Miekkonen 29.06.2003 02:51:00 | |
---|
Mulla ei ees ole ollut akustista ja oon soittanu n.7 kuukautta. |
Eemil 29.06.2003 12:55:58 | |
---|
mitä te lässytätte täällä kitaroista kun ette niistä mitään tajuu,"koska kannattaa ostaa sähkis"?no huhhuh mitä juttui.sitten mennään johonkin potun viihdeässiin ja ostetaan joku vanerilevystä tehty Stratocaster ja luullaan että se on samanlainen kun hendrixilläkin oli kun se on sama merkki ja kaikki,ei hitto mitä toimintaa. Tää sattuu olemaan alottelijat-osasto...Se tarkoittaa et täällä ALOITTELIJAT kysyvät asioista ihmisiltä jotka omaavat kokemusta kysytyistä asioista. Kerrohan nyt kuinka nerokkaasti itse toimit kun alotit soittamaan! Katsotaan kuinka monta porsaanreikää me osaavat ihmiset löydämme omista ensihankinnoistasi. Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |
Ra. 30.06.2003 01:50:03 (muokattu 23.10.2003 23:12:23) | |
---|
Soittele niin kauan akustisella että rupeet tajuun mistä musasta pidät ja mitä soitat. Sitten mene ostamaan sellanen joka soveltuu niihin. Okei, jos koko h**vetin syy soittaa kitaraa on Tom Morellon soundeissa, niin oisko esimerkiksi tosta mihinkään: Myynnissä Ibanez GAX70 -kitara ja Ibanezin 15w -combovahvistin. Kuljetuspussi ja piuha kaupanpäälle. Absolute beginner |
PJS 02.07.2003 01:52:24 | |
---|
No tolla vahvarilla ei välttämättä irtoa kovinkaan hyviä saundeja. Suosittelen että soitat sillä akustisella niinkauan että osaat ihan oikeasti soittaakkin jotain oikein kunnolla. Kattelet ihan rauhassa hyviä käytettyjä kitara vahvistimia ja kitaroita ja ostat sitte kerralla vähän paremmat. Itellä meni sillen että eka sähkis ja vahvistin oli sellasta rupuluokkaa, että soittointo laantui aika paljon, tosin pääsin siitä aika äkkiä yli. Halpa ei ole hyvää ja edes aloittelijan ei kannata niitä halvimpia ostaa. varaat vahvistimeen ja kitaraan sellasen 500 euroa ja ostat käytettyinä siis jotkut hiukan paremmat kamat. Elämme enigmaattisia aikoja... |
PJS 02.07.2003 01:54:15 | |
---|
Itseasiassa kaverilla on just tollanen ibanezi ja pakko myöntää että se yksilö on ainakin ihan kelvollinen, tosin se kitar on vaan osa saundia ja toi vahvari tulee tyyliin kaupanpäällisiksi, eli sinuna varaisin vielä toisen 250 parempaan vahavriin. Elämme enigmaattisia aikoja... |
Lord of the strings 02.07.2003 19:22:16 | |
---|
Osta eka sähkis sitten ku tuntuu, mää aloitin heti sähköllä (faijan squier steatocaster '50 luvun piirrustuksien mukaan, se on kait jonkin arvonen, koska se on ekasta squier lähetyksestä).
ROCK'N'ROLL Kaikki ovat joskus aloittelijoita... |
harkitkaa kuitenkin nimittäin jos sähkistä meinaa, niin kannattaa kyllä suoraan siitä sitten aloittaa, nimittäin kitaristi voi oikeesti olla hyvä oikestaan vaan toisessa, että miettikäähän tuota! mielestäni toi ei ole totta otetaan nyt esim. Kemopetrolin kitaran soittaja Marko Soukka, hän on opettanut minua akustisessa kitarassa siaisena... Ja itse vasta nytten harkitsen sähkökitaran ostamista kun olen soittanut ehkä... 4-5 vuotta akustista... |
Eemil 03.07.2003 12:36:59 | |
---|
Sähkis ja akkari on eri planeetoilta. Jos haluut oppii soittamaa molempii nii sun pitää harjotella molempii. Mun mielest on suorastaa outoo et ihmiset jotka on soittanu vaa esim. akkarii väittää et viiden vuoden jälkee on hyvä alottaa sähkis. Mistäs te sen tiedätte ku ette oo ite kokenu. Siit viidest vuodest saa vähän tatsii otelautaa ja saa haltuu soinnut ja muuta. Jos niit ei lasketa mukaa, teiän sähkis soittotaidot on vasta-alkajan tasolla. Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |
Hannu H. 01.08.2003 18:53:13 | |
---|
Moni tekijähän tässä on musiikkityyleistä kiinni, mutta itse olen sitä mieltä, ettei akustista kitaraa tarvitse pitää minään peruslähtökohtana kitaransoitolle. Jos haluaa vakiintua sähkökitaran käsittelyyn, ei ole mitenkään välttämätöntä aloittaa akustisella. Mutta usein akustisella on halvempaa koittaa onko kitaransoitto "se mun juttu". |
qfleax 01.08.2003 21:11:01 | |
---|
