Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinyylin painatusta muutamina kappaleina n.20eukkaa,kiinostusta?
1 2 3 4
Paradiz
16.09.2005 10:38:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ajatellut hommatta laitteiston jolla pystyy tekemään käsityönä vinyylin painatusta. levyt ovat niin sanottuja "vinyl like" eli ovat lähes oikeita vinyylejä eivätkä dublicate. kyselisin että arvostaako ihmiset vielä alkuperäistä vinyyliä ja olisiko kiinostusta teettää omia vinyylejä muutamia kappaleita n.20e hintaan? vinyl-recording toimii ulkomailla ja hinnatkin ovat jonkin verran kalliimpia. Mielipiteitä?
 
SirElwood
16.09.2005 12:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyselisin että arvostaako ihmiset vielä alkuperäistä vinyyliä
 
Minä ainakin, ja suuresti.
 
ja olisiko kiinostusta teettää omia vinyylejä muutamia kappaleita n.20e hintaan?
 
Kyllä vaan!
 
JPQ
16.09.2005 21:22:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvostan ja tiedän muutamia jotka arvostaa tosin ikävä vain näin
tumpeloilla käsillä ei viitsi soittaa levyjä.:( Vaikka suurin osa
mielimusaa on 70luvulta ja pieniosa 80luvulta toki olematon osa on
uudempaa ja osa vanhempaa. (lähinnä klassista se) Hyvässä äänilevyssä
on cdeetä parempi ääni mutta hyvät on harvassa.
 
Roberto
17.09.2005 09:51:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostusta ja arvostusta löytyy kyllä. Jonkinlaista koekappaletta olis tietty mukava kuulla ennen varsinaisia painohommia.
 
tim-0
17.09.2005 13:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellainen juttu että en tiiä noista tekiänoikeuksista että onko mulla oikeutta äänittää muiden artistien teoksia levylle kun tilaajan? pitää ottaa selville.
 
Mikäli laitteen hankin, teen varmasti kotisivut mistä saa kaiken infon jne. Tällähetkellä laitteen sivuilta vinylrecorder.com voi käydä kuuntelemassa pätkää. ihan hyvää laatua minusta ainakin :)
 
Fortune
17.09.2005 13:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellainen juttu että en tiiä noista tekiänoikeuksista että onko mulla oikeutta äänittää muiden artistien teoksia levylle kun tilaajan? pitää ottaa selville.

 
Omistamistaan levyistä saa tehdä omaan käyttöön kopion, joten ei tuossa ongelmaa ole.
 
"Look behind you, a three-necked guitar!"
tim-0
17.09.2005 14:04:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno homma että muidenkin levyistä sitten saisi ottaa kopioita mikäli alkuperäinen löytyy hyllystä. Noista teoston hommista nyt ei tahdo saada koskaan tarpeeksi selvää :)
 
Roberto
17.09.2005 16:26:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ihan hyvää laatua minusta ainakin :)
 
Jepjep, mutta omaan masteriin vertailu antaa tietty "hieman" paremman käsityksen kaiverruksen laadusta. Oon kuullut tsekeissä tehtyjä niin luokattomia sinkkuja et sellasiin ei jaksais ainakaan lähteä.
 
Paradiz
07.11.2005 18:25:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hei, olen ostanut laitteen. Puolet paketista on tullut jo perille mutta puolet ovat kadonneet (?) postissa. mutta kun paketti löydetään niin koitan saada "palvelun" pyörimään...menee varmana viikko- kaksi??
ps. olen näköjään kirjautunut myös tim-0 nimellä.
 
Roberto
07.11.2005 22:02:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hei, olen ostanut laitteen. Puolet paketista on tullut jo perille mutta puolet ovat kadonneet (?) postissa. mutta kun paketti löydetään niin koitan saada "palvelun" pyörimään...menee varmana viikko- kaksi??
ps. olen näköjään kirjautunut myös tim-0 nimellä.

 
Loistoa! Laita pikaviestiä tms kn kamat on kasassa niin kokeillaan miten homma toimii.
 
SirElwood
09.11.2005 06:32:19 (muokattu 09.11.2005 06:32:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikaviestiä voi laittaa tähänkin suuntaan.
 
salmivaara
09.11.2005 12:55:56 (muokattu 09.11.2005 12:56:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänne myös!
 
EDIT: Pikaviestiä siis..
 
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
lion
14.11.2005 12:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, pistä pikaviestiä kun saat vermeet!
 
- Li'oN
 
Bohemian nectar of satan
BenGlenton
14.11.2005 12:38:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai sitä viestiä voi laittaa tähän threadiinkin? Itseäni kiinnostaa myös..
 
www.supremecourtband.fi
StJerky
15.11.2005 14:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoista. Saattaisinpa minäkin tilata muutaman vinyyliversion joskus.
 
Tällähetkellä laitteen sivuilta vinylrecorder.com voi käydä kuuntelemassa pätkää. ihan hyvää laatua minusta ainakin :)
 
Tuo on minusta aika hassua. Miten mp3 näytteestä voi mitään päätellä vinyylilevyn äänen laadusta?
 
Roberto
18.11.2005 17:06:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten mp3 näytteestä voi mitään päätellä vinyylilevyn äänen laadusta?
 
No. Ei juuri mitenkään.
 
tim-0
20.11.2005 20:01:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hei, laite on nyt täysin kunnossa. Tein "yritykselleni" sivustot:
http://www.blancos05.cjb.net/ jonne laitan myös jonku äänipätkän ajallaan. Laatu ei ole parasta tällähetkellä, mutta paranee kokoajan päivä päivältä. Tilauksia otan kuitenkin jo vastaan.
Lopulliseksi 12" levylle annoin hinnaksi 23e mikä mielestäni on enemmän kun edullinen (hinta sisältää hyvitysmaksut). Vaikka oisin kyllä voinut pyytää mammonaa näistä levyistä sillä onhan minulla ainoa kysyinen leikkuri suomessa mutta jos laatukaan ei heti ole parasta niin ei sitä kannate alkaa ahnehtiin :)..mutta laatu on kuitenkin ihan riittävän hyvää uskoisin ainakin. Eriluokkaa kuin vestaxissa! Laittessanihan muovi kuumennetaan mihin urat tehdään. ja vestaxissa käytettiin vain jotain pehmeetä materiaalia.
 
Khimil
22.11.2005 03:59:03 (muokattu 22.11.2005 03:59:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Masterointi:
- Ennen kappaleitten lähettämistä muista tarkastaa että kappaleet ovat samalla voluumilla.
- Bassoa ei ole liikaa
- Stereoefektiä ei ole liikaa"
 
Liika on tietysti aina liikaa, mutta paljonko tässä tapauksessa? :)
 
Tämä on niitä päiviä kun kadun sitä, että lähdin pois yliopistolta.

The Love Ambassadeurs @ mikseri.net
Wack @ Virastojazz.net
tim-0
22.11.2005 10:45:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heh :).vaikea on vastata tuohon. masterointi ei ole ihan vahvinta alaa. mutta mikäli bassoakin on liikaa voin itse säätää sitä pois. kaikki lisä basso, stereo efekti jne. voi aiheuttaa neulan pomppimista.
 
Reddie
22.11.2005 23:44:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko nyt vaan sanoa että hemmetin hieno bisnesidea! Siis oikeesti, ei mitenkään vittuiluna. Tokkopa tolla rikastuu, mutta varmasti aiheutat sitäkin enemmän mielihyvää kanssaeläjillesi!
 
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «