niin että kuulin tiluttajan, enkä pelkästään omaa v*ttuilu-riitasointuiluani. Tiluttaja taas kuuli seinän läpi ilmeisesti aika kovaa mun seinää vasten käännetyn vahvistimen äänen. Niinpä hetken kuluttua tilutus lakkasi, ja lopetin heti itsekin. Vähän aikaa oli hiljaista, kunnes tilutus alkoi taas. Annoin taas tiluttaa hetken, ja aloin sitten jälleen vetää jotain kromaattista skaalaa päälle.
Voitto oli minun

Olitpa sankari. Toivottavasti joku soittaa kamoillasi kun et ole itse paikalla.
Bobana
03.11.2005 08:07:57
Voitto oli minun

Sinäpä se sitten olet hieno mies.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Diablero
03.11.2005 17:16:20
Sinäpä se sitten olet hieno mies.

Tiluttaja? :D

No ei mutta mun mielestä vaan helvetin naurettavaa käydä treeniksellä lähinnä treenamaassa jonkun kitarasankarin soolojen mahdollisimman nopeeta vetämistä, vaikka itse oma bändi tarttis treeniä perkeleesti, että kuulostais edes jotenkuten siedettävältä.

En siis voinut vastustaa kiusausta
Super-Jari
04.11.2005 11:31:44
Tiluttaja? :D

No ei mutta mun mielestä vaan helvetin naurettavaa käydä treeniksellä lähinnä treenamaassa jonkun kitarasankarin soolojen mahdollisimman nopeeta vetämistä, vaikka itse oma bändi tarttis treeniä perkeleesti, että kuulostais edes jotenkuten siedettävältä.

En siis voinut vastustaa kiusausta

Joo, minustakin soiton treenaaminen on helvetin naurettavaa.
Diablero
04.11.2005 17:41:33
Joo, minustakin soiton treenaaminen on helvetin naurettavaa.

Niin just sitä tarkoitin. Lahjattomat treenaa
oiva tumpeloinen
04.11.2005 17:47:08
Niin just sitä tarkoitin. Lahjattomat treenaa

Lahjakkaat tekee jotain ihan muuta, kuin tuhlaa aikaansa johonkin soitinten hypistelyyn.
Jzci
07.11.2005 01:09:39

Mitenkas tuo "lälläl-lälläl-lieru" -juttu soitettiinkaan, ei nyt saa paahan sitten mitenkaan :D.

Oma lällällälläll-tulkinta:

E|----10---10---7---12-----10~~----7~~------|
B|---8----8----8---10-----8-------8---------|
G|--7----7----9---9------7-------9----------|
D|------------------------------------------|
A|------------------------------------------|
E|------------------------------------------|

Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Tiluliluliitä: TÄÄLTÄ
Jemo
07.11.2005 14:37:19

Ei, minä en vain löydä tuosta lällälläätä. :) Ehkä en vain osaa.

-Jemo
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
Jzci
08.11.2005 00:38:50

Ei, minä en vain löydä tuosta lällälläätä. :) Ehkä en vain osaa.

-Jemo

Se lällällää melodia menee tuolla ylä-E kielellä. Olisi pitänyt varmaan selittää mikä tuossa oli ideana. Tätä se on kun pitää alkaa temppuilemaan tabulatuurien kanssa. :) Tarkoitus oli siis rake-tekniikalla soittaa nuo sävelet yhdellä rämpäytyksellä jättäen sen ylimmän sävelen (siis sen melodian) aina soimaan. Sopivasti fiilistelemällä tuon saa kuulostamaan melkoisen pöljältä ja ärsyttävältä, joka on mielestäni hienoa.

Eiköhän se lällällää viimeistään löydy jos koitat vetää näin:

1     2      3    4

E|-10-10-7--12--10---7----|
B|-8--8--8--10--8----8----|
G|-7--7--9--9---7----9----|

Neljä ensimmäistä sointua ovat siis kahdeksasosia ja kaksi viimeistä neljäsosia.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Tiluliluliitä: TÄÄLTÄ
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)