Aihe: Fender 70´s Classic Stratocaster
1 2
Mika K
25.10.2005 14:40:03 (muokattu 25.10.2005 14:42:48)
Pientä kamapäivitystä olisi tässä mielessä ja tuollainen 70s Classic strato alkoi kiinnostamaan. Onkos täällä kyseisen pelin omistajia tai kitaran testanneita? Olisin kiinnostunut kuulemaan hiukan kokemuksia ko. kitarasta, hyviä ja huonoja puolia jne. Paikallisessa liikkeessä kävin jo kyselemässä mallia, mutta ei ollut tällä hetkellä hyllyssä.
rosberg
25.10.2005 15:35:46
tosi hyvä kaula, hieno ja kaunis kitara. parhaita meksikossa tehtyjä stratoja.
myy minulle iban sound tank -sarjan tubescreamer.
Mika K
25.10.2005 15:48:25
tosi hyvä kaula, hieno ja kaunis kitara. parhaita meksikossa tehtyjä stratoja.

Juu näin oon kuullut puhuttavan. En ole tosiaan vielä päässyt testaamaan käytännössä. Tuo U-muotoinen kaula kiinnostaa miten se sopii meikäläisen kouraan samoin kuin saarni body. Mitenkähän tuo eroaa soinnillisesti perinteisestä lepästä?
tuluppa
25.10.2005 15:53:51

About kaikista (poikkeuksena yksi jumbo-nauhoilla raiskattu yksilö..) testaamistani mehiko-classiceista on jäänyt tosi hyvä maku suuhun. Tuntuu ja soundaa juuri sellaiselta ku straton pitääki.
Country Larry
25.10.2005 16:03:06
Tuo U-muotoinen kaula kiinnostaa miten se sopii meikäläisen kouraan samoin kuin saarni body. Mitenkähän tuo eroaa soinnillisesti perinteisestä lepästä?

Mulla on U-mallinen kaula Telessä ja on paras kaula, minkä tiedän. Isompi ja tukevampi kuin C-malli, sopii isokäsisille.

Saarni vastaan leppä... Nämähän ovat aika subjektiivisia arvioita, mutta leppä lienee hieman keskiäänivoittoisempi ja saarnissa on enemmän ylä- ja alapäätä ja vähän ontto keskialue. 70' stratoa saa sekä ruusupuu- että vaahteratotelaudalla, joten kannattaa miettiä haluaako korostaa straton kirkkautta vaahteralla, vai loiventaa sitä lämpimämmällä ruusupuulla.
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
Mika K
25.10.2005 16:36:19
Mulla on U-mallinen kaula Telessä ja on paras kaula, minkä tiedän. Isompi ja tukevampi kuin C-malli, sopii isokäsisille.

No mulla on aika pitkät sormet, joten tuo voipi olla just se oikea kaulatyyppi. Se selviää lähiaikoina kun pääsen tyyppaamaan tuota. Tuon oman Squier standard straton kaula tuntuu jotenki liian ohkaselta mun kouraan. Tuntuu, että puuta sais olla reilustiki enemmän kaulassa.

Saarni vastaan leppä... Nämähän ovat aika subjektiivisia arvioita, mutta leppä lienee hieman keskiäänivoittoisempi ja saarnissa on enemmän ylä- ja alapäätä ja vähän ontto keskialue. 70' stratoa saa sekä ruusupuu- että vaahteratotelaudalla, joten kannattaa miettiä haluaako korostaa straton kirkkautta vaahteralla, vai loiventaa sitä lämpimämmällä ruusupuulla.

Olen ajatellut tuota vaahterakaulaista mallia just sen takia kun Squierissa on ruusupuu otelauta. Olis sitte kaks vähän erityyppista stratoa.
Jouni
25.10.2005 18:02:23
Kokeilin parin päivän ajan omassa käytössäni, kotona, bändissä ja studiossa tuollaista. Kitara oli väriä Olympic White ruusupuuotelaudalla, eli kaunis kuin mikä. Mielipidekysymys on 70's lapa, josta itse pidän. Kaikkien ei tarvitse.

U-mallin kaula oli American Stratolla soittaneelle hyvän tuntuinen, joskin reilusti jykevämpi. Itse pidän paksuista kauloista, joten tästä ehdoton plussa.

Mikrofonit olivat todella lämpöiset lukuunottamatta särmikästä ja reilusti turhan piiskaavaa tallamikkiä. Tonepotikat reagoivat melko hyvin, joskaan eivät kovin tasaisesti verrattuna amerikkalaisversioon.

Saarnibody soi hyvin. Jouset olivat melko löysällä ja vibra kohtalaisen lepru, mutta sustainia riitti stratoon nähden rutkasti. Vibran löysyys vaikutti vireen pitoon hieman, mutta kieliä jonkin aikaa venyteltyäni sain kitaran pysymään vireessä hienosti ronskimmissakin taivutuksissa ja vibraa käyttäen.

Kehumiseksihan tämä meni, mutta paras mexicolainen, mitä olen kokeillut.
Elämä se on ihmisen parasta aikaa. Bella Italia #17 Romantikkoitkijät #6 AKKK #14
Tompsi
25.10.2005 18:08:15
Tonepotikat reagoivat melko hyvin, joskaan eivät kovin tasaisesti verrattuna amerikkalaisversioon.

