Aihe: Lead-soundia etsimässä
1
mungiisi
07.11.2005 21:25:18
Olenpa tyytyväisenä hiplannut syntikkaani, Korg X5D:tä tässä muutaman päivän, ja nyt olen alkanu etsimään lead-soundia. Tarkoituksena olisi löytää Jens Johansson/Janne Warman-tyylinen lead-soundi, tosin sitä ei varmaan ihan itse laitteesta saa. Minulla on kotona Podxt (kitaravahvistin) jossa on pedaalimallinnuksia (mm. Big muff), mutta kun vetäsen mallinnuksen päälle soundin ikäänkuin menee tukkoon ja nuhjuiseksi.
Laitteen omat säröt taasen eivät ole kauhean kummoiset, tällä hetkellä käytän lead-soundina "päällekkäissoundia", eli osc. ykkösellä on dist. guitar ja osc. kakkosella Square, parempaa soundia pitäisi siis saada aikaan.

Ja niin, käytin hakua mutta en löytänyt vastausta.
BaariMikko
07.11.2005 21:55:04 (muokattu 07.11.2005 21:57:16)

En juurikaan tunne näiden mainittujen herrojen soundia, mutta tämä sanottakoon: Big Muff on siis fuzz-pedaali, eli soundiltaan tosiaan aikamoinen "sumutorvi." Hieno laite, mutta ei varmastikaan oikea tämäntyyppisen soundin toteutukseen. (Tai siis ko. laitteen mallinnus)
BaariMikko
07.11.2005 23:56:36

Itseasiassa Janne Warmanilla on käytössä nimenomaan Big Muff (aiemmin Big Muff Pi, eli russian bulk model, nykyisin hieman stydimpi jenkkimalli). Suosittelen testaamaan aitoa asiaa mallinnuksen sijasta, paljon merkitsee myös särötettävä lähtösoundi. Aiheesta on ollut täällä parikin threadia...

Itseäni kiinnostaisi kokeilla Morleyn JD-10 -speaker simulatoria kyseiseen tarkoitukseen.

Jaha. Tyylikkäästi iskin sitten käteni paskaan :>

Aito asia on tossa hyllyssä kyllä. Täytyykin vähän testailla taas jossain välissä uusia kombinaatioita...
Resonance
07.11.2005 23:56:52 (muokattu 08.11.2005 00:00:02)
Itse olen nyt kattelemassa jonkinlaista pedaalia tohon soolosoudin tekemiseen. Olen katsellut juuri tollasta Big muff Pi, mutta onko mitään muita vaihtoehtoja? Syna oli triton Le(lu).

Jaha. Tyylikkäästi iskin sitten käteni paskaan :>

Sanoi Sergei kun Casion mustalaiselta osti.. =)
Oletteko nähneet mustaa miestä soittamassa heviä?!!?
Janus
08.11.2005 00:04:16
Olen katsellut juuri tollasta Big muff Pi, mutta onko mitään muita vaihtoehtoja? Syna oli triton Le(lu).

Osta suoraan 'Muffin jenkkimalli, hintaero ei oo niin merkittävä, soundi on IMHO parempi ja muistaakseni sen saa kytkettyä suoraan verkkovirtaan.

Joskus jotain levyä tehdessä kokeiltiin myös 2 kappaletta Bossin Blues Overdriveä stereona, ei ollut huono ratkaisu sekään.
Resonance
08.11.2005 00:08:58
Sen saa kytkettyä suoraan verkkovirtaan.

Näin taisi se myyjäkin sanoa. Taidan hakea tuon jenkkiMuffin testiin ja kokeilla mitä tuleman pitää.
Oletteko nähneet mustaa miestä soittamassa heviä?!!?
mungiisi
08.11.2005 09:08:02 (muokattu 08.11.2005 09:10:24)
Itseasiassa Janne Warmanilla on käytössä nimenomaan Big Muff (aiemmin Big Muff Pi, eli russian bulk model, nykyisin hieman stydimpi jenkkimalli). Suosittelen testaamaan aitoa asiaa mallinnuksen sijasta, paljon merkitsee myös särötettävä lähtösoundi. Aiheesta on ollut täällä parikin threadia...

