Aihe: Hevikeppi haussa
1 2
Hornanturska
03.07.2003 10:12:49
Mikä siinä neck-thrussa on niin hienoa? Kävin toissapäivänä skulaamassa Neck-thru Rhoadsia ja en huomannut mitään kummempia soitannollisia eroja omaan pulttikaulaiseen?
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
Pekkatapio
03.07.2003 10:14:54
Olenkos mä ymmärtänyt ihan väärin, eikös nuo Duncan Designed ole juuri vähän alempisarjalaista "aitojen" SD:n rinnalla?
hannlain
03.07.2003 10:32:18
Olenkos mä ymmärtänyt ihan väärin, eikös nuo Duncan Designed ole juuri vähän alempisarjalaista "aitojen" SD:n rinnalla?

Niin minäkin sen olen ymmärtänyt ja senpä takia se olikin tuolla ei-listalla, kuten EMG-HZ:kin. KH-602:sta testatessani kokeilin myös halvemman KH-202 mallin, jossa on nuo EMG-HZ:t, ja ero oli selkeä noihin aktiivisiin EMG-81:iin verrattuna. EMG-81:ssä soundi ole selkeästi jykevämpi. Tarkennuksena ed. viestiini siis toivomuslistalla aidot EMG:t tai SD:t tai miksei joku muukin vastaava laadukas mikki. Ei-listalla Duncan designed, EMG-HZ)

Itse pidän tuota neck-thru-bodya huomattavasti mukavampana kuin pulttikaulaisia, mutta siitäkin löytyy varmaan monenlaisia mielipiteitä itse kultakin. Noissa pulttikauloissakin on eroja, toiset ei häiritse niin paljoa kuin toiset.

- Hannu
LaXu
03.07.2003 10:32:51

Näinhän se on, käytännössä SD:t soundaavat yksinkertaisesti paremmilta.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
LaXu
03.07.2003 10:43:20
Itse pidän tuota neck-thru-bodya huomattavasti mukavampana kuin pulttikaulaisia, mutta siitäkin löytyy varmaan monenlaisia mielipiteitä itse kultakin. Noissa pulttikauloissakin on eroja, toiset ei häiritse niin paljoa kuin toiset.

- Hannu

Toisaalta löytyy myöskin jonkin verran liimakaulaisia kitaroita, jotka ovat vähintään yhtä helppoja soitettavia kuin neckthrut, joten ei ehkä kannata ihan kiveen hakatuksi vaatimukseksi tuota neckthruta laittaa.

Ja mikitkin saa aina vaihdettua, jos tulee käytettynä vaikka joku wanha neckthru Charvel vastaan niin saahan siihen sitten aina uudet mikit.
wicked child
03.07.2003 10:55:46

no jaa, mulla on esp:n k-500 niillä EMG-HZ mikeillä, eikä niissä mun mielestä ole mitään valittamista. Ihan kohtuullisen hyvä hevi-soundi ainakin omasta mielestäni lähtee, eikä tartte olla vaihtelemassa pattereita niistä 81:stä. Eikä tohon 1000 euron hintarajaan kyllä taida ne 81:set irtoo...
Guitarfreak
03.07.2003 11:28:54
Eipä se nekcthru paljoa auta jos kitarassa on joku floikka-johdannainen. Nimittäin jo pelkästään tuo floikka syö sen lopunkin soundin pois. Ainakaan en ole huomannut mitään hirmuisia eroja pulttikaulan ja nekcthrun välillä hevikepeissä.
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
apuri
03.07.2003 13:17:17
Ei taida olla 1000 eurolla oikein mitään mahdollisuuksia kitaraan noilla spekseillä ainakaan suomessa. Jonkin halvemman kitaran ostaminen ja modifioiminen vastaaviin skepseihin tulee sitten kustantamaan vähintään 400 euroa jos asentelee mikit ite ja vaihtaa floydin. Parasta olisi vain katsella netistä tai keltaisesta pörssistä hyvää käytettyä kepukkaa missä kaikki on valmiinna.
Lauri666
03.07.2003 21:42:50
ESP Ltd MH 301: siinä on kyllä EMG HZ 4:set vissiin, mutta aina ne voi vaihtaa.. muuten täyttää sun specsit.

~Late~
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
LaXu
03.07.2003 21:46:16
ESP Ltd MH 301: siinä on kyllä EMG HZ 4:set vissiin, mutta aina ne voi vaihtaa.. muuten täyttää sun specsit.

