Aihe: Mikrofoniyhdistelmistä
1
Solex
03.07.2003 14:14:56
Elikkä olen tässä suunnitellut elektroniikan vaihtoa Yamahaani. Mielestäni keppini mikit ovat turhan kireät ja puhdittomat soundiltaan joten kysyisinkin vinkkejä teiltä:

Tarkoituksena on hankkia 1x humbucker ja 2x singlecoilia + tarvittavat elektroniikat. Tavoitteena on saada monipuolinen rock/heavy soundi joka on helposti muunneltavissa.

Olen katsellut kahdenlaisia yhdistelmiä:

1: EMGn 81 tallaan, keski, ja kaulamikiksi EMG S, tai SA -tyypiset singlecoilit.

2: SD Invader tallaan, mahdollisesti Hot/Cool Railsit keskelle, ja kaulaan.

Eli haluasin kuulla kokemuksia ylläolevien soundista, ja taipumiskyvystä kevyestä rockista rankempaankin mättöön.
Erilaisia ehdotuksia kokoonpanon muuttamiseenkin voi esittää.
Älä keskity tekemään historiaa, vaan lue sitä!
PyGmi
03.07.2003 18:51:24
EMG 81 tallaan ja EMG 85 tai EMG 60 kaulaan? Luulis toimivan.

Mutta onkos tilaa emg 85 humbukkerille edessä?
leather rebel
03.07.2003 18:53:40
Mutta onkos tilaa emg 85 humbukkerille edessä?

Mä luin väärin ja luulin ton tyypin hakevan kahta humpparia ja yhtä singlecoilia. Sehän haki yhtä humpparia ja kahta singlecoilia.
Solex
03.07.2003 20:04:55
Informoin tarpeeni näköjään vähän huonosti, eli varsinaisesti mikeillä ei ole väliä onko single, vai humbucker mutta mikkien fyysinen koko asettaa rajoitukset koska lankun mikkikavitaatot ovat kooltaan 1x perinteisen humbukkerin kokoinen ja 2x singlecoilin kokoinen.

EMG 81 + 85 olisi kyllä houkutteleva yhdistelmä, mutta en rupea jyrsimään bodya!
Älä keskity tekemään historiaa, vaan lue sitä!
Shaft
03.07.2003 20:21:04
Itselläni käytössä oleva SA/SA/89 setti on osoittautunut melko monipuoliseksi. SA:t toimivat hyvin puhtaammillakin soundeilla ja 89 tallassa antaa riittävästi pelivaraa toiseenkin suuntaan. Tosin jos on tarkoitus soittaa pääasiassa metallia voi 81 olla parempi vaihtoehto.
mathias
03.07.2003 20:26:33
Humppariksi ehdoton valinta on EMG81. Jos säröstä tykkäät, älä edes harkitse muita.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)