Osta sitten sähkökitara+vahvari, kun tiedät että kitaransoitto kiinnostaa enemmän kuin hetkellisesti. Akustinen on halvempi tapa huomata että ei kiinnosta kuin se että 10 000mk:n pelit ja vehkeet ja sitten homma ei nappaakaan parin kuukauden jälkeen. |
Arseska 02.08.2003 06:13:06 (muokattu 02.08.2003 06:15:14) | |
---|
Kyl se akustinen kannattaa opetella soittaa. Mieti nyt, jos selitat jollekkin aijalle duunis, et "ma soitan bandis Les Paulii ja ihan vitun kova siina!" Sit se jannu heittaa sulle akustisen kouraan ja katos kun menee sormi suuhun. "Eihan talla pystykkaan kusettaa sarolla eika millaan. Mitas ma nyt teen?." Ja pikku Antti purskahtaa itkuun. Noh, ehka vahan turhan karjistetty esimerkki, mut pointti on kuitenkin se et kandee opetella monipuolisesti kaikkee, jopa sita akustista. Saat ihan varmasti jotain siitakin irti sun sahkari sooloiluun. Metallica, boy! |
Arseska 02.08.2003 06:13:58 (muokattu 02.08.2003 06:14:53) | |
---|
Just. Metallica, boy! |
Makuupussimies 03.08.2003 20:04:07 (muokattu 03.08.2003 20:05:37) | |
---|
mitkä barret?? Barré sointu on semmonen sointu missä painetaan yhdellä sormella montaa kieltä yhtä aikaa esim. |-1-| |-1-| |-2-| |-3-| |-3-| |-1-| Eli toi on F ja sit vaan siirrät tota samaa otetta nauhan eteenpäin ja sointu nousee puolisävelaskelta eli F# jne. Helppoa. Ymmärsitkö? "It's better to burn out than to fade away" -Neill Young |
Skywalker 04.08.2003 00:14:10 | |
---|
Barré sointu on semmonen sointu missä painetaan yhdellä sormella montaa kieltä yhtä aikaa esim. |-1-| |-1-| |-2-| |-3-| |-3-| |-1-| Eli toi on F ja sit vaan siirrät tota samaa otetta nauhan eteenpäin ja sointu nousee puolisävelaskelta eli F# jne. Helppoa. Ymmärsitkö? ´ joo.. Punk ko vittu! |
Gypsy 04.08.2003 00:17:44 | |
---|
Olen soitellut akustisella kitaralla nyt reilun kuukauden eikä minulla vielä ole aikomusta ostaa sähkökitaraa, mutta milloin se kannattaa aikaisintaan hommata? Heti, jos sähkökitaralla tykkäät soitella. Se on ihan legendaa että muka eka pitäis akustisella soitella. |
Jucciz 06.08.2003 09:17:01 | |
---|
...nimittäin kitaristi voi oikeesti olla hyvä oikestaan vaan toisessa, että miettikäähän tuota! Kuuntele Pat Methenyn tuotantoa ja mieti sen jälkeen, voiko kitaristi olla hyvä soittamaan sekä sähkistä että akustista. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Jucciz 06.08.2003 09:21:10 | |
---|
Osta sitten sähkökitara+vahvari, kun tiedät että kitaransoitto kiinnostaa enemmän kuin hetkellisesti. Akustinen on halvempi tapa huomata että ei kiinnosta kuin se että 10 000mk:n pelit ja vehkeet ja sitten homma ei nappaakaan parin kuukauden jälkeen. Kylläpähän oikeasti laadukas akustinen maksaa parhaimmillaan monta kertaa enemmän kuin laadukas sähköinen kitara. Kaikki lienee suhteellista, mutta eräs kitarakilpailujakin voittanut puolituttu antoi ymmärtää, että alle kymppitonnin (markkoja) akustisella ei tee yhtään mitään. Tuohon hintaan sentään saa parhaimmillaan jo pari erittäin käyttökelpoista sähkökitaraa. Toisaalta, aina kun ostat laadukkaan soittimen, se on sijoitus eikä hukkaan heitettyä rahaa. Olipa se akustinen tai sähköinen kitara, jos se on hyvässä kunnossa ja toimiva, siitä on aivan mahdollista saada omansa pois. Sen takia edes aloittelijan ei kannata ostaa huonoa vehjettä. Siinä häviää useimmiten ainakin kaksi asiaa: rahat ja soittomotivaatio. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
chloe 09.08.2003 21:44:32 | |
---|
Sähkökitara kannattaa hankkia viimeistään siinä vaiheessa kun akustinen ei enää riitä, esim. jos tahtoo soitella jotain sooloja tms. Itse olin soittanut akustista melkein 1,5 vuotta ennen kun sain sähkökitaran, ja oli kyllä siihen mennessä usein käynyt turhauttamaan kun ei voinut kunnolla soittaa melkein mitään biisiä kokonaan... |
Gypsy 10.08.2003 01:01:19 | |
---|
mutta eräs kitarakilpailujakin voittanut puolituttu antoi ymmärtää, että alle kymppitonnin (markkoja) akustisella ei tee yhtään mitään. No toi on täyttä huuhaata. Esim kuudentonnin (markoissa) yamahat on hyviä kitaroita. Ja alle kymppitonnilla kyllä saa jos jonkinnäköstä kokopuu akustista |