Aihe: Hakkaako joku muu rumpujasi treeniksellä..?
1 2 3 4 5
Saukki
08.11.2005 19:22:34 (muokattu 08.11.2005 19:25:20)

Tuli vaan tämmönen mieleen tuolta jostain ketjusta jossa puhuttiin, että basisti hakkaa jonkun rumpuja.. En tiedä onko tästä ollut oikein omaa ketjua.. mutta nyt on!

Eli:
Soittaako joku muu (basisti, kitaristi..jne..) rumpujasi treenikämpällä tai jossain muualla kun silmä välttää?
Ja sitten myös voisitte kirjoitella tähän tarinoita mitä on käynyt kun joku on päässyt käpelöimään kalliita rumpujasi

Voisinpa täsä itse aloittaa:

Bändin kitaristilla ja basistilla on tapana soitella mun rumpuja aina kun silmä välttää. Mutta onneksi meillä on ihan yksityinen treenikämppä, ettei muiden bändien tyyppejä käy sielä treenailemassa.

No kuitenkin kerran jonkun keikan jälkeisenä päivänä päätimme pitää treenit. Rumpusettini oli vielä keikan ja roudauksen jäljiltä levällään lattialla. Noh kun tulin kämpälle, ilokseni huomasin että basisti ja kitaristi olivat jo paikalla. (yleensä treeneissämme on vähemmän porukkaa ja nekin jotka tulee ovat myöhässä) Mutta sielähän kitaristi innokkaana rumpalina hakkas mun rumpuja. No perkele, miten se voi niitä hakata kun ei niitä ollut kukaan koonnut keikan jälkeen?
Noh, basisti ja kitaristi olivat viisaina miehinä päätelleet, että settihän täytyy kasata ennen kuin sillä voi soittaa. Mutta eivätpä pojat tajunneet, että rumpali ei taida pitää siitä että juku muu kasaa rumpusetin (paitsi tietenkin rumputeknikko :) Mutta eihän ne mitään rumputeknikkoja olleet.

Ensinnäkään mikään ei ollut oikealla paikallaan tai oikeassa asennossa (ja sehän on rumpalille tärkeää että setti on aseteltu oikein) ja ainoatakaan telineiden kiristysruuvia ei oltu kiristetty. (Kitaristin kommentti: -Nää sun telineet ei oikein pysy pystössä) No sen vielä pystyin jotenkuten sulattamaan kun ainutkaan symbaali ei ollut tippunut tai teline kaatunut. Mutta myöskään tuplapedalin akselin ruuveja ei oltu kiristetty ja mun (silloin vielä rakkaiden) DW:n spedujen se puoliympyrän muotoinen tappi johon slave pedalin akseli liitetään oli kitaristin polkiessa kulahtanut varsin reilusti.
No perkele, silloin napsahti päässäni, mutta onneksi kuitenkin pystyin hillitsemään itseni enkä tappanut ketään..

Onneksi akseli kuitenkin pysyy paikallaan kunhan vaan kiristää sen ruuvin, että mitään karmeaa vahinkoa ei sattunut. Henkinen kolhu sen sijaan tuli.

Tuo tarina oli ehkä pahinta mitä on tapahtunut.
kerran kitaristi hajoitti virvelin kalvon. Oli kyllä jo sen verran kulunut tehdaskalvo, että osasin sitä kyllä odottaakkin. Mutta onneksi sen rikkoi kitaristi, niin ei tarvinut itse maksaa uutta :)

No niin, pistäkää paremmaksi!

Edit: lisäsin kitaristin kommentin...
Stigmatizen uudet kotisivut (on parhaat)!!!!!
Akahito
08.11.2005 19:29:28

Toivon mukaan ei hakkaa, mutta basistillani on tapana kolistella peltejäni biisien välissä basson kaulalla tai lavalla. Olen yleensä antanut pitkin korvia jo siinä vaiheessa, Luoja ties mitä tekisin jos se alkaisi mäiskiä mun settiä.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
drum-monkey
08.11.2005 19:30:59
Meidän treeniksellä on kolme bändiä, joista soitan kahdessa. Se yks rumpali on onneks tyttö, jolla ei ole kauheeta hinkua hakata olan takaa. Ennen hän käytti mun pedaaleja, ja aina sai kummasti löysättyä jouset soittamalla niin, että hyvä ettei irti lähtenyt. Joka kerta uudet säädöt siis.
Nyt hän kyllä aina käyttää omia pedaaleja, ja kun ne on Eliminaattorit, niin ajattelin, että soitanpa niillä. Mutta niitä ei ollakaan huollettu varmaan ikinä, eli tuntuu ku olis hunajaa kaatanut nivelet täyteen. No käytän siis omia kakkospedaaleja.
Kerran kaverit (kitaristit) teki kännispäissään "levyn" siellä, ja kun kuuntelin, tuntui joka kerta sydämessä kun Wuhan otti osumaa. Kumpikaan ei oo rumpalointitekniikan ihmeitä. Ja kalvoihin lyödään kanssa vähän liian yläviistosta siinä levyllä....
Munletti on mulletti
Shitmanek
08.11.2005 19:34:04
kun kuuntelin, tuntui joka kerta sydämessä kun Wuhan otti osumaa.