Noissahan siis on samat CTS-potikat kuin jenkkimalleissakin, mutta asiaan: Kolmesta Stratocasteristani tuo 70s Classic on ehdottomasti paras, painoltaan roimasti kevyempi ja paremmin soiva kuin 2 Amerikan veljeään. Hinta/laatu-suhteeltaan aivan oiva laite.
rosberg
25.10.2005 18:21:00
muistetaan nyt kaikki se mitä ynkkä on sanonut isosta lavasta!
se soundaa paremmalta. kyllä jämpti on näin! noissa on muuten eroja aika paljon. kerran soitin kolmea eri yksilöä fasulla ja yksi oli ylitse muiden.
myy minulle iban sound tank -sarjan tubescreamer.
Jouni
25.10.2005 19:00:13
Noissahan siis on samat CTS-potikat kuin jenkkimalleissakin

Johtuneekohan ero sitten jenkkisarjassa olevasta Delta-tone systeemistä, vaiko psykosomaattisista tekijöistä..

muistetaan nyt kaikki se mitä ynkkä on sanonut isosta lavasta! se soundaa paremmalta. kyllä jämpti on näin!

Onhan se totta, että kun kaulan molemmissa päissä on paljon massaa, on kitarassa enempi sustainia. Ingen Malmsteen taitaa tietää kaiken ;)
Elämä se on ihmisen parasta aikaa. Bella Italia #17 Romantikkoitkijät #6 AKKK #14
Dr. Muff
25.10.2005 19:24:16 (muokattu 25.10.2005 19:26:34)
muistetaan nyt kaikki se mitä ynkkä on sanonut isosta lavasta!
se soundaa paremmalta. kyllä jämpti on näin! noissa on muuten eroja aika paljon. kerran soitin kolmea eri yksilöä fasulla ja yksi oli ylitse muiden.

Joo. Kyl Timpuri-Ynkkä tiätää nää jutut:

"And believe it or not, the body has nothing to do with the resonance, it's this. Points to the headstock. He then proceeds to do a side-by-side comparison by strumming a chord and placing the headstock and then the body on a metal heater cover against the wall to demonstrate the difference in resonance. In truth, the headstock did sound louder."

Siitä vaan kaikille lastulevybodyt ja isot lavat. Sillä lähtee, ku kerran ynkkä niin sanoo :) Ei kannata välittää mistään semmosista seikoista että se lapa värähtelisi enemmän sen takia että siinä on vähemmän massaa kun bodyssä...Ja semmonenkin on ihan toissiaista että kitaran body itseasiassa absorboi sen kielen energian ja mitä paremmin se sen absorboi sitä äkkiämmin kieli sammuu. Ihan turhaa jorinaa.

Taitaa hyvinkin olla totta että yksilöiden välillä on eroja vaikka jonkun olen joskus kuullut sanovat (eli lukenut jostain) että Meksikon tehtaalla olisi korkeatasoinen laadunvalvonta. Eli laatu olisi sitä mukaa tasaisinta.

Soitin Laineella roikkuu kuitenkin naturaali vaahterakaulainen 70's Classic jossa on niin matala satula/syvät urat ettei g-kieli soi ollenkaan vapaana. OMG. En taitais ainakaan sitä ostaa. Muutenkin tuntuu että mä löydän aina ne huonoimmat meksikot ja m.nettiläisillä on ne parhaat ;)
Tuumasta toiseen.
HBM
25.10.2005 21:13:07
Juu näin oon kuullut puhuttavan. En ole tosiaan vielä päässyt testaamaan käytännössä. Tuo U-muotoinen kaula kiinnostaa miten se sopii meikäläisen kouraan samoin kuin saarni body. Mitenkähän tuo eroaa soinnillisesti perinteisestä lepästä?

Fenderhän on joku aika sitten julkaissut tuosta 70-luku Stratosta American Vintage mallin, jossa on mustissa ja valkoisissa väreissä leppäbody. Puunvärisessä ja sunburstissa on saarnibody aivan kuten noissa Meksikolaisissakin.

Todennäköisesti tuo American Vintage malli maksaa suunnilleen tuplasti sen mitä Meksikolainen, mutta siinä tulee mukana laukku ja myös mikit yms. komponentit saattavat olla jonkin verran laadukkaampia, vaikka tuo Meksikolainenkin on varmasti hintalaatusuhteeltaan ihan hyvä valinta.

Tässä vielä linkki tuohon jenkkivaihtoehtoon:

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0100070821
Mika K
07.11.2005 20:13:13
http://www.thomann.de/thoiw3_fender … sn=8c23442099f2500bc5da2887f944efb6

Tuollainen lähti nyt sitten saksanmaalta tilaukseen. Kauan tuli asiaa mietittyä ja tarjouksia kyseltyä ja päädyin tilaamaan edullisemman hinnan takia saksasta.
Jaba
07.11.2005 20:16:29
http://www.thomann.de/thoiw3_fender … sn=8c23442099f2500bc5da2887f944efb6

Tuollainen lähti nyt sitten saksanmaalta tilaukseen. Kauan tuli asiaa mietittyä ja tarjouksia kyseltyä ja päädyin tilaamaan edullisemman hinnan takia saksasta.

Oikea ratkaisu.
Mika K
07.11.2005 20:24:29
Oikea ratkaisu.

Näin minäki luulen.
Härski
07.11.2005 20:26:58
Oikea ratkaisu.

Paitsi että täysin väärän värinen.
Härski
07.11.2005 20:46:03
Mielipideasioita : )

Ei, vaan karuja tosiasioita.
Mika K
07.11.2005 20:49:46
Ei, vaan karuja tosiasioita.

Nyt saat kyllä jo perustella.
Härski
07.11.2005 21:21:18
Nyt saat kyllä jo perustella.

Miksi perustella tosiasioita? Nojoo, sarkasmitutkaa päälle vaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)