Paitsi ettei se ole originaalifloikkaa nähnytkään. Eipä silti, en osaa sanoa ovat ESP/LTD:n lisenssifloikat huonoja vai hyviä.
Lauri666
03.07.2003 21:49:47
Paitsi ettei se ole originaalifloikkaa nähnytkään. Eipä silti, en osaa sanoa ovat ESP/LTD:n lisenssifloikat huonoja vai hyviä.

Ainii enpäs muistanutkaan... mun moka!

~Late~
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
kalkkuna
03.07.2003 22:21:13
Off-topic mutta silti annan tulla...
Eli siis uusimmassa hankinnassani Fernandes...(Jos jotain kiinnostaa niin tsekatkaa kuvaukseni)
Ja siis kitarassa on tämmöinen floydi:

http://www.geocities.com/emustonen/kuvasto/Image008.jpg

Ja siis floydi on erittäin hyvä ja päihitti toisen AIDON floidin helposti. Siis kysyn että tietääkö kukaan että onko siis kepissäni aito floikka kun se tuntuu ja näyttäisikin että se on se sillä siinä lukee FRT tremolo system ja FRThän on Floyd Rosen lyhennys kun floikka malleja nimetään esim.
FRT-100 Floyd Rose ym. Eikä lue muutenkaan tallassa mitään licensed under... tekstejä ole.

Kiitos.
apuri
03.07.2003 22:44:33
Fernandesin talla on ihan tavallinen kopioviritys. oikeita floydeja ovat linkin takaa löytyvät mallit.
http://www.fender.com/gear/gear.php?node_id=3857
hannlain
04.07.2003 10:47:34

~Late~

Noidenkin hinta pyörii jossain 800 euron hujakoilla (kuten myös M-302, joka olis ehkä paremman näköinen, mutta samoilla romppeilla kuin MH-301), ja jos siihen päälle 2xEMG-81 à ~100 euroa, ollaan jo 1 kiloeurossa ja vielä uupuu originaali Floyd Rose.

Pahus, kun olin niin innoissani sen KH-602:n kanssa, ettei tullut tutkittua KH-202:n lisenssi- Floyd Rosea tarkemmin. Mutta toisaalta kyllä kai noi lisenssi-floikatkin uutena kaupassa tuntuu suht hyviltä, mutta käytössä vasta näkee kuinka hyvin ne kestää.

Vähän taitaa näyttää siltä, että jos tuolla 1keurolla meinaa uuden kitaran saada, tarvitsee löysentää hieman speksejä. Mitäs mieltä ollaan noista Jacksonin lisenssi-floikista? Esim. DKMG:ssä ja monessa muussakin olevasta JT-580 LP? Eräässä testaamassani käytetyssä oli JT-500 ja se oli ihan syvältä. Tai ainakin kammen kiinnitys itse tallaan. Noissa Jacksoneissa on vaan USA-versioita lukuunottamatta lähes kaikissa pulttikaula, eikä USA-versioon riitä fyffet. Poikkeuksena Soloist SL3, mutta sekin maksaa on Jacksonin hinnaston mukaan yli 1400 taalaa, ja tuohon lukuun varmaan 100-200 lisää niin saadaan hinta paikallisessa rahayksikössä ( vrt. DKMG 855$, F-musiikki-kullas 957€).

Eli, jos löysennetään tuota mikki-vaatimusta (EMG-HZ:t ja Duncan designed mikit mukaan ok-listalle), koska ne on helpointa vaihtaa, niin löytyiskö sitten enemmän vaihtoehtoja?

- Hannu
Lauri666
05.07.2003 12:35:37
Noidenkin hinta pyörii jossain 800 euron hujakoilla (kuten myös M-302, joka olis ehkä paremman näköinen, mutta samoilla romppeilla kuin MH-301), ja jos siihen päälle 2xEMG-81 à ~100 euroa, ollaan jo 1 kiloeurossa ja vielä uupuu originaali Floyd Rose.

Pahus, kun olin niin innoissani sen KH-602:n kanssa, ettei tullut tutkittua KH-202:n lisenssi- Floyd Rosea tarkemmin. Mutta toisaalta kyllä kai noi lisenssi-floikatkin uutena kaupassa tuntuu suht hyviltä, mutta käytössä vasta näkee kuinka hyvin ne kestää.

Vähän taitaa näyttää siltä, että jos tuolla 1keurolla meinaa uuden kitaran saada, tarvitsee löysentää hieman speksejä. Mitäs mieltä ollaan noista Jacksonin lisenssi-floikista? Esim. DKMG:ssä ja monessa muussakin olevasta JT-580 LP? Eräässä testaamassani käytetyssä oli JT-500 ja se oli ihan syvältä. Tai ainakin kammen kiinnitys itse tallaan. Noissa Jacksoneissa on vaan USA-versioita lukuunottamatta lähes kaikissa pulttikaula, eikä USA-versioon riitä fyffet. Poikkeuksena Soloist SL3, mutta sekin maksaa on Jacksonin hinnaston mukaan yli 1400 taalaa, ja tuohon lukuun varmaan 100-200 lisää niin saadaan hinta paikallisessa rahayksikössä ( vrt. DKMG 855$, F-musiikki-kullas 957€).

Eli, jos löysennetään tuota mikki-vaatimusta (EMG-HZ:t ja Duncan designed mikit mukaan ok-listalle), koska ne on helpointa vaihtaa, niin löytyiskö sitten enemmän vaihtoehtoja?

- Hannu

Itselläni on tuo DKMG ja voin sanoa että paremmin vire pysyy ESPn lisenssi floikissa kunnolla säädettynä. Kyllä se jaskassakin pitää mutta ei kammetaessa! Tietenkin jos jostakin SOLOISTIN löydät... niin siinä voisi olla hyvä kitara!

~Late~
HS
06.07.2003 10:52:42
Terve

Tiedätkö muuten että kuopiossa...

No voi **ttu! Johan taas ollaan asialinjoilla!
Sitten asiaan. Entäpä Schecter C-1 FR. Liimakaula, mahonkiboby, Floyd Rose, mikit tosin Duncan design...
Hinta tuhannen euron pintaan.
Kirjoita aina pankkisiirron selityssarakkeeseen 'seksuaalisista palveluista'
Kitarasankari
06.07.2003 18:58:42
älkääpäs hyvät ihmiset unohtako ibanezin kitaroita. Jonkun rg5xx mallin saa alle tonnin ja siihen vielä mikit saa vaihdettua siihen rahaan. noi iban edge-tallat on kyllä toiminu todella hyvin minun kourassa jopa paremmin kuin jotkut original-versiot ja kaikilla muillakin taitaa olla pelkästään positiivisia kokemuksia tosta tallasta. pari päivää sitten kävin MM:llä testaamassa vahvistimia ja myyjä antoi käteen jonkun 1800€ maksavan espin ja en kyllä tykänny yhtään, kaula oli sellainen halko ja jotenkin se ei vain sopinu käteen, mut toi nyt on ihan itsestään kiinni. itelläni on ibanezin rg 620qm johon olen ollut täysin tyytyväinen, kannattaa käydä kokeilemassa ennen ku ostat yhtään mitään.
Hyvää kesää ja kaikille pesää...
Dumb
08.07.2003 00:33:12 (muokattu 09.07.2003 13:55:09)

Eikä tohon 1000 euron hintarajaan kyllä taida ne 81:set irtoo...

Häh?! EMG:n humbuckerien (lukuunottamatta 707:kaa) kappalehinta on alle 200€, joten eiköhän tolla 1000€:lla saa ihan hyvin kyseisen firman mikit kitaraansa.

EDIT: Poistin yhden tyhmän ajatusvirheen.
hannlain
08.07.2003 09:09:01
Häh?! EMG:n humbuckerien (lukuunottamatta 707:kaa) kappalehinta on alle 200€, joten eiköhän tolla 1000€:lla saa ihan hyvin kyseisen firman mikit kitaraansa (kun kerran 6-kielinen on haussa).

Siis tarkoitus olisi ostaa kokonaan uusi (tai hyväkuntoinen käytetty) kitara ensimmäisen viestin spekseillä, eikä pelkästään mikkejä. Musamaailmassa taisi olla 2xEMG-81 -setti kytkimillä etc... 220 €, en oo ihan varma. Toisaalta en viitsisi ihan uuteen kitaraan ruveta noita mikkejä vaihtamaan, mutta jos jostain saisi hyväkuntoisen käytetyn tuolla neck-tru-bodyllä, niin voisi ruveta siitä mikinvaihto-/tallanvaihtoprojektia pistämään pystyyn. Mutta ovat noi aidot Floyd Rosetkin aika arvokkaita uutena ostettuna.

- Hannu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)