-Fender- 06.11.2005 22:24:28 | |
---|
Joo äsken avasin ton kitaran ja ajattelin että nytpä hommaan uudet mikit niin paljonkohan maksaisi kunnolliset humbuckkerit käytettynä tai uutena jotka sopisivat särön ja rock/grungen soitteluun. Ei sillä että en löytäisi mutta sitä että mitä sellasista kannattaisi maksaa? |
Quu 06.11.2005 22:32:25 (muokattu 06.11.2005 22:34:31) | |
---|
Jos oot 8kk soitellu, niin kannattaako niitä mikkejä ruveta vaihtelemaan? Mikä nykyisessä soundissasi on vikana? Jos humppareita meinaat, niin kätevimmät ovat yksikelaisen kokoiset, joita löytyy ainakin Seymour Duncanilta, Dimarziolta, EMG:ltä ja Kent Armstongilta. Edit: Kyllä varmaan noihin kuvailemiisi musiikkityyleihin käy mikki kuin mikki, se riippuu siitä mitä itse soundiltasi haluat. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
jami87 06.11.2005 22:49:10 | |
---|
Mnetin karvaisimmat sääret! THV-Klubi #29 Romantikkoitkijät #17 :´-) |
Ze Kink 06.11.2005 22:51:15 | |
---|
Muista, ettei se silti tee paskasta konvehtia. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
-Fender- 06.11.2005 22:53:05 | |
---|
Muista, ettei se silti tee paskasta konvehtia. Jaa-a eipä tossa oo muuta vikaa ku että mikit on vähä huonot mun mielestä. Ostan paremman sit ku oon soittanu kauemmin mut haluun tost vaan kitaran seuraavaks 2 vuodeks |
juzi 06.11.2005 22:54:15 | |
---|
Muista, ettei se silti tee paskasta konvehtia. Vähän kinkympään menoon suu makiaksi suklaakuorrutuksella. Jos tosta otsikosta vois päätellä että kyseessä on Harley Benton, niin en ehkä lähtis kovin laittamaan. Säästä rahaa ja osta parempi kitara samantien. |
Sir Härö 06.11.2005 22:54:51 | |
---|
Jos halajat bentoniin parempaa soundia mikkien vaihdolla niin suosittelisin Hohner entwistle settiä. Muistaakseni 15,90 thomannilla. Sisältää 3 kpl hohnerin single coil mikkejä. Eivät kovin hyvät, mutta kyllä ne bentonin mikit voittaa. Erotettavan moposta irrotetaan tulpanhattu. -Jäärä |
-Fender- 06.11.2005 23:10:44 | |
---|
Mua ei kiinnosta ostaa uutta kitaraa pyysin vain mikkejä. |
Sir Härö 06.11.2005 23:18:38 | |
---|
Mua ei kiinnosta ostaa uutta kitaraa pyysin vain mikkejä. Osta ne entwistlet. Jos kalliimpia mikkejä meinaat niin sitten kannattaa miettiä kitaran vaihtoa. Erotettavan moposta irrotetaan tulpanhattu. -Jäärä |
-Fender- 06.11.2005 23:28:50 (muokattu 06.11.2005 23:29:08) | |
---|
Joo olisha noi iha ok jos kerran on paremmat tosin oon kyl kans noista hot raileista kiinnostunu ku nehä voi sit aina vaihtaa toiseen kitaraan jos nyt paremman joskus ostaa |
Mikäs vahvistin sulla on? Sitä nimittäin, että ei se mikkien vaihto sitä soundia munakkaamaksi tee paskan vertaa jos vahvari on sirisevä 8" elementillä varustettu 15w trankkucombo... ei kuulosta isolta putkimarsulta tai mesalta ei.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Gary the pine 07.11.2005 00:03:13 | |
---|
Ei tässä varmaan ollakaan mesa-soundeja mikkien vaihdolla hakemassa. Tuntuu olevan porukan joskus vaikea ymmärtää, että jos mikit on peräsimestä, niin se ei ole aina pelkästään soundipoliittinen asia, siellä voi olla rohinaa ja rahinaa ja vaikka mitä häiriötä ja vinkumista, josta halutaan eroon, eikä kyseinen paremmista mikeistä haaveileva varmastikaan oleta soiton tai soundin muuttuvan radikaalisti, onpahan vain kivempi veivailla ilman ylimääräisiä häiriöitä. Ja jos siinä soundi edes pikkusen samalla paranee, niin se on vaan plussaa. Tuntuu olevan porukka jotenkin turhan kriittistä kaiken suhteen. Jokaisella makuuhuonemuusikolla pitäis ilmeisesti olla jenkki fenkku tai gibsoni ja Mesan pino ja kauhea määrä effuja...ja kuitenkin suurin osa tästä porukasta on juuri näitä makkaritiluttajia, itse itseni nykyisin mukaan laskien...aika harva pro täällä viitsii saarnata jostain t-kaupan kepukoista. Mutta aiheeseen, varmaan ihan järkevä satsaus on kunnolliset mikit, jahka sellaiset löydät, muista samalla tarkistaa elektroniikan maadoituspuoli ja potikat, niin saat suuremmalla todennäköisyydellä häiriöttömämmän kepukan. Ugh, olen puhunut... Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------> |
Sir Härö 07.11.2005 06:40:30 | |
---|
Mutta aiheeseen, varmaan ihan järkevä satsaus on kunnolliset mikit, jahka sellaiset löydät, muista samalla tarkistaa elektroniikan maadoituspuoli ja potikat, niin saat suuremmalla todennäköisyydellä häiriöttömämmän kepukan. Ugh, olen puhunut... Mulla oli ensimmäisenä soittopelinä juuri tuollainen harley benton. Vaihdoin siihen suosittelemani Hohnerin pickup-setin. Soundasi paljon paremmin eikä tullut kalliiksi. Erotettavan moposta irrotetaan tulpanhattu. -Jäärä |