Katsos vaan, eipä ole kauhean kallis tuo Big Muff. Jos sitä vaikka joululahjarahoista...

Luin jotain liidi-soundi threadia ja siinä sanottiin että soundin pitäisi olla ohut, miten "teen" soundin ohueksi?

E: Ja niin vielä, mihin tuon pedaalin kytkisin syntikan kanssa? Vahvistimen kautta soundi muuttuu jonkin verran kun on käytössä stereoefektejä.
JPQ
08.11.2005 09:47:43

Katsos vaan, eipä ole kauhean kallis tuo Big Muff. Jos sitä vaikka joululahjarahoista...

Luin jotain liidi-soundi threadia ja siinä sanottiin että soundin pitäisi olla ohut, miten "teen" soundin ohueksi?

E: Ja niin vielä, mihin tuon pedaalin kytkisin syntikan kanssa? Vahvistimen kautta soundi muuttuu jonkin verran kun on käytössä stereoefektejä.

no sopivia aaltomuotoja käyttäen saa ohutta kuten triangle,sinewave(sine),joitakin muitakin ohuita korg tarjonnee. (huilu(flute),taisipa olla joku joku muukin ohut joukossa) lisäksi useimmissa synissä on suodatin/suodattimia eli filter/filter sillä voi leikata yläsäveliä en tosin muista saiko sitä ajanmukaankin jopa ohjastettu verhokäyrällä tuossa korgissa. Korg muistelo pohjaa siihen että kyselit kait x5d neuvoja.
polyfonken
08.11.2005 12:21:26 (muokattu 08.11.2005 12:31:53)

yleensä ohuen saa esim tolla muffilla vetämällä tonen aika ylös - leikkaamalla lämpimät soundit pois. samoin ohuet pulssiaaltomuodot ovat usein leikaavan teräviä ja niistä (ja vielä paremmin pulssiaallonpituutta moduloimalla) saa hyviä leadeja varsinkin kun pistää parit pällekkäin hieman epävireeseen keskenään.
sini ja triangle ovat usein niitä aaltomuotoja joissa on juuri kaikkein eniten pohjaa; ei mitenkään yllättävää kun katsoo minkä muotoisia ääniä ne on - fundamentaalitaajuus todella vahvana - mutta kun pistää jonkinlaisen bandpassin tai resonoivan highpassin (tai muffin tone controlin joka on aika hiton hyvä) läpi, trianglestakin saa ohutta. siniin ei kannata ilman suurta säröä/fuzzia koskea ellet halua pehmeää soundia - se on sitten vähän toinen juttu kuin ohut. noi aiemmassa postauksessa mailitut huilusoundit on usein lähellä jotain kanttiaaltoa ja tosiaan särötettynä tuottavat aika kivan ohuita, onttoja leadeja.
t. (http://www.polyfonken.com/ghostmonkey)
mungiisi
08.11.2005 15:09:04
Kuuntelin tuossa Warmenia ja COBia, ja on se Jannen soundi kyllä niin kova. Mistä muusta Warmanin liid-soundi koostuu kun pelkästä big muffista?

Itse kokeilin jälleen eri pedaali mallinnuksia square-soundin päälle, mutta soundi puuroutuu tai soi aivan omituisesti, pitää varmaan tänään tuoda kämpältä vanha pikku-marshalli ja boss sd-1 ja kokeilla mitä saa aikaan. Big Muffia en viitsi ihan sokkona ostaa.
18is9
08.11.2005 15:31:27

Ja niin, käytin hakua mutta en löytänyt vastausta.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=36&t=104237&o=0&co=60
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)