Manaaja. Siinä on niin pelottava fiilis etten kolmesta yrityksestä huolimatta ole päässyt edes lähelle puoliväliä. Sama juttu muuten Liftarin kanssa, tosin se ei ole niinkään pelottava kuin ahdistava ja jotenkin sen väkivalta on harvinaisen vastenmielistä. |
Ozzman 03.07.2003 21:09:07 | |
---|
Manaaja. Siinä on niin pelottava fiilis etten kolmesta yrityksestä huolimatta ole päässyt edes lähelle puoliväliä.
Me katsottiin se viimeks kun oltiin reenikämpällä yötä ja repesin monessa kohtaa nauramaan.Todella hauska leffa suosittelen. Ariel - Ei vain puhdasta vaan yllätyspuhdasta! |
Hymyilevä Käärme 10.07.2003 17:25:22 | |
---|
Hohto. Ainoa elokuva joka on herättänyt minussa pelon tai ahdistuneisuuden tunteita ala-asteen kolmannen luokan jälkeen. Herra Kubrick oli nero. "Aina ei voi voittaa. Aina voi hävitä." |
flimtrick 10.07.2003 18:04:09 | |
---|
Hohto. Ainoa elokuva joka on herättänyt minussa pelon tai ahdistuneisuuden tunteita ala-asteen kolmannen luokan jälkeen. Herra Kubrick oli nero. Yhdyn täysin edelliseen! |
Bluesmies 10.07.2003 19:39:29 | |
---|
Hohto. Ainoa elokuva joka on herättänyt minussa pelon tai ahdistuneisuuden tunteita ala-asteen kolmannen luokan jälkeen. Herra Kubrick oli nero. Mulla täysin sama tarina. Kitara on tyhmä!! |
Nimismies 10.07.2003 23:45:17 | |
---|
Mulla täysin sama tarina. Eyes Wide Shut on ahdistava vaikkei kauhuelokuva olekaan. "Rockmusiikissakin on voimaa" - Petri Anjalankoskelta |
Guderian 11.07.2003 09:02:39 | |
---|
Eyes Wide Shut on ahdistava vaikkei kauhuelokuva olekaan. Aika pirun ahdistava onkin. Ainoa Cruisen elokuva jossa tämä ärsyttävä talttahammas (loanheittoa) ei käy istumaan kipuhermoni päälle. Loistava soundtrack. Klotzen, nicht Kleckern! |
Nimismies 11.07.2003 09:34:02 | |
---|
Aika pirun ahdistava onkin. Ainoa Cruisen elokuva jossa tämä ärsyttävä talttahammas (loanheittoa) ei käy istumaan kipuhermoni päälle. Loistava soundtrack. Siellä naamio-orgioissa tunnelma on suorastaan häiritsevän painostava. Toisella kerralla jotenkin helpommin katsottava leffa. Itse pidän Cruisen näyttelijäntyöstä kovasti. Kehottaisin sinua tsekkaamaan Vanilla Skyn, jossa Cruisella on vähän epätavallisempi rooli. "Rockmusiikissakin on voimaa" - Petri Anjalankoskelta |
Lähikauppias 11.07.2003 09:56:58 | |
---|
Itse pidän Cruisen näyttelijäntyöstä kovasti. Kehottaisin sinua tsekkaamaan Vanilla Skyn, jossa Cruisella on vähän epätavallisempi rooli. Siinä tapauksessa kehottaisin sinua tsekkaamaan Abre Los Ojosin, joka on Vanilla Skyn alkuperäinen espanjalainen versio. |
Chemo 11.07.2003 10:08:01 | |
---|
Mun mielestäni pelottavampia elokuvia ovat toimintaleffat mallia J. Van Damme. Pelottavaa on se, kun alkaa miettimään, millaisia tunnetiloja noiden elokuvien aikana katsojan on tarkoitus läpikäydä. "Hyvä, lyö sitä paskiaista! Jiihaa!" Pelottavaa on myös, miten läpinäkyvää katsojan ohjailu noissa on. |
jogo3000 15.07.2003 11:30:24 | |
---|
Yksi pelottavimmista on The Lost Highway, jonka painajaiskohtaus ajoi minut jäähylle. Katsoin seuraavana päivänä loppuun. Heti alusta alkaen otti otteeseensa tämä elokuva, kun siinä ajetaan sillä pimeällä tiellä ja kuuluu se ihme biisi. Alkuteksteissä siis. En muuten tajua yhtään mitä tässä leffassa tapahtui. Ootteko nähny semmosta kuin Tetsuo: the Iron Man? Olen nähnyt tuosta jotain pätkiä, ja haluttaisi nähdä se kokonaan, kun sitä on kehuttu niin paljon netissä. Pahan näköinen (ja kuuloinen) kohta kun rinnasta tulee se metalliputki ulos. Huu! I'm a whiskey rock'n'roller. |
Lähikauppias 15.07.2003 11:37:11 | |
---|
Yksi pelottavimmista on The Lost Highway, jonka painajaiskohtaus ajoi minut jäähylle. Katsoin seuraavana päivänä loppuun. Heti alusta alkaen otti otteeseensa tämä elokuva, kun siinä ajetaan sillä pimeällä tiellä ja kuuluu se ihme biisi. Alkuteksteissä siis. En muuten tajua yhtään mitä tässä leffassa tapahtui. Muistaakseni Lynch jossain haastattelussa on sanonut, että kuvausten aikana joku työryhmästä näytti sille tietosanakirjasta artikkelia mielenhäiriöstä, joka voi tulla jossain ahdistavassa tilanteessa. Siinä ihminen kuvittelee olevansa joku muu ja pääsevänsä ahdistavasta paikasta sillä tavalla. Lynch päätti tehdä leffasta semmoisen. Se saattaa valottaa vähän Lost Highwayn tapahtumia, mutta ihan kahju se siltikin on. |
jogo3000 15.07.2003 15:10:59 | |
---|
Olen kuullut tuon selityksen, mutta en tajua sitä oikein. I'm a whiskey rock'n'roller. |
MC Dirty Lady 15.07.2003 15:24:41 | |
---|
Ootteko nähny semmosta kuin Tetsuo: the Iron Man? Olen nähnyt tuosta jotain pätkiä, ja haluttaisi nähdä se kokonaan, kun sitä on kehuttu niin paljon netissä. Pahan näköinen (ja kuuloinen) kohta kun rinnasta tulee se metalliputki ulos. Huu! Jos saat mahdollisuuden mennä katsomaan sen leffateatteriin niin ota korvatulpat mukaan. Itsellä oli sormet välillä niveltä myöten korvissa, metallin kirskuntaa ja huutoa tuli kajareista ihan täysillä! Oli kyllä aika hmmm... mielenkiintoinen pätkä kaikkiaan. |
jogo3000 15.07.2003 15:28:03 | |
---|
Oon lukenu muutaman arvostelun, siinä on vissiin todella sairaita kohtia. Entäs jatko-osa? I'm a whiskey rock'n'roller. |
kattila 15.07.2003 22:31:37 | |
---|
voi olla. Tosin mun mielestä Hellraiser on todella paska. Hellraiser 1 oli aika tylsä leffa mutta se kakkos osa oli jotain aivan muuta. se on m-a-h-t-a-v-a. Ei se pelottava ole mutta se on vaan mahtava elokuvana (onpas hyvä selitys) Huusin että olen jumalaa!! |
Nazareth 28.03.2005 21:59:07 (muokattu 28.03.2005 22:00:41) | |
---|
Nostan piruuttani tän vanhan keskustelun. Tuosta Hiidenvirrasta vielä, että netissä sanottiin että se mahdollisesti esitetään tämän vuoden syksyllä.. EDIT: ja elokuva jonka aikana on pelottanu eniten on ohjannu Roger Corman, elikkä Kuilu ja Heiluri/Kuolinnaamio/Usherin Talon Häviö-trio, Vincent Price pääosassa. "man who buys a drowned cat pays for wet pussy"IMIK #27 |
Nazareth 28.03.2005 22:00:12 (muokattu 28.03.2005 22:00:31) | |
---|
tupla "man who buys a drowned cat pays for wet pussy"IMIK #27 |
Sunna 07.04.2005 21:51:49 | |
---|
Araknofobia. Tein elämäni pahimman virheen kun katsoin sen. Minä nimittäin kärsin kyseisestä. Mutta kun pitää aina testata rajojaan ja uhota että ei pelota ei. Sitten kieriskelee seuraavat pari viikkoa litimärkänä hiestä sängyssä joka yö ja raapii kintut verille. lallallaa |
cldron 08.04.2005 00:44:55 | |
---|
hmm.. mukulana katoin jotain piirrettyä, joka oli ihan hullun pelottava.. siinä oli jotai eläviä kuolleita jossai lentokoneessa tjsp.. siis se oli ihan aikuisten kamaa.. paljo verta ja raatoja.. jossain kohdassa ne tuli jonku metallioven läpi.. siinä suunnilleen kaikki muistikuvat.. tietääkö kukaan?? |