Mikael 08.11.2005 10:52:46 (muokattu 08.11.2005 10:58:09) | |
---|
mähän en ehkä viitannut siihen, että 2. sukupolven JoeMeekeissä ei ehkä ollut yhtä hyviä komponentteja kuin JM:n 1. polven re-issueissa, puhumattakaan siitä mitä noissa TF-Proissa nyt lieneekään. Hä? Mä en löytänyt noita viittauksia ollenkaan mistään (puusilmä?). Aihe kyl kiinnostais kun on oma lehmä ojassa. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
garyfey 08.11.2005 11:02:33 | |
---|
Poijaat, nää on sellasia juttuja, että pitäis kuulla näytteet jotta pystyisi sanomaan mitään. Kyse on kuitenkin musasta, ei matikasta. Mutta musiikkihan on pelkkää matematiikkaa! Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia. |
Roberto 08.11.2005 11:06:23 | |
---|
Mutta musiikkihan on pelkkää matematiikkaa! Ei saatana. |
kivi 08.11.2005 11:07:59 | |
---|
Hä? Mä en löytänyt noita viittauksia ollenkaan mistään (puusilmä?). Aihe kyl kiinnostais kun on oma lehmä ojassa. Joo, ja mä taas en muista kuka sitä selitti, oliko asiantuntija vai tavallinen asian tuntija;-). Paikan kyllä muistan: Saunabar; ja vuodenajan: talvi. Lienikö alkoholilla osuutta asiaan, mutta muistaakseni kyse oli siitä, että ekan JM-malliston jälkeen seuraavat laitteet tehtiin väljätoleranssisemmilla (halvemmilla) osilla ja laadussa oli sitten vaihtelua. Sun Joemeekis oli kyllä kai ykkössarjaa, eikö? Ja sitä paitsi, Joemeekit on erraattisia laitteita parhaimmillaankin, eivätkä sukua millekään muulle. Siksi kai ne niin hienoja onkin. Onko sillä väliä, toimiiko joku JM niin tai näin, kun kukaan ei oikeastaan tiedä varmasti, miten sen on tarkoitus toimia..? :-D |
varakeef 08.11.2005 11:16:02 | |
---|
Mutta musiikkihan on pelkkää matematiikkaa! vs. Ei saatana. Ja pojjaat, kun olette saaneet tämän sinänsä oleellisen, filosofisen kysymyksen sopuisasti ratkaistuksi ehdotan osallistumaan vielä seuraaviin keskusteluihin: - Mäkki vs. PC - digitaalinen vs. analoginen - putki vs. trankku - Fender vs. Gibson - McLaren vs. Ferrari - kissa vs. koira - insinööri vs. humanisti "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Mikael 08.11.2005 11:17:52 (muokattu 08.11.2005 11:36:26) | |
---|
Joo, ja mä taas en muista kuka sitä selitti, oliko asiantuntija vai tavallinen asian tuntija;-). Paikan kyllä muistan: Saunabar; ja vuodenajan: talvi. Lienikö alkoholilla osuutta asiaan, mutta muistaakseni kyse oli siitä, että ekan JM-malliston jälkeen seuraavat laitteet tehtiin väljätoleranssisemmilla (halvemmilla) osilla ja laadussa oli sitten vaihtelua. Sun Joemeekis oli kyllä kai ykkössarjaa, eikö? Joo, SC2. Ainakin niitten hinta tipahti aika reippaasti (2000$ -> 800$) kun tuli SC2.2. Kai se jostain johtui? Olis kiva päästä vertailemaan rinnan... Ja toi ko. vehkeestä tehty plugari on ihan eri juttu kun varsinainen laitos. Ja sitä paitsi, Joemeekit on erraattisia laitteita parhaimmillaankin, eivätkä sukua millekään muulle. Siksi kai ne niin hienoja onkin. Onko sillä väliä, toimiiko joku JM niin tai näin, kun kukaan ei oikeastaan tiedä varmasti, miten sen on tarkoitus toimia..? :-D Se on mahtava laitos! Bassokompuroiden aatelia ja rumpuryhmässä hmm... tehokas? : ) Ainakin sillä saa helposti tuhottua minkä tahansa äänen. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Notefix 08.11.2005 11:20:31 | |
---|
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Mikael 08.11.2005 11:22:15 | |
---|
Näillä skobeilla eroa on ainakin allekirjoittaneen mielestä vähän, sen tunnustan. Tää vaatis jonkun hifistikultakorvan :) Mä en kuullut noissa mitään eroa näillä työpöydällä nököttävillä JVC:n ykstielootilla : D Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Raimo 08.11.2005 11:54:23 (muokattu 08.11.2005 12:24:46) | |
---|
Näillä skobeilla eroa on ainakin allekirjoittaneen mielestä vähän, sen tunnustan. Tää vaatis jonkun hifistikultakorvan :) No piru perkele. Sä olet tuon demon kuullut ja väittänyt eron kuulevasi... :D Voi olla, että rykäisin sen demon huonosta kohdasta. Pitäisi kenties olla hiukan dynaamisempi kohta niin ero voisi olla selvempi. Ja pirun lyhyt pätkähän se on ruveta kuuntelemaan detaljeja mutta kun ei tekisi mieli koko poikien levyä tänne laittaa... Prkl! Ei jaksa enää! :P No kompelon- setähän kuulee mitä vaan ja tietää kaiken niin ehkä tuo kelpaa sedälle demoksi... Että ei ole ihan tuhannen tuusannuuskana tuo matsku. :D Toisaalta pointtihan myös on, että kyse on aika hienovaraisista asioista. Voin vakuuttaa, että tuossa ääninäytteessä on kolmesta eri ääniklipistä tavaraa ja yksi toisto. Osa analogisummausboksia, osa ITB:tä. Blah. |
No piru perkele. Sä olet tuon demon kuullut ja väittänyt eron kuulevasi... :D Sillon oli parempi kuuntelu ja sä soitit eri pätkän...mulla on oikeesti vaikeuksia tosta pätkästä kuulla suurta eroa. Menee helposti kuvittelun piikkiin. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Roberto 08.11.2005 12:20:49 | |
---|
http://koti.mbnet.fi/skwaidu/SummaSummarum.wav Ihan ku olis ollu ensin vähän vähemmän lysyssä, sit enempi, taas vähemmän ja lopuks taas enmpi. Botnessa kuulee eron helpoiten, mut aika pientä on... tosin aika tapissa on matskukin, noin niinku kanavakohtaisesti. |
Raimo 08.11.2005 12:23:41 (muokattu 08.11.2005 12:24:31) | |
---|
Ihan ku olis ollu ensin vähän vähemmän lysyssä, sit enempi, taas vähemmän ja lopuks taas enmpi. Botnessa kuulee eron helpoiten, mut aika pientä on... tosin aika tapissa on matskukin, noin niinku kanavakohtaisesti. Juu, lanassa on jo ennen mitään kikkailuja. Mutta saundasiko joku huonommalta tahi paremmalta? No, ehkä se tosiaan on liian lyhyt demo... Ei vaan enää jaksaisi. :P Blah. |
Notefix 08.11.2005 12:26:06 | |
---|
Mä vaihdoin dynaudioihin noista tietsikan JPW:stä... Itseasiassa eroa on mun mielestä ehkä jonkun verran myös yläpäässä. Ekat pätkät on jotenkin "suljetumpia". Ja toi tamburiini ja virveli muuttuu vähän. Mutta voi mennä kuvittelun piikkiin edelleen... Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Raimo 08.11.2005 12:26:36 | |
---|
Mä vaihdoin dynaudioihin noista tietsikan JPW:stä... Itseasiassa eroa on mun mielestä ehkä jonkun verran myös yläpäässä. Ekat pätkät on jotenkin "suljetumpia". Ja toi tamburiini ja virveli muuttuu vähän. Mutta voi mennä kuvittelun piikkiin edelleen... Alat kenties jopa olemaan taas raiteilla... ;) Blah. |
Roberto 08.11.2005 12:46:46 | |
---|
Mutta saundasiko joku huonommalta tahi paremmalta? Emmätiä, laulu oli tosi hiljaa molemmissa :D |
Raimo 08.11.2005 12:53:16 (muokattu 08.11.2005 12:53:37) | |
---|
Emmätiä, laulu oli tosi hiljaa molemmissa :D :P (Tahtoo "ghey"- hymiöitä! ;) ) Blah. |
Notefix 08.11.2005 13:23:21 (muokattu 08.11.2005 13:26:57) | |
---|
Alat kenties jopa olemaan taas raiteilla... ;) Tuskin...Mä vaan mitaan sillä nouseeko iho kananlihalle ja alanko nieleskellä...sit toimii. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Raimo 08.11.2005 13:40:51 | |
---|
Tuskin...Mä vaan mitaan sillä nouseeko iho kananlihalle ja alanko nieleskellä...sit toimii. Niin just! :D (Eikun tarkoitin että samantyyppisiä eroja noista itsekin poimin kuin sinä... Mulla on toki se onglema että tiedän mikä pätkä on mistäkin.) Blah. |
Notefix 08.11.2005 13:42:31 | |
---|
(Eikun tarkoitin että samantyyppisiä eroja noista itsekin poimin kuin sinä... Mulla on toki se onglema että tiedän mikä pätkä on mistäkin.) Ehkä siinä sitte on jotain perää...muistaakseni ei olla puhuttu noista eroista, joten jos tulee kaks suunnilleen samanlaista jutskaa eri skobeilla, niin ihan kaikki sentään ei ehkä ole kuviteltua. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Raimo 08.11.2005 13:47:10 | |
---|
Ehkä siinä sitte on jotain perää...muistaakseni ei olla puhuttu noista eroista, joten jos tulee kaks suunnilleen samanlaista jutskaa eri skobeilla, niin ihan kaikki sentään ei ehkä ole kuviteltua. Ei se taida pelkkää kuvittelua olla. Ja kuten aiemmin mainostin, botnessa on hienoista eroa. Mielestäni myös stereokuva ja kitaroiden preesens muuttuvat hieman. Blah. |