Tuo on muuten kamalaa kun kuulee tai näkee jonkun rankaisevan peltejä oikein huonolla kamalan tekniikan kera. Yläasteella näitä rumpusankareita oli enemmänkin, ja vaikkei ollut edes omat rummut kyseessä, välillä oikein hirvitti katsoa kun Paisteen Signaturet saivat kyytiä.
Yarr!
drum-monkey
08.11.2005 19:38:00
Tuo on muuten kamalaa kun kuulee tai näkee jonkun rankaisevan peltejä oikein huonolla kamalan tekniikan kera. Yläasteella näitä rumpusankareita oli enemmänkin, ja vaikkei ollut edes omat rummut kyseessä, välillä oikein hirvitti katsoa kun Paisteen Signaturet saivat kyytiä.

No, ei ne nyt oikein hakannut, mutta kyllä siinä innostuessaan saattoivat jopa lyödä:) Onneks oli kuitenkin Wuhan eikä mikään Zildjian mega-signature-vintage-swish 60-luvulta.
Munletti on mulletti
Mörre
08.11.2005 19:51:00
Meidän vanhalla treenikämpällä ei paljon muiden tavaroita kunnioitettu. Sujuvasti soittelivat toisen bändin kaverit meikläisen rumpuja ja aina oli pakko kokeilla kun jotain uutta sain settiini. Vituttaa ihmiset jotka eivät millään voi ymmärtää olla koskematta toisten tavaroihin.
"Basso on lyömäsoitin ja siinä pitää olla v***sti säröö!!!" -Matti Heikkilä
Anti
08.11.2005 20:27:19

Kaverin (milleniumeja) on tullu soitettua kun ei itellä ole minkäännäköstä settiä, omasta mielestä kitaristi kun olen (=köyhä).
Itteasiassa oliki toisen kaverin (milleniumin) laatusetti. Aloin (luvan kanssa) soittaa. Tämä kaveri ei ite ollu paikalla. Ensimmäinen isku virppaan -->virveliständi keskeltä poikki.en tiä miten tämä on ees mahollista, näköjään on. Ottaen huomioon rumpujen merkin kai, kaveri ei kyllä ite ees ihmetelly tapahtunutta juurikaan. Tulee aika varovasti soitettua jos lainavehkeillä vetää.
kalamies#27 >-)))> http://slowmotion.beigetower.org/
Tama (Royal Star)
08.11.2005 20:30:27
kyllähän basisti ja kitaristi välillä niitä paukuttavat. huomaa heti kun kaikki tulpat on pitkin lattiaa, kapulat missä sattuu ja setuppi muuttunut. välillä kyllä ketuttaa. vähän aikaa sitten kitaristi sanoi, että oli antanut mun supran naapuri huoneiston bändille lainaan. sillo kyllä verenpaine nousi, mutta onneksi kitaristi ilmoitti, että se oli pila....
perus rokkirumpali.
Tasmaani
08.11.2005 20:47:16
Hakkaako joku muu rumpujasi treeniksellä..?

Varmasti... tai sitten olen vaan harhaluulonen. Pari kertaa kyllä ainakin kapulat/korvatulpat/peltorit on siirretty/siirtyneet pois siitä, mihin ne normaalisti jätän soiton jälkeen... Mystistä.
Tanakkala
08.11.2005 20:47:52
Onhan noita muutkin soitellu ja kyllä itse olen yleensä paikalla ja silmä kovana katon miten kitaristi tai basisti niitä soittaa. Kerran kävi myös naapuri kylän pojat vähä kämpillä ja soittivat sitten mun rumpuja. Ei perkele ku meinasin ruveta itkettämään kun näki miten pellit saivat kyytiä. Splashia ku löivätten oikein olan takaa niin reunahan meni vähä vinoksi. Onneksi ei halennut, mutta ei mennyt kauaa kun huomasin toisen crashin olevan halki. Kyllä meinaan pompin ilmassa ja jos toinekin sammakko suusta pujahti ulos. Nykyään en oikeestaa millää haluu antaa kenenkää muun soittaa mun settiä, sillä en halua että uuet sabianit menevät rikki.

Kuulostaa aina pahalta jos joku toinen yrittää mättää blastia ihan päin helvattia tai jotaa muuta. On se perkele ku eivätten ymmärrä, että ei niitä peltejä tarvi hakata niin kovaa ku ruista ranteessa riittää.
Ei edes yksinäisyys tule yksin
Muovinen
08.11.2005 20:48:57

Vielä silloin kun bändi oli pystyssä niin basisti kävi silloin tällöin rymäsemässä parit junglekompit mutta se ei haitannut kun kaverilla oli niin kevyt tatsi.

Itsehän hajoitin huomaamattani kollegan krässin kun hänen setillään soittelin joskus viime vuosikymmenellä. Pitihän se tietenkin maksaa. Hävetti.
http://www.mikseri.net/artists/muovinen.46772.php
Migo
08.11.2005 20:56:46
Eipä kyllä kukaan muu soittele, kun ei ole vielä muita soittajia.
Tykkään soittaa soittimilla.
hyperhamsteri
08.11.2005 21:15:37 (muokattu 08.11.2005 21:19:16)
pahoittelen. Nettini pätkimisestä johtuen, tuli sitten tuo viesti pariin kertaan.
"Piinalinna, Piinalinna, saatanallinen piinalinna!" -WM
hyperhamsteri
08.11.2005 21:16:14
Olen tässä tapauksessa onnellisessa asemassa, että treenikämppämme on talomme lisärakennuksen kellarissa, eli kenelläkään, jota en sinne kutsu tai päästä, ei ole sinne asiaa. Kitaristit varsinkin ovat välillä vinkumassa pääsyä valtaistuimelle ja kyllä se on sitten karmeaa. Varsinkin toinen kitaristimme. Hän ei omaa minkäänlaista tekniikkaa ja kalvoihin hän lyö niin kovaa, kuin niistä naruista lähtee. Zildjianin reunat saavat tuta kapuloiden keskiosat. Eräs ärsyttävähkö asia on se, että nyt kun on ulkona märkää, tulevat he kämpän betonilattialle luonnollisesti kengät jalassa, mutta onneksi useimmiten he kehoitukseni mukaan ottavat kengät pois jaloista. (itse soitan ilman kenkiä)

Silloin kun rummut hankin, jouduin aina lähtiessäni kämpältä hetkeksi (esim. vessaan) ottamaan kapulat mukaan, ettei toinen kitaristi alkaisi paukuttaa.

Semmosta.
hyperhamsteri
08.11.2005 21:16:28
Olen tässä tapauksessa onnellisessa asemassa, että treenikämppämme on talomme lisärakennuksen kellarissa, eli kenelläkään, jota en sinne kutsu tai päästä, ei ole sinne asiaa. Kitaristit varsinkin ovat välillä vinkumassa pääsyä valtaistuimelle ja kyllä se on sitten karmeaa. Varsinkin toinen kitaristimme. Hän ei omaa minkäänlaista tekniikkaa ja kalvoihin hän lyö niin kovaa, kuin niistä naruista lähtee. Zildjianin reunat saavat tuta kapuloiden keskiosat. Eräs ärsyttävähkö asia on se, että nyt kun on ulkona märkää, tulevat he kämpän betonilattialle luonnollisesti kengät jalassa, mutta onneksi useimmiten he kehoitukseni mukaan ottavat kengät pois jaloista. (itse soitan ilman kenkiä)

Silloin kun rummut hankin, jouduin aina lähtiessäni kämpältä hetkeksi (esim. vessaan) ottamaan kapulat mukaan, ettei toinen kitaristi alkaisi paukuttaa.

Semmosta.
hyperhamsteri
08.11.2005 21:16:45

Semmosta.
VeeKoo
08.11.2005 21:28:03 (muokattu 08.11.2005 21:28:54)

Eipä bändin tyypit luvatta hakkaa. Eikä kyllä enään luvankaan kanssa. kitaristi joskus kävi polkemassa tuplia, mutta eipä enään. joskus kunu menen vessaan, ne saattaa kokeilla..
Mutta kun muutimme treenikämpälle, silä oli 2 muutakin bändiä ja niiden rumpalit koeajoivat niitä enemmän kuin useasti..
Voi perkele kun bodom aiheet lukitetaan aina!
VeeKoo
08.11.2005 21:28:26 (muokattu 08.11.2005 21:29:22)

.......Minun koneessa taitaa olla vikaa, sillä aina tulee 2 kertaa muusikoiden. nettiin..
Voi perkele kun bodom aiheet lukitetaan aina!
sun wont shine
08.11.2005 21:43:07

Kyllä hakkaa! Reeniksemme on väliaikaisesti kitaristimme kellarissa ja siellä paukuttaa heti kun silmä välttää. Aina on kaikki ständit sun muut ihan miten sattuu. Sit kaikista pahin oli kun yks kerta saavuin reeneihin niin katoin semmosesta pienestä ikkunasta sinne reenikselle niin se hakkas mun uusia avedis haikkoja ja 2002 crashia siellä jollain helvetin polttopuilla jotka se oli takan sytykkeistä pominu. voi helvetti! Huhhuh...
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)