BMF 06.11.2005 04:16:18 | |
---|
Onkos tämä nuppi nyt mistään kotoisin? Ei näyttäisi kovin pahahintaiselta thomanilla. http://www.thomann.de/thoiw3_engl_e … _thunder_head_topteil_prodinfo.html Muut englit tuntuvat järestään olevan tuota tonnin luokkaa, mutta tähän allekirjittaneella sattuisi jopa jossain vaiheessa olemaan rahaa. Kertokaapa tietäjät kokemuksia/mielipiteitä ko. laitteesta kannattaisiko ostaa. Joo, ja metallia soittelen :) En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
tjw 06.11.2005 04:50:12 (muokattu 06.11.2005 04:54:04) | |
---|
Itse omistan kyseisen härpäkkeen ja heviä soittelen. ( http://www.mikseri.net/artists/?id=32053 tuolta löytyy pändin demo ja siinä esiintyy englin thunder nuppi ja behringerin 412H kaappi sm57:lla kaapattuna.) Omiin tarkoituksiin ihan passeli vekotin, mutta gainia on vähän liiankin kanssa. Itse pitelen gainia 3-4 paikkeilla. Lisäksi erillisen volume puttuminen cleanille (gain käytännössä puhtaan kanavan volume) saattaa joitain haitata, mutta itse olen selvinnyt ilman suurempia stressaantumisia. Edit: Ja ei kannata ostaa thomannilta, koska Suomesta saa varmasti samaan hintaan tai halvemmallakin. Itse ostin omani Oulun soitin ja tarvikkeesta ( http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/) 700 eurolla. Kuuntele ja vapise! Valkoinen Nalle
Tähän on peruna haudattuna. Jo vuodesta 2005! |
J.RA 06.11.2005 09:59:32 | |
---|
Ota joskus yhteyttä jos haluat käytettyä metsästää, saatan tässä kohtapuolin luopua... ;) -Sellasta se vaan on- |
mhelin 06.11.2005 13:59:04 (muokattu 06.11.2005 14:00:11) | |
---|
Niin siis Gain on kaikille kanaville yhteinen, mutta Clean kanavalle ei ole omaa volumesäätöä. Kanavat ovat Clean, Crunch ja Lead. Näillä kanavilla on erilainen gain-struktuuri, Crunch kanavalla on käytössä yksi ja Lead kanavalla kaksi putkiastetta enemmän kuin Clean kanavalla. Crunch ja Lead kanaville siis on molemmille oma volume, mutta Cleanin volume on vain yksi 470k kiinteä sarjavastus kun muilla on 470k vastus + 250k potikka. Siis clean kanava on aina täysillä. Käytännössä tuon kanssa on elettävä siten että ensin asetetaan Clean kanavan taso sopivaksi, sitten vasta Crunch ja Lead, mutta tällöin Gain säätimeen ei enää pidä mennä koskemaan, eikä myöskään Master volumeen. |
Täälläkin Thunderin onnellinen omistaja. Heviä tulee pääasiallisesti väänneltyä, mutta thunderissa on kyllä edellytykset kaikenlaiseen musiikkiin. Ostin Tampereen Soitinkeskuksesta ( http://www.soitinkeskus.com/engl_nupit.html) ja hinta oli muistaakseni 730e postikuluineen. Mielestäni parempi vaihtoehto Thomannille, sillä koskaan ei tiedä mitä sattuu ja takuuhommelit on kivempi hoitaa ilman mitään postitusjuttuja Saksaan.. Minullakin on ääniklippiä tarjolla osoitteessa http://www.mikseri.net/fulgur Äänenlaatu ei ole kummoinen, sillä tuossa on käytetty edellistä kitaraani, epiphonen halpislespaa vakiomikeillä, sekä ei-niin-kummoista behringer studiomikkiä. Jotain osviittaa tuo kaiketi tarjoaa.. |
päänahka 06.11.2005 23:23:55 | |
---|
Näillä kanavilla on erilainen gain-struktuuri, Crunch kanavalla on käytössä yksi ja Lead kanavalla kaksi putkiastetta enemmän kuin Clean kanavalla. Katselin juuri tuota kytkistä, ja nyt vasta huomasin, että ei se noin menekään. V2:n toinen puolisko on aina mukana, mutta clean-kanavalla sen edessä on jännitteenjako 1M ja 33k vastuksilla. Tuossahan on modauksen paikka, jos clean-kanavan gainiin haluaa vaikuttaa. Käytännössä tuon kanssa on elettävä siten että ensin asetetaan Clean kanavan taso sopivaksi, sitten vasta Crunch ja Lead, mutta tällöin Gain säätimeen ei enää pidä mennä koskemaan, eikä myöskään Master volumeen. Voihan sitä masteria säätää milloin vaan, kanavien välinen volume-ero pysyy samana. Soolot on perseestä. AKKK #7 |
mhelin 07.11.2005 00:14:53 | |
---|
Joo olet oikeassa tuon V2 kanssa, tuli vähän hätäisesti luettua kytkiksiä. Jos tuota R20:stä esim. suurentaisi tai paremminkin tuota R18 33k pienentäisi (vähemmän kohinaa vastuksista, kohina on suhteessa resistanssiin) niin voisi gainia laittaa isommalle jolloin sitä olisi enemmän särökanavalle mutta cleanit pysyisivät cleaneina. Joku 22k voisi olla hyvä lähtökohta. Mutta toisaalta kun crunch kanavalla onkin samat putket kuin cleanilla niin toisaalta voisi muuttaa helposti crunch kanavan cleanimmaksi kanavaksi kun muuttaisi noita vastusten arvoja. Crunch kanava on vähän tarpeeton, riippuu tosin vähän millaista musiikkia soittelee, onhan se semmoiseen perus rokkiriffittelyyn AC/DC, Rollarit etc. ihan jees. Cleanin (tai "crunch cleanin") taso olisi kyllä hyvä saada säädetäväksi joka tapauksessa. Esim. tuon R58 (100k) vastuksen suurentaminen 1Mohmiin jo varmaan hillitsisi crunch kanavan säröä mukavasti, loput sitten crunch volumesta. Tuota voisi kokeilla. |
tooms 07.11.2005 10:54:30 | |
---|
Itekkin oon tuota kyseistä vehettä vähän katellut...eka pitäs päästä vähän luukuttelemaana, ennen ku rupee kauppoja hieromaan. By the way minkälaisia eroja Tuhunