Pyrtsä 07.11.2005 17:09:30 (muokattu 07.11.2005 17:13:53) | |
---|
Riittääkö tästä yhdistelmästä hyvin tehoa treenikämpälle jos soitetaan rockia ja sen verran kovaa että korvatulppia kannattavaa pidellä? 1x15" kaapin aion hankkia tuohon lisäks heti kun vaan saan rahaa, mutta nyt aluksi ostan luultavasti juuri tuon nupin, mutta kaapista ei ole vielä varmuutta.4x10" kuitenkin. Ja pärjääkö tolla pienimuotoisella keikallakin, vai tarviiko mikittää? Parempiakin ehotuksia otan mielelläni vastaan kuhan vaan siinä 600-800 € hintahaarukassa pysyy. Sanokaa vaan paras mahollinen samantyylinen combo tuossa hintaluokassa :D taino paras on tietenkin lähinnä omaa mielipidettä, mut kuitenkin. Okei hiljenen. http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=aeb15fbfbc585db9e29bebc9f1fce46d http://www.thomann.de/thoiw3_gallie … sn=aeb15fbfbc585db9e29bebc9f1fce46d (Taas kyselemässä näitä ^^) |
absqua 07.11.2005 17:12:42 | |
---|
Riittää vaikka pitäisitkin tulppia, eikä tarvitse mikittää pikkukeikoilla. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
jauheliha 07.11.2005 18:02:06 | |
---|
Tästähän sitä jaksellaan kysyä... :) Iteltä löytyy noi ja on kyllä loistavat pelit. "Vejetään vaan tatsilla." |
Finite Fear 07.11.2005 19:10:26 | |
---|
sami kiviniitty |
pardy 07.11.2005 20:32:08 | |
---|
Riittää vaikka pitäisitkin tulppia, eikä tarvitse mikittää pikkukeikoilla. Ja tulppiahan kannattaa pitää siis aina kun bändin kanssa metelöi. Aloittajalle vain tiedoksi. |
Rokkinorsu 07.11.2005 20:39:08 | |
---|
jos ostat BEHRINGER BA 810 niin sinun ei tarvitse ostaa sitä 1x15" koska tässä kyseisessä kaapissa on 8x10" elementtiä. Kuva: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-174384.html Hmm, miten toi behkun rantasauna oikein toimii? Siis niiku onks siinä saundissa niiku murinaa, vai onko se semmonen ''munaton'' kaappi? Tai siis, että onko siinä jutussa perää, kun se joku EBS:n johtoportaan tyyppi tai vastaava oli käyny kokeilemassa EBS:n rantasaunaa ja behkun rantasaunaa vierekkäin ja ei olevinaan ois huomannu mitään eroa noissa? Kun hintaero on ainakin melko suuri, mutta häviikö siinä sitten saundissa sen, minkä hinnassa voittaa? :) Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
balzary 07.11.2005 21:02:33 | |
---|
Hmm, miten toi behkun rantasauna oikein toimii? Yhden testin perusteella hyvä oli soundi. World domination equals world suffocation It's dread out there you know!
|
Rokkinorsu 07.11.2005 21:26:15 | |
---|
Yhden testin perusteella hyvä oli soundi. Hehe, pitäs ite päästä testaamaan.. Liekö millään firmalla täällä soomen maalla noita? Minkäs moisella nupilla soittelit? Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
Hehe, pitäs ite päästä testaamaan.. Liekö millään firmalla täällä soomen maalla noita? Minkäs moisella nupilla soittelit? Soundatassa arabiassa on. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
poppamies 07.11.2005 22:57:10 | |
---|
..Ja pärjääkö tolla pienimuotoisella keikallakin, vai tarviiko mikittää?... Mullahan on tuo nuppi ja 1x15" + 1x12". Viime lauantain keikalla soitettiin suhteellisen lujaa ja mulla oli masteri kl 3, ja gaini kl 12, joten vielä olisi ollut pikkasen varaa. Toki mulla nuppi syöttää 4 ohmiin joten saan kaikki peliin mutta kyllä yhdelläkin kaapilla saa aikamoisen melun aikaiseksi. Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN! |
pardy 07.11.2005 23:02:28 | |
---|
Mullahan on tuo nuppi ja 1x15" + 1x12". Viime lauantain keikalla soitettiin suhteellisen lujaa ja mulla oli masteri kl 3, ja gaini kl 12, joten vielä olisi ollut pikkasen varaa. Toki mulla nuppi syöttää 4 ohmiin joten saan kaikki peliin mutta kyllä yhdelläkin kaapilla saa aikamoisen melun aikaiseksi. Mites muuten, jostain oon saanu käsityksen että trankkunupeilla kannattaa olla korva kovana siinä vaiheessa kun master ylittää puolenpäivän ettei tule päätesäröä mukaan. Onko näin? Vai voiko kaikissa nykyaikaisissa trankkuvahvareissa huoletta lykätä masterit kaakkoon? |
Finite Fear 08.11.2005 16:20:32 | |
---|
