VMM 08.11.2005 09:50:20 | |
---|
Moi, tarvittaisiin treenikämpälle mikseri, jolla voisi tehdä treeninauhoja ja hoitaa pianon ja laulut kuuluviin PA:sta. Bonuksena olisi se, että mikseriä voisi käyttää omien pienien keikkojen yhteydessä ja mahdollisuuksien mukaan myös tulevien levyjen äänityksissä etuasteina. Voi toki olla, että äänityksiin kannattaa vuokrata parempi laite, rahaa kun on tällä hetkellä käytettävissä niukan puoleisesti. Vaatimukset: -väh. 8 mikkikanavaa -väh. 2 auxia, pre ja post Tällaisia olen katsellut: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179959.htmlhttp://www.thomann.de/thoiw3_yamaha … 164_16kanal_mischpult_prodinfo.htmlhttp://www.thomann.de/thoiw3_behrin … _ub2442fxpro_eurorack_prodinfo.html Mitenkäs nuo asettuisivat, jos painotetaan erityisesti etuasteiden laatua ja äänenlaatua yleensäkin. Myös kestävyydestä saa pisteitä. Kannattaako sisäänrakennettuihin efekteihin lähteä (niille saattais olla kyllä treeneissä käyttöä), vai ostaa suosiolla edullista räkkikamaa? Kiitos vastauksista! |
kivi 08.11.2005 09:53:41 (muokattu 08.11.2005 09:57:00) | |
---|
Vaatimukset: -väh. 8 mikkikanavaa -väh. 2 auxia, pre ja post Käytettynä Soundcraft Spirit tai pikku-Mackie. Molemmat kestävät keikkailua, mitä ei uusista halpismiksereistä voi sanoa, ja EQ on vähintään riittävän hyvä. Ja hakuseen saman tien 16 kanavaa ja vähintään 4-6 auxia, vähempi loppuu kesken kättelyssä. EDIT: Ainoaankaan linkittämistäsi laitteista en koskisi pitkällä tikulla. Yamaha voisi olla merkkinä kiva, mutta heiltäkin pistäisin hakuseen suoraan esim käytetyn (ja halvan) digitaalisen 01:n. |
VMM 08.11.2005 09:56:30 | |
---|
Käytettynä Soundcraft Spirit tai pikku-Mackie. Molemmat kestävät keikkailua, mitä ei uusista halpismiksereistä voi sanoa, ja EQ on vähintään riittävän hyvä. Näinhän se on. Valitettavasti Spiritit ja Mackiet on aika harvassa tuolla torilla. Mistäköhän muualta kannattaisi kysellä? |
kivi 08.11.2005 09:57:49 | |
---|
Näinhän se on. Valitettavasti Spiritit ja Mackiet on aika harvassa tuolla torilla. Mistäköhän muualta kannattaisi kysellä? www.audiodivari.com Soita rohkeasti Pandalle ja kysy, kama vaihtuu koko ajan. |
VMM 08.11.2005 10:00:34 (muokattu 08.11.2005 10:19:43) | |
---|
Niinjuu, tuo livekäyttö on hyvin toissijainen tavoite, jota ei oikeasti tarvitse huomioida. Jos saisi vaan kelvot etuasteet, niin voisi käyttää äänityksissä. Mikä tahansa ekva kyllä riittää meille treeniskäyttöön ja äänityksissä kaikki menee kuitenkin suorana sisään, heti insert-pisteestä. Onko muuten arvausta tai kokemusta Soundcraftin Spirit E -sarjasta? http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-158910.html Mitäköhän tasoa etuset tuossa? Ominaisuuksiltaan riittäisi meille, vaikka aika karsittu paketti onkin. |
...Mikä tahansa ekva kyllä riittää... Uus nimitys eq:lle. Musta tää on parempi. Oon joskus kuullut lyhennyksen myös sanasta taajuuskorjain; tako. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Danko 10.11.2005 10:34:44 | |
---|
polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. |
Mikael 10.11.2005 10:46:02 | |
---|
tarvittaisiin treenikämpälle mikseri, jolla voisi tehdä treeninauhoja ja hoitaa pianon ja laulut kuuluviin PA:sta. Bonuksena olisi se, että mikseriä voisi käyttää omien pienien keikkojen yhteydessä ja mahdollisuuksien mukaan myös tulevien levyjen äänityksissä etuasteina. Mackie Onyx 1620 vois olla passeli. http://www.mackie.com/products/onyx1620/index.html Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Danko 10.11.2005 11:17:11 | |
---|
Toi Onyx on vaan sen verran uus sarja, ettei ihan vielä taida käytettynä löytyä... Yhden keikan 1640:llä tehneenä voin sanoa todella monipuoliseks vehkeeks, mut täyspitkiä liukuja jäin kaipaamaan. Mut eipä niitä oo Midas Venicessäkään. polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. |
Cornflake 10.11.2005 13:59:01 | |
---|
Mikael: Mackie Onyx 1620 vois olla passeli. http://www.mackie.com/products/onyx1620/index.html Voe kiesus kun on hyvän oloinen peli noin niinkuin spekseiltään sun muiltaan. Tai varsinkin tuo 1640 malli... Hitto kun piti tutkia asiaa, nyt alkoi himoittaa. Prkl. Miten tuo FW palikka toimii? Sieltä saa samaan tapaan rojut tulilankaa pitkin koneelle kuin näistä Firepodeista sun muista? Omille raidoilleen ja silleen... Näköjään: http://www.mackie.com/products/onyxfirewire Nyt on paha, alkoi hotsittamaan ihan tosissaan. Pentele. Nuo etuset lienevät vielä ihan kohtistasoa. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
sami_sumea 10.11.2005 14:25:59 (muokattu 10.11.2005 14:26:40) | |
---|
Nyt on paha, alkoi hotsittamaan ihan tosissaan. Pentele. Nuo etuset lienevät vielä ihan kohtistasoa. Joo, mä olen taistellut tuollaisen hankkimista vastaan jo pitkään :) Olis nimenomaan liikuteltavaan kalustoon aika jees, vois hoitaa bändille kuuntelun yms kerralla ja sais 16 kanavaa sisään yhen purkin kautta. ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
varakeef 10.11.2005 14:37:31 | |
---|
Olis nimenomaan liikuteltavaan kalustoon aika jees, vois hoitaa bändille kuuntelun yms kerralla ja sais 16 kanavaa sisään yhen purkin kautta. Sellainen heikkoushan tuossa on, että firewireväylä lähtee heti (prefader, pre-eq jne.). Se ei käynyt ilmi, ehtiikö kanavan insertti tuohon väliin: olisisipa mukava printata halutessaan kaikki mieleinen rauta narulle menevään materiaaliin. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
sami_sumea 10.11.2005 14:39:51 | |
---|
Sellainen heikkoushan tuossa on, että firewireväylä lähtee heti (prefader, pre-eq jne.). Se ei käynyt ilmi, ehtiikö kanavan insertti tuohon väliin: olisisipa mukava printata halutessaan kaikki mieleinen rauta narulle menevään materiaaliin. Hm? Oliko noin? Saako tuota vaihdettua mistään jumpperi-tms asetuksista? ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
varakeef 10.11.2005 15:07:42 | |
---|
Hm? Oliko noin? Näin ainakin yksi Mackien sivuilta löytynyt laitearvostelu kertoi (olikohan MiX Magazine?) Saako tuota vaihdettua mistään jumpperi-tms asetuksista? Vaike sanoa näin kitaristina. Arvoitus. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
VMM 10.11.2005 15:43:13 | |
---|
Au, kun on hieno tuo ONYX. Mitenköhän kauas tuon konvertterien laatu jää esim. jostain RME firefacesta tai Motu 828:sta? |
Mikael 10.11.2005 15:45:58 | |
---|
Hm? Oliko noin? Näin sanoo manuaali... toisaalta toi on livetilannetta tallennettaessa fiksua, mutta olis kyllä järkevää että sen vois vaihtaa tarvittaessa... Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
VMM 10.11.2005 23:21:05 | |
---|
Näin sanoo manuaali... toisaalta toi on livetilannetta tallennettaessa fiksua, mutta olis kyllä järkevää että sen vois vaihtaa tarvittaessa... Onkos kellään muuten kokemusta etuasteiden laadusta, jos vertaillaan Mackie vs. Soundcraft? Jos verrataan esim. Spirit M -sarjaa Mackien VLZ sarjaan, näiden hinnat on about tasoissa saman kokoisissa miksereissä. Kummankaan kanssa ei tosin varmaan tuu pettymään. Ja tietääkö joku mistä välistä Mackien VLZ-miksereissä haarautuu Direct Out? Insertin jälkeen? |
Mikael 10.11.2005 23:38:17 | |
---|
Ja tietääkö joku mistä välistä Mackien VLZ-miksereissä haarautuu Direct Out? Insertin jälkeen? http://www.mackie.com/pdf/1642vlzpro_om.pdf Direct out on ainakin noissa VLZ-Pro -miksereissä ihan kanavan viimeisenä faderin ja muten jäkeen (s. 12). Helppo testata kuuntelemalla sitä äänittävää kanavaa ja kokeilla mitkä vaikuttaa. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
BenGlenton 11.11.2005 00:46:53 | |
---|
Mun silmiin osui tuolta onyx-sivuilta teksti "post-gain, pre-insert". Aika hölmöä jos noin on, rajoittaa mahdollisuuksia melkoisesti. www.supremecourtband.fi |
Mikael 11.11.2005 08:48:04 | |
---|
Mun silmiin osui tuolta onyx-sivuilta teksti "post-gain, pre-insert". Aika hölmöä jos noin on, rajoittaa mahdollisuuksia melkoisesti. Paitsi jos äänittää live-keikkaa, niin noin sen just pitää olla. Ja toisaalta tossa on kyllä järkeä siinäkin mielessä, että usein sellaisissa olosuhteissa, missä tollasata mikseriä käytetään äänittämiseen on kuunteluolosuhteetkin sellaisia, että eq:n tai kompuran laittaminen signaalitielle on aika arpapeliä. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |