Aihe: Mistä löytyy Boss ME-50B
1
Beksi
08.11.2005 16:20:42
Eli tuollaista multiefektiä kiinnostaisi päästä kokeilemaan. Olen kysellyt aika monesta pks-alueella olevassa musaliikkeestä, joka mainostaa myyvänsä mm. Bossin efektejä, onko heillä hyllyssä tuota.

Ei huvittaisi ostaa mitään kokeilematta, joten jos joku on nähnyt jossain liikkeessä tuommoisen, niin kertokaa ihmeessä! Tai jos olet myymässä omaasi laita viestiä!
Rumpali on bändin moottori ja basisti sen munat.. juki68:"Aivan turha tulla mulle selittämään mistään säröistä ja muista sotkijoista. Kaikki on kokeiltu."
Finite Fear
08.11.2005 16:30:42 (muokattu 08.11.2005 16:33:09)

ei nuita testaamaan pääse mutta testit sanoo et osta ihmeessä..

http://www.thomann.de/thoiw3_boss_me50b_bassmultieffekt_prodinfo.html
sami kiviniitty
bassotus
08.11.2005 17:02:33
Eli tuollaista multiefektiä kiinnostaisi päästä kokeilemaan. Olen kysellyt aika monesta pks-alueella olevassa musaliikkeestä, joka mainostaa myyvänsä mm. Bossin efektejä, onko heillä hyllyssä tuota.

..sattumalta osui moinen silmään Kitarapajan listoilla, tiedä sitten löytyykö enää :
http://www.kitarapaja.com/bassa.htm
I feel better than James Brown.
Beksi
08.11.2005 20:03:33
..sattumalta osui moinen silmään Kitarapajan listoilla, tiedä sitten löytyykö enää :
http://www.kitarapaja.com/bassa.htm

Juu! Löysin myös tuon ja kävin heti testaamassa. Hyvältähän tuo vaikutti, erittäin vähän käytetty ja sopiva hinta! Kaupat tuli!
Rumpali on bändin moottori ja basisti sen munat.. juki68:"Aivan turha tulla mulle selittämään mistään säröistä ja muista sotkijoista. Kaikki on kokeiltu."
ötzi
08.11.2005 20:35:15 (muokattu 08.11.2005 20:36:52)
onko mistään kotosin? aattelin että jonkun tommosen härpätttimen vois vaikka hankkia
Otteet on kitaristeille, Kovat otteet on basisteille!
Ihme Basisti
08.11.2005 23:00:59 (muokattu 08.11.2005 23:03:37)
onko mistään kotosin? aattelin että jonkun tommosen härpätttimen vois vaikka hankkia

Ite tesmailin tuossa puolisen vuotta sitten Kouvolan Musiikissa ja jäi semmoinen "paljon efektejä, suurin osa turhia, mikään niistä ei ole täydellinen" -fiilis.

Tietenkin tässä mielipiteessä on takana myös mm. kokemattomuus laitteen säätämisessä sekä omat soundilliset mieltymykset (mm. mitä helvettiä tekee esim. delayllä bassossa?).
Sekä basarisimulaatiota en vaan saanut toimimaan (=tietyn rytmin tekeminen)

E. Siis multiefektihärpäkkeen hankkimista kannattaa miettiä mm. kysymyksellä "Teenkö niillä kaikilla efekteillä _todellakin_ jotain, ettei jää vain ylimääräisiksi leluiksi?"
Tämmönen basistin retku
Beksi
09.11.2005 09:02:43 (muokattu 09.11.2005 09:05:38)

No kahden tunnin säätämisen tuomalla kokemuksella se vaikuttaa vaatimattomiin tarpeisiini sopivalta. Soittelen kuitenkin pääasiassa ihan kliininä, joten en nyt noiden syntetisoijien yms. soundeihin ota kantaa.. Käytän tuota lähinnä kotona harjoitteluun ja apuna keikoilla (tuner, mute yms. pientä).

Seuraavassa vähän plussia ja miikkoja lyhyen kokeilun jälkeen. Vertailukohtana mulla on varmaan Zoomin 3000B, joka joskus oli.

+
- Todella helppokäyttöinen. Ok soundi löytyy hetkessä.
- Expression/Wah (mikänytonkaan) pedaalissa on hyvä, jämäkkä tatsi. Muutenkin koko laitos on kestävän oloinen.
- Käyttökelpoisia kompuroita
- Aux-in on kätsy harjoitteluun kuulokkeiden kanssa (eli saa tuotua soittimen äänen lisäksi kuulokkeisiin vaikka CD-soittimelta musaa)

-
- Vaihtaminen bypassin ja talletetun efektin välillä on hankalaa (kokeile itse niin tajuat..)
- Turhat efektit, joita taitaa olla kyllä kaikissa multiefekteissä, kuten delayt yms.
- Efektit pystyy kyllä tallettamaan, mutta jos haluaa laittaa potikoiden asennot yms. talteen tarvitaan kynää ja paperia tai digikamera..

Vähän menee jo off-topic, mutta pikaviestittelemällä saa kyllä lisää tietoa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)