maxim 01.11.2005 15:00:58 | |
---|
Kaivataan tietoa kunnollisista pienikokoisista n. 20-kanavaisista miksereistä lähinnä live-käyttöön (FOH). 19" räkkiin mahtuva olisi ehdoton, mutta sellaisia yli 16-kanavaisia ei taida paljon olla. Auxeja mielellään vähintään kuusi, mutta kyllä neljälläkin pärjätään. Jos mikseri soveltuisi vielä äänityskäyttöönkin, se olisi erittäin jees. Laadukkaiden mikserivalmistajien linkkejä myös mielellään, kiitos. |
Risk 01.11.2005 15:11:40 | |
---|
|
stagestar 01.11.2005 17:10:23 | |
---|
soundcraft spirit M12 ! = 12 mikkikanavaa ja 4 stereo kanavaa , jne! mulla itselläni on tuo M8 ja olen ollut tyytyväinen jo kaksi vuotta siihen. rok rok !!! |
duane 01.11.2005 18:17:55 | |
---|
Crest XR-20 ja XR-24 nyt ainakin... Yamaha DM1000 menee räkkiin ja siihen saa laajennuksilla tuhottomasti kanavia... dfloreno: "kun musasta poistetaan rytmi, melodia ja harmonia, niin mielestäni jäljelle ei jää kuin rock-lehdistö" |
Reddie 01.11.2005 22:19:16 | |
---|
Mackien Onyx 1640. Siinä on viel toi kiva tulilanka-optio, jos haluaa nauhotella keikkoja. Ainoita kivoja miksereitä mitä oon löytäny missä direct outit on suoraan mikkietusen jälkeen. |
aimotuska 02.11.2005 14:23:00 | |
---|
Yhtä juttua mä en tajua. Miksi ihmeessä noiden stereokanavien EQ:t täytyy aina olla jokaisessa tiskissä semmosia kuppasia kiinteillä taajuuksilla pelaavia? Tossa onyxissäkin on hirveesti tyhjää pinta-alaa tiskissä kun arvoisat insinöörit on päättäneet laittaa peräti kolmealueisen kiinteätaajuuksisen EQ:n puoleen kanavista. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
vanhami 03.11.2005 14:00:01 | |
---|
Jos ei ole ennakkoluuloinen asennen, niin Behringer DDX3216 ( 650 egee) + adat (170 egee) + ADA8000 (230 egee) 1050 eur Hopla! 24 kanavainen mikseri efektilaitteet, kompurat, nauhoitusmahdollisuus, mahtuu räkkiin ja yhteensä yli kahdella sadalla keikalla testattuna toimiva paketti. ( ei kylläkään tuo ada8000 lisäys) |
aimotuska 03.11.2005 18:02:15 (muokattu 03.11.2005 18:10:26) | |
---|
Digimikseri ei ainakaan henkkoht lämmitä keikalla. Siinä on koko ajan tilanne päällä ja pitää saada tietää tiskin tilanne yhdellä vilkaisulla. Digimikserillä saa kahlata valikkoja läpi naama sinisenä kun analogitiskillä riittää että osaa siirtää limaiset näppinsä oikeaan kohtaan. Ja niitä suosituksia: A&H MixWizardit on tungettu niin täyteen asiaa, että ei voi kuin olla tyytyväinen. Pitkät liu'ut, 6 auxia, 4-alueinen EQ ja sisäinen efektiprossa (ei mikään ihme, mutta toimiva). Mackien onyx 1640 näyttäisi myös olevan ihan mukava peli, mut groupit on IMHO aika turhia näissä pikkutiskeissä. Plussaa erillisestä talkback-kanavasta ja viimeinkin isommasta EQ:sta. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
Reddie 03.11.2005 18:03:25 | |
---|
Yhtä juttua mä en tajua. Miksi ihmeessä noiden stereokanavien EQ:t täytyy aina olla jokaisessa tiskissä semmosia kuppasia kiinteillä taajuuksilla pelaavia? Tossa onyxissäkin on hirveesti tyhjää pinta-alaa tiskissä kun arvoisat insinöörit on päättäneet laittaa peräti kolmealueisen kiinteätaajuuksisen EQ:n puoleen kanavista. ?? Siis tossa Mackiessähän ei ole edes stereokanavia, ja kaikissa monokanavissa on nelialueinen EQ, mistä keskialueet on puoli-parametrisiä. |
aimotuska 03.11.2005 18:22:16 (muokattu 03.11.2005 18:22:55) | |
---|