Hmm, miten toi behkun rantasauna oikein toimii? Siis niiku onks siinä saundissa niiku murinaa, vai onko se semmonen ''munaton'' kaappi? Tai siis, että onko siinä jutussa perää, kun se joku EBS:n johtoportaan tyyppi tai vastaava oli käyny kokeilemassa EBS:n rantasaunaa ja behkun rantasaunaa vierekkäin ja ei olevinaan ois huomannu mitään eroa noissa? Kun hintaero on ainakin melko suuri, mutta häviikö siinä sitten saundissa sen, minkä hinnassa voittaa? :) Noh mitä omista kokemuksista voi sanoa niin helevetin hyvä saundi lähtee ja db:irtoaa aivan simona. sami kiviniitty |
Rokkinorsu 08.11.2005 16:35:56 | |
---|
Noh mitä omista kokemuksista voi sanoa niin helevetin hyvä saundi lähtee ja db:irtoaa aivan simona. Hehe, mitenkäs kestävyys? Tai siis, että kestääkö se miten roudailua ja onko se minkälaisesta materiaalista rakennettu? Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
kartmaan 06.12.2005 17:51:01 | |
---|
Lainataanpa threadi. Ois tarvetta matalan budjetin laitteille. Tuo GK Backline 600 kuulostaisi erinomaiselta vaihtoehdolta. Mitäs mieltä toverit ovat tästä paketista http://www.thomann.de/thoiw3_gallie … ackline_600b410h_set_prodinfo.html? Onko tuo kaappi niin muhjuinen/paska/whatever että kannattaa suosiolla harkita ~400€ kaappia? Pörinä soundia ei tueta, vaan tasaista toistoa koko alueelle. |
pardy 06.12.2005 20:37:46 | |
---|
Lainataanpa threadi. Ois tarvetta matalan budjetin laitteille. Tuo GK Backline 600 kuulostaisi erinomaiselta vaihtoehdolta. Mitäs mieltä toverit ovat tästä paketista http://www.thomann.de/thoiw3_gallie … ackline_600b410h_set_prodinfo.html? Onko tuo kaappi niin muhjuinen/paska/whatever että kannattaa suosiolla harkita ~400€ kaappia? Pörinä soundia ei tueta, vaan tasaista toistoa koko alueelle. Vahvari on hyvä, kaapista ei vissiin kenelläkään tietoa. Tilaa ja testaa jos kantti riittää. Tai sitten tilaat suosiolla sen ~400e kaapin. |
Niskamies 06.12.2005 20:41:53 | |
---|
Vahvari on hyvä, kaapista ei vissiin kenelläkään tietoa. Tilaa ja testaa jos kantti riittää. Tai sitten tilaat suosiolla sen ~400e kaapin. Mä oon soittanut setillä Backline600+4x10". Ihan jees se oli. Kaapista on paha sanoa mitään, kun olen vain tolla Backline-nupilla soittanut, mutta kohtuullisen hyväsaundinen paketti toi on. |
absqua 06.12.2005 20:44:57 | |
---|
Mä oon soittanut setillä Backline600+4x10". Ihan jees se oli. Kaapista on paha sanoa mitään, kun olen vain tolla Backline-nupilla soittanut, mutta kohtuullisen hyväsaundinen paketti toi on. Miten sä voit sanoa koko pakettia hyväsoundiseksi jos olet soittanut vaan tolla nupilla? Paska kaappi miinoittaa koko paketin ihan helposti. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niskamies 06.12.2005 20:47:44 (muokattu 06.12.2005 20:49:00) | |
---|
Miten sä voit sanoa koko pakettia hyväsoundiseksi jos olet soittanut vaan tolla nupilla? Paska kaappi miinoittaa koko paketin ihan helposti. Siis meinasin että olen soittanut tolla 4x10" kaapilla ainoastaan ton Backline-nupin kanssa. Kaapista on paha sanoa juuta eikä jaata, kun ei ole päässyt tutun nupin kanssa sitä kurittamaan. Pakettina toi Backline600+4x10" on suhteellisen hyväsaundinen kasa. EDIT: epäselvyyksien välttämiseksi kyseinen 4x10" on siis ollut Backline-sarjan 4x10" kaappi, eli otsikossa mainittu vehje. |
kartmaan 06.12.2005 20:49:23 | |
---|
Vahvari on hyvä, kaapista ei vissiin kenelläkään tietoa. Tilaa ja testaa jos kantti riittää. Tai sitten tilaat suosiolla sen ~400e kaapin. Näin arvelinkin. Pokeri ei taida kestää, yhtäkään paskaa laitetta. ;) Yksi vaihtoehto olisi tietty rakentaa kaappi itse. Tähän olisi hyvät mahdollisuudet ja taitoakin. Enää ei tarvitsisi kuin löytää laadukkaat elementit. Eminencen Gamma 10" (4 kpl) ilmeisesti olisi hyvä valinta hommaan? Kaapin kokonaishinnaksi tulisi noin 300€ materiaaleineen. Muita ehdotuksia? |
poppamies 06.12.2005 21:42:33 | |
---|
...Eminencen Gamma 10" (4 kpl) ilmeisesti olisi hyvä valinta hommaan? Kaapin kokonaishinnaksi tulisi noin 300€ materiaaleineen. Muita ehdotuksia? No Thomannilta esim. löytyy 10" Gallien Krueger'in vaihto elementtejä sekä 16 että 32 ohmisina hintaan 79,-/kpl. 16 ohmimen sopii 2x10" kaappiin ja 32 taas 4x10" kaappiin. Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN! |