tommiot 06.11.2005 12:15:28 (muokattu 06.11.2005 12:16:27) | |
---|
Nyt kun laitteisto alkaa muuten olla kunnossa niin pitäisi varmaankin hankkia kunnon piuhat. Tällä hetkellä on jotain kymmenen euron halpiksia... Yksi vaihtoehto olisi Cordial + Neutrik, mutta mitäs muita hyviä on? Ja pitäisikö myös efektien väliset piuhat vaihtaa? Tällä hetkellä ovat jotain parin euron piuhoja. Syövätköhän paljon saundia? Eli siis mitkä merkit ovat hyväksi todettuja, mistä niitä saa ja mihin hintaan? Jos alle satasella saisi kaikki niin olisi ihan hyvä juttu. |
Jungleman 06.11.2005 15:58:10 | |
---|
Tästä on keskusteltu täällä jonkin verran... mutta asiassa on kaksi koulukuntaa: tee-se-itse -tyypit sekä laiskat ja mukavuudenhaluiset. Itse kuulun jälkimmäiseen. Käytän kitaran, pedaalilaudan ja vahvarin välillä Spectraflexejä ja DiMarzioita. Kestäviä ja hyväsoundisia. Efektien välillä George L, pätkittynä sopivan mittaiseksi. Kätevää, mutta ei halpaa. Efektien välipiuhoilla on väliä, jokainen liitos voi vaikuttaa soundiin. Niitä parin euron kumiletkuja olen onnistunut aikanaan rikkomaan aika monta, kunnes kyllästyin ja ryhdyin pikkuhiljaa ostelemaan Georgen plugeja ja piuhaa, aina muutaman kerrallaan. Georgen voi korjata minuutissa, mikäli se alkaa pätkiä, eikä tarvitse kolvailla. Jos väsää itselleen pedaalilaudan joka elää ja kehittyy jatkuvasti (katso omakuva), George helpottaa elämää merkittävästi. Musiikkiliikkeistä noita saa, tilaamalla ainakin - hyllytavarana ei ihan joka paikassa ole. Satasella saa 2 n. 5-6-metristä Spectraflexiä tai DiMarziota, tuurilla kaupan päälle vielä pätkän Georgea ja pari plugia. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
tommiot 06.11.2005 16:01:37 | |
---|
Cordial ja Neutrikit tulisi siis aika paljon halvemmaksi... Onko noissa sitten kestävyydessä eroa vaikka DiMarzioon tai Spectraflexiin? |
Jungleman 06.11.2005 16:09:13 | |
---|
Cordial ja Neutrikit tulisi siis aika paljon halvemmaksi... Onko noissa sitten kestävyydessä eroa vaikka DiMarzioon tai Spectraflexiin? Ei kokemusta. Jos kolvi pysyy kädessä ja osaa tehdä kunnollisia liitoksia, niin varmasti kestävät siinä missä valmiitkin laatupiuhat. DiMarziot ja Spectraflexit on päällystetty tukevalla nylonpunoksella, en tiedä, onko Cordialilla vastaavaa piuhaa. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
ravensoul 06.11.2005 18:38:34 | |
---|
Ja pitäisikö myös efektien väliset piuhat vaihtaa? Pitäisi. Tällä hetkellä ovat jotain parin euron piuhoja. Syövätköhän paljon saundia? Syövät. Just tuossa perjantaina reeneissä meinas hermot kärähtää ku joku oli hukannu yhden mun piuhan ja jouduin lainaamaan OD:n ja vahvistimen väliin kaverilta jotain parin euron paska-piuhaa. Yläpää leikkautu olemattomiin ja kämpän kaikkien vehkeiden häiriöt tuli meikän Laneystä pihalle.. Halvimmalla saa kunnon piuhat kasaamalla ite Cordial/Neutrikit. Piste. Sitä paitsi omaan työhönsä pystyy luottamaan aina parhaiten, eikö? "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |
tommiot 06.11.2005 19:21:19 | |
---|
|
McNulty 06.11.2005 19:50:30 | |
---|
Käytän kitaran, pedaalilaudan ja vahvarin välillä Spectraflexejä ja DiMarzioita. Kestäviä ja hyväsoundisia. Efektien välillä George L, pätkittynä sopivan mittaiseksi. Kätevää, mutta ei halpaa. Minä olen melkein samaa koulukuntaa. Instrumenttikaapelina toimii joko DiMarzio tai Spectraflex myöskin, mutta efektilaudassa kulkee itse tehdyt Cordial+Switchcraft(kulmat) tai Cordial+Neutrik(suorat) |
koponen 06.11.2005 21:55:06 | |
---|
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |
Dumb 06.11.2005 22:14:37 | |
---|
efektilaudassa kulkee itse tehdyt Cordial+Switchcraft(kulmat) tai Cordial+Neutrik(suorat) Tykkäät enemmän Switchcraftin kulmaplugeista kuin Neutrikin vastaavista? |
McNulty 06.11.2005 22:37:17 | |
---|
Tykkäät enemmän Switchcraftin kulmaplugeista kuin Neutrikin vastaavista? Kyllä... koska ne vievät vähemmän tilaa. Ne Neutrikin kulmat ovat helkkarin isoja moloja :) |
juzi 06.11.2005 22:50:44 | |
---|
Kyllä... koska ne vievät vähemmän tilaa. Ne Neutrikin kulmat ovat helkkarin isoja moloja :) Mutta nehän ovat todella sympaattisen näköisiä, muistuttavat etäisesti pingviiniä. Ja btw, montako muuta tuotetta tulee mieleen missä lukee "Made in Liechtenstein"? No joo, ovat isohkoja ja suht kettumaisia kolvata. |
Dumb 06.11.2005 22:54:16 | |
---|
suht kettumaisia kolvata. Switchcraftit helpompia kolvattavia? |
juzi 06.11.2005 22:56:32 | |
---|
Switchcraftit helpompia kolvattavia? Neutrikkeja saa lämmittää niin pirusti ennen kuin ottaa kunnolla. |
Jucciz 07.11.2005 04:11:00 | |
---|
Neutrikkeja saa lämmittää niin pirusti ennen kuin ottaa kunnolla. Minä olen tähän asti suoriutunut tuosta ongelmitta 15 watin paskalla puikkokolvilla. Parin-kolmen vuoden käytön jäljiltä yksikään piuha ei vielä ole tarvinnut uudelleenkolvausta, vaikka kitarapiuhat ovat suurin piirtein siinä rajoilla, miten haastavia kolvaustöitä suostun itse tekemään. Go figure. Neutrikin kulmaplugit ovat symppiksiä. <3 Jos ne oikeasti vievät liikaa tilaa, uskoisin että pedaalit ovat jo liian tiiviisti laudassa muutenkin - potkii vahingossa väärää laatikkoa. :) http://jucciz.com/jucciz.com/gfx/fx/pedalboard.jpg |
ReBeat 07.11.2005 04:15:09 | |
---|
Ja tätähän http://www.thomann.de/thoiw3_cordial_cgk_122_sw_prodinfo.html sen pitää olla? Mitäs eroa sillä on muuten tähän http://www.thomann.de/thoiw3_cordial_cik_122_sw_prodinfo.html Täältä voi verrata eroja: http://www.cordial-gmbh.de/upmedia/misc/CGK%20122%20en.htmhttp://www.cordial-gmbh.de/upmedia/misc/CIK%20122%20en.htm Tässä kans yksi ehkä varteenotettava kilpailija pro-kaapeliksi: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183601.html( http://www.sommercable.com/2__default/index.html) Cordial CGK122: -inner conductor 0,22 mm2 -composition of conductor 7 x 0,20 mm -diameter 7,20±0,25 mm, PVC -shielding Screen Spiral wound copper wire screen + 2x Conductive plastic -capacity 70 pF/m -conductor resistance 90 Ohm/km Sommer Cable The Spirit: -inner conductor 0,50 mm2 -composition of conductor 28 x 0,15 mm -diameter 7,0 mm, PVC -shielding Double copper spiral shielding tin-plated + semiconductor (conductive carbon) -capacity 78 pF/m -conductor resistance 38,2 Ohm/km The Spirit on varmaan jäykempää mutta speksien perusteella ei huonoa, ei. Sitä löytyy Thomannilta valmiina 3 ja 6 ja 10 metrin piuhoinakin kullatuilla Amphenol plugeilla sekä jonain 9 metrin xxl-versiona (0,75 mm2). Sommer Cabelilla on pari muutakin kiinnostavaa piuhavaihtoehtoa kuten esimerkiksi vintage-tyylinen Classique sekä valmispiuhoista Tricone. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Twinkle 07.11.2005 04:54:49 | |
---|
Tästä aiheesta on muuten tulossa artikkeli kohtapuoleen, sitten kun saan vielä loput mittaukset tehtyä. Homman nimi on siis se, että laitetaan piuhat penkkiin ja vedetään niille semmoiset testit ettei jää kellekään einarille mitään epäselvää. Testi kertoo mimmoisia piuhoja kannattaa ostaa, mikä on hifistelyä ja mitkä piuhat on soittomiehen pakissa sitä varten, että voi huonon keikan jälkeen hirttäytyä. Kun vaan jostakin saisi vielä lainaan pätkän jotakin perkeleen kalliita johtoja niin olisi kiva. Jos kellään siis on vipata, niin heittäköön pikaviestiä. |
Hieno idea- odotamme innolla! Mulla kanssa noita itsetehtyjä Neutrik-Cordial- yhdistelmiä. Yhtäkään en ole joutunut uusimaan. Tosin eipä pedaalilaudassa noille tule rasitustakaan. George kyllä houkuttaisi, mutta jos / kun soundissa ei huomaa eroa, niin jää vielä hankkimatta.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
ravensoul 07.11.2005 13:19:54 | |
---|
Joo mutta OD->vahvari-piuha on vähän pidempi kuin pedaalista pedaaliin. Onpa hyvinkin, mutta ei se lyhyys siltikään ihan poista sitä hyvän piuhan tarvetta. Ensi viikolla lähtee varmaan joku 30 metriä Cordialia ja läjä Neutrikkeja tilaukseen Thomannilta. Tota Cordialiahan voi tilata minkä määrän tahansa? Voi. Tilauslomakkeessa 1 kpl = 1 m. Ja tätähän http://www.thomann.de/thoiw3_cordial_cgk_122_sw_prodinfo.html sen pitää olla? Mitäs eroa sillä on muuten tähän http://www.thomann.de/thoiw3_cordial_cik_122_sw_prodinfo.html Taitaa erona olla, että tuon CGK:n kapasitanssi on pienempi -> syö vähemmän yläpäätä. Mulla on kylläkin tuota CIK:ta. Hintaa selvästi vähemmän, ja uskoisin tuon eron olevan melko marginaalinen. Mutta jos ei ole niin rahasta kiinni, niin kannattaa tietysti ostaa tuota kalliimpaa. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |
BigPapa 07.11.2005 13:24:36 (muokattu 07.11.2005 13:26:23) | |
---|
Mun piuhoissa lukee Fender tai sitten Bespeco noiseless low capacity coaxial cable,flexible graphite and insulating jacket. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Andy J. 07.11.2005 13:29:44 | |
---|
Onkos joku jo päässyt kokeilemaan Planet Wavesin George L's -tyyppisiä, kolvausta kaipaamattomia piuhoja? Pitäisi noi euron välipiuhat vaihdella pois spedujen välistä, mutta prkl kun se tulee kalliiksi... |