?? Siis tossa Mackiessähän ei ole edes stereokanavia, ja kaikissa monokanavissa on nelialueinen EQ, mistä keskialueet on puoli-parametrisiä. Joo, tossa 1640:ssä niitä ei tosiaan ole, mut 1620:ssä taas on. Kattelin vähän niitä näitä. Mietinpä vaan, että ehkä se EQ sitten vie tilaa niin paljon piirilevyltä, kun kyseessä on tosiaan stereokanava. Mene ja tiedä. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
v_m_kangas 04.11.2005 09:50:09 | |
---|
Digimikseri ei ainakaan henkkoht lämmitä keikalla. Siinä on koko ajan tilanne päällä ja pitää saada tietää tiskin tilanne yhdellä vilkaisulla. Digimikserillä saa kahlata valikkoja läpi naama sinisenä kun analogitiskillä riittää että osaa siirtää limaiset näppinsä oikeaan kohtaan. Jaa..minä en enään oikeastaan osaisi analogivehkeellä olla liikenteessä :) Tietysti voipi olla aivan eri juttu jos on miksaajana kuin bändinä keikalla. Eli mielestäni digisekoitin voi olla aikas hyvä vaihtoehto jos bändillä ei ole erillistä miksaajaa, vaan miksaus hoidellaan vasemmalla kädellä keikan lomassa jonkun soittajan toimesta. Humppaa tai soita humppaa |
pitk 04.11.2005 11:51:32 | |
---|
Ja niitä suosituksia: A&H MixWizardit on tungettu niin täyteen asiaa, että ei voi kuin olla tyytyväinen. Pitkät liu'ut, 6 auxia, 4-alueinen EQ ja sisäinen efektiprossa (ei mikään ihme, mutta toimiva). MixWizardien efektiejä kannattaa sen verran kopeloida mukana tulevalla softalla, että himmaa kaikista preseteistä yläpäätä. Muuttuu huomattavasti siedettävämmäksi.
|
piivei 04.11.2005 19:09:47 | |
---|
Mulla on Soundcraft M12 ja voin suositella sitä kaikille jotka sen kokoista mikseriä tarvii. Livekäytössä olis tietty hyvä jos auxeja olis ne kuusi mutta kyllä noilla neljälläkin pärjää ku vähän kikkailee. Hinta/laatusuhde erittäin hyvä, etuasteet riittävän hyviä livekäyttöön ja soundi ok, EQ toimii aika loivasti eli ääntä ei saa pilalle kovin helposti mutta pahimmat "häiriöt" signaalissa saa helposti eliminoitua. Äänityskäytöstä ei kokemuksia. |
markotetri 06.11.2005 03:18:11 | |
---|
Digimikseri ei ainakaan henkkoht lämmitä keikalla. Siinä on koko ajan tilanne päällä ja pitää saada tietää tiskin tilanne yhdellä vilkaisulla. Digimikserillä saa kahlata valikkoja läpi naama sinisenä kun analogitiskillä riittää että osaa siirtää limaiset näppinsä oikeaan kohtaan. Mulla oli viime keväänä parikymmentä keikkaa Yammun DM1000 etupään tiskinä, tykkäsin. Varsinaisia ongelmia ei ollut, kunhan malttoi käyttää hiukan aikaa lähtövaiheessa. Hyvänä puolena oli tietysti se, kaikki säädöt on tallennettavissa. Ja soundi on kohdallaan. Eikä se taatusti haittaa, että esim. EQ:n saa paitsi kaikkiin kanaviin, myös ryhmiin, auxeihin (mennen tullen) ja vaikka masteriin... Pari kertaa tuli kiiteltyä myös sitä, että ulostuloja on monipuolisesti. Miinusta tulee siitä, että täytyy mennä aina valikoiden kautta yksityiskohtiin. Joskus se oli vähän hankalaa. Ei kuitenkaan niin vaikeata, että tuomitsisin koko vehkeen sen takia. Artificiality is normal to the medium. |
vanhami 08.11.2005 09:08:36 | |
---|
Jaa..minä en enään oikeastaan osaisi analogivehkeellä olla liikenteessä :) Enkä mäkään analogivehkeisiin enää mene Tietysti voipi olla aivan eri juttu jos on miksaajana kuin bändinä keikalla. Eli mielestäni digisekoitin voi olla aikas hyvä vaihtoehto jos bändillä ei ole erillistä miksaajaa, vaan miksaus hoidellaan vasemmalla kädellä keikan lomassa jonkun soittajan toimesta. Juuri tuo. Meillä on perusetuppeja taltioitu jo pitkä liuta eri paikoille. 90% tapauksista hakee valmiit asetukset ja ne jytää. Analogimikserillä joutus ruuvaamaan ainakin jonkin verran joka kerta. Mutta tiedettyhän tämä on. On sellaisia jotka vannoo henkeen ja vereen vanhan teknologian perään ja niitä jotka palvoo uutta. |
aimotuska 08.11.2005 10:55:34 (muokattu 08.11.2005 11:30:29) | |
---|
Mutta tiedettyhän tämä on. On sellaisia jotka vannoo henkeen ja vereen vanhan teknologian perään ja niitä jotka palvoo uutta. Sekä niitä, jotka haluaa tehdä sille soundille jotain, eikä vain luottaa vasempaan käteen ;) Niin siis minä en soita mitään, vaan minä miksaan. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
Olisiko kokemuksia jaettavaksi Mackien 1604-VLZ Pro -sekoittimesta? Tämä voisi olla aika passeli omaan käyttöön. Muste 05 |
aimotuska 08.11.2005 15:07:58 (muokattu 08.11.2005 15:13:40) | |
---|
Olisiko kokemuksia jaettavaksi Mackien 1604-VLZ Pro -sekoittimesta? Tämä voisi olla aika passeli omaan käyttöön. Mä tein taannoin vertailua ton 1604VLZ:n ja A&H Wz16:2DX:n välillä ja päädyin ehdottomasti mixwizardiin (käytettynä, mutta kuitenkin). 1604: + 4 aux returnia +/- 4 grouppia suhteellisen turhia 16ch tiskeissä + lamppu - 3-alueinen EQ - 6 auxia, joista 4 kerrallaan käytössä per kanava - aux 1-2 ainoastaan pre/post switchattavia - Ei aux mastereita - 60mm liu'ut, valmiiksi jäyheät - Direct outit vain 8:ssa ekassa kanavassa - Roto-podin saa käsittääkseni vain taakse tai pystyyn, ei alas - Ei PAD-kytkintä MixWizard: + 4-alueinen EQ + 100mm liu'ut + direct outit joka kanavassa + 6 auxia, kaikki käytössä + aux 1-4 pre/post switchattavia + 2kpl sisäistä käyttökelpoista efektiprossua + Tiski taipuu näppärästi myös monitorikäyttöön (auxit + local wedge) + Tiskin saa oikeasti räkkiin kiinni, liittimet takapuolelle - Aux returnit aika kuppasia Sekä uudemmassa Wz3 16:2:ssa: + kanavakohtainen phantom + signaaliledit + erillinen mono-lähtö AB:n lisäksi + lamppu - edelleen kuppanen aux return-osasto EDIT: Hintapuolella varmaan saa mixwizardeja käytettynä alta tonnin. Uutena ero on aika jyrmäkkä, mutta niin se elämä on. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
vanhami 09.11.2005 10:31:19 | |
---|
Sekä niitä, jotka haluaa tehdä sille soundille jotain, eikä vain luottaa vasempaan käteen ;) Niin siis minä en soita mitään, vaan minä miksaan. Siinä on se pieni ero. En kiellä, etteikö meillä olisi kipeää tarvetta soundinikkarille tukailemaan asetuksia kohdilleen. Mutta kun ollaan tuolla keikalla ja totuus on se, että ei ole mahdollisuutta erilliseen miksaajaan, ollaan nurkassa. Sitten se on jonkun vaan ruuvattava perseen takana, nyt se olen minä. Guido Vaihdettiin Mackein 1604 VLZ pro Digimixeriin, eikä ole kaduttanut yhtään. En vaihtaisi enään takaisin. |
aimotuska 09.11.2005 10:50:52 | |
---|
Siinä on se pieni ero. En kiellä, etteikö meillä olisi kipeää tarvetta soundinikkarille tukailemaan asetuksia kohdilleen. Mutta kun ollaan tuolla keikalla ja totuus on se, että ei ole mahdollisuutta erilliseen miksaajaan, ollaan nurkassa. Sitten se on jonkun vaan ruuvattava perseen takana, nyt se olen minä. Toimii varmasti, eihän tässä mitään absoluuttista totuutta ollakaan etsimässä. :) My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |