hotsipumi 06.11.2005 18:44:08 | |
---|
Kertokaapa kokemuksianne Line6 vahvistimista. Myös Line6 malliston väliset hyvät ja huonot puolet kiinnostavat. |
Jucciz 06.11.2005 19:06:21 | |
---|
Kerran laiskuuttani vein yksiin treeneihin vaan kitaran enkä vahvistinta, koska paikan päällä oli "vahvistin valmiina". Vehje oli Line6 Spider. Olisi pitänyt ottaa oma vahvistin. |
LaXu 06.11.2005 19:19:57 | |
---|
PODeilla on paikkansa äänittelyssä ja hiljaisessa harjoittelussa, mutta firman vahvistimille en ole koskaan lämmennyt. Tuntuu jotenkin, että Line6 ei oikein jaksa kehittää laitteitaan eteenpäin, vaan lisää vaan ominaisuuksien määrää. Kuka oikeasti tarvitsee jotain puolivillaista mallinnusta jostain boutique-vahvarista, josta on tuskin edes kuullutkaan aiemmin? Soundin puolesta mielestäni Vox on Valvetronix/Tonelab laitteillaan selvästi Line6:sta edellä. Line6 ei saa minulta myöskään pisteitä muotoiluosastolla, kovin lelumainen ulkonäkö monissa heidän laitteissaan. Markkinointi lafkalla kyllä pelaa. Line6 on nykyään melkein synonyymi vahvistinmallinnuksille, vaikka Roland oli homman pioneerina ja Yamaha vuosia edellä DG-sarjan vahvistimiensa kanssa. |
McNulty 06.11.2005 19:36:06 (muokattu 06.11.2005 19:40:53) | |
---|
Markkinointi lafkalla kyllä pelaa. Line6 on nykyään melkein synonyymi vahvistinmallinnuksille, vaikka Roland oli homman pioneerina ja Yamaha vuosia edellä DG-sarjan vahvistimiensa kanssa. Eikä unohdeta Johnson Amplificationsia :) PS. itse päädyin kyllä PODxt:n hankintaan, koska se oli ylivoimaisesti "paras" kotisoitteluun ja kun yöaikaan joudun kuulokkeiden kanssa veivaan. En tiedä kuinka johonkin Vox Tonelabiin saa soundeja samalla tavalla lisää kuin PODiin, mutta www.customtone.com sivuston jälkeen vakuutuin entisestään PODin ylivoimaisuudesta. Sitten siihen päälle vielä pari modelpackia niin paletti on valmis. Ensimmäistä kertaa tykästyin johonkin L6:n tuotteeseen. Aikaisemmin olen vastustanut niitä ja boikotoinut kuin viimeistä päivää. PODxt vakuutti kyllä meikäläisen soundeillaan. Ei ehkä samoja kuin esikuvansa soundit, mutta todella monikäyttöiset ja oikeasti käytettävät soundit pienellä ruuvailulla tuosta sai irti. |
Wolfie 06.11.2005 19:37:32 | |
---|
Vähän toista vuotta värkkäilleenä pitää todeta, että "ihan kiva". Ei tosiaan mitään huippusaundeja, mutta perustoimintaa kotisoittoon ja ehkä pienehköille keikoille(ei kylläkään kokemusta, vahvistin käynyt läpi parit pikkukeikat ja kuuleman mukaan hyvin toimi). Mallinnuksista muutama toimiva, etupäässä puhtaat sekä metal. Muuten melko omituinen purkki mutta ajaa asiansa kun ei ole varaa parempaankaan. Efektit toimivat kylläkin miten toimivat. Joihinkin passaa, joihinkin ei. Ja väännellä saa, että löytyy jotain järkevää. Kotisoittoon toimiva härveli ainakin tuo oma Spider2 112. Mutta yksi tykkää äidistä jne... |
Dr.Groove 06.11.2005 20:43:01 | |
---|
Noin kolme vuotta sitten olin ostamssa vahvistinta ja testasin kovalla pieteetillä joukon niitä, loppusuoralle jäivät Fender CyberTwin, Hughes & Kettnerin Zentera ja Line 6 Vetta. Vetta vei voiton kirkkaasti CyberTwinistä (monipuolisemmat soundit, erityisesti puhtaalla puolella), mutta H&K:n ja Vettan välillä joutui hieman miettimään. Vetta oli kuitenkin minun korviini soundeiltaan sekä monipuolisempi että muhkeampi, lisäksi laajemmmilla efekteillä varustettu, joten siihen päädyin. Enkä ole pahemmin katunut. |
koponen 06.11.2005 21:44:20 (muokattu 06.11.2005 21:45:42) | |
---|
PODit ja muut vastaavat purkit on hyviä kotisoittelussa ja demokäytössä. Mitä Line6:n vahvistimiin tulee niin kyllähän ne alussa ja kotivolumella kuulosti ihan kivalta ja monipuoliselta, mutta ajan kanssa karu totuus paljastuu. Ei ole putken voittanutta. Jos on mallintavaa ostamassa niin kannattaa ehdottomasti testata Voxin vatkaimet, sekä Yamahan DG stomp. Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |
Landola59 06.11.2005 22:37:54 | |
---|
Itte omistan spider II ja on aivan tajuton peli... Kyllähän Line6 osaa tehdä kunnon vahvistimia. Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet.
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
Omistin aikoinaan Flextone II:sen ja myönnettäköön että hieman ponneton soundi siinä kyllä oli. En tiedä johtuiko elementistä joka oli ilmeisesti L6:n oma. Toisella kitaristillamme on Flexun ykkösversio jossa on Celestionin elementti ja soundi on todella hyvä (transistoripeliksi). Ostin itse just Flextone III:n jossa on myös Celestionin elementti ja tykkää kovasti sen tarjoamista soundeista. Mallinnukset on aika paljon paremmat kuin II:ssa. Tosin tuo III:n taitaa olla Vetta:n kanssa tekniikan puolesta lähes identtinen? "G:stä vedetään...", "paitsi heviä A:sta..." |
kimurantti1 07.11.2005 00:00:10 (muokattu 07.11.2005 00:13:35) | |
---|
Sanokaa mitä sanotte, mutta olen tutun treenikämpällä soitellut useampaan otteeseen Flextone II vahvarilla ja siitä lähtee mun mielestä oikein uskottavat säröt rockiin ja rajumpaan. En myöskään ymmärrä miksi sen cleaneja on niin haukuttu. Eiväthän ne erikoisen hyvät ole, mutta kelpaa paremman puutteessa. Flextone III:sesta en taas ikinä saanut kunnollista säröä ulos. Kumea, etäinen ja ikään kuin "myöhässä" tuleva surinasärö. Jos pitäisi valita, niin ottaisin noista ensin mainitun. Paljon olen kuullut juttua, että olisi ruvennut rutisemaan isommilla äänenvoimakkuuksilla. Toistaiseksi en ole itse huomannut tuollaista, tosin eipä ole ikinä vahvistimen mastervolumea tarvinnut täysille vääntääkään kun olen ollut suurimmaksi osaksi tekemisissä rumpaleiden kanssa jotka eivät hakkaa rumpuja niin lujaa kun ranteista lähtee.. Toinen juttu jonka olen kuullut, on ettei joku ole saanut siitä täysin cleania soundia. Minäpä olen ;) Hauskaa seurata, kun yhteen aikaan kaikki suositteli aloittelijoille Flextone II:sta ja nyt on suurin osa porukasta joukolla lynkkaamassa kaikkea mikä liittyy ko. lafkaan. Edit: Niin, en työskentele Line6:n markkinointiosastolla enkä henk. koht. ole ikinä edes omistanut yhtään heidän tuotettaan. Jos pitäisi saada tosi halpa ja ok vahvistin jolla voi soittaa keikkojakin niin katselisin käytettyä Flexu II:sta. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
tooms 07.11.2005 11:00:25 | |
---|
omistan flextone II ja siitä kyl irtoo tosi laajat saundit ja säätämällä saa tosi hyvää jälkeä. Kotisoittamiseen aivan loisto peli, mutta reeneissä meinaa mennä vähän puuroks, kun oikeen yrittää luukuttaa... (vahvistin on muuten myynnissä) Se mikä ei tapa, vahvistaa |
Tomi 14.11.2005 14:41:46 (muokattu 14.11.2005 14:42:49) | |
---|
No mulla on edelleen Line6 AX2-212...ja olen ollut todella tyytyväinen...ja joku kyseli , et löytyykö hevisoundia..no tollaisen linkin löysin jostain täältä sivuilta..että semmosta hillitöntä tilu meininkiä ;) http://koti.mbnet.fi/~arwe/Resurrection.zip heh paitsi, että nyt toi mun mökäpönttö on myytävänä...pakon edessä ja veitsi kurkulla ;)...en luopuisi ellei olisi pakko :( " Life is like music,Music is like life " |
Illu 15.11.2005 12:46:48 | |
---|
Minulla on Flextone II, ja olen ollut siihen tyytyväinen. Saundeja löytyy laidasta laitaan ja minun korvaani jopa ihan hyviä. Ohjekirjaa on kyllä syytä lukea ruuvaillessa, sillä eri mallinnuksissa nappuloilla on hienoisia eroja. Laite avautuu parhaiten, kun sen kytkee midillä tietokoneeseen ja hoitaa namiskoja Soundiver tai Line6 edit softalla. Sieltä käsin esim. efektien säädöt ovat monipuolisemmat ja niitä voi yhdistellä vapaammin. Ja jos sattuu omistamaan Floorboardin, niin wahin ja volumepedaalin arvoja pääsee myös säätämään kätevästi, kuten myös valitsemaan volapedaalin paikan (ennen/jälkeen etuasteen). Dynamiikka ei ehkä ole putkivahvistimien luokkaa, eikä kitaran volumepotikalla voi pelata kunnolla (Fb:n volumepedaalia voi käyttää tähän tarkoitukseen hyvin), mutta käsi pystyyn joka käyttää kompuraa/säröpedaalia putkikoneen edessä dynamiikkaa vähentämassä... Kaikenkaikkiaan mielestäni paljon mainettaan parempi mallintava vahvistin, joka taipuu moneen menoon. Floorboardin se kyllä minusta vaatii kaverikseen, ja vasta tietokoneeseen kytkettynä siitä saa ihan kaiken irti.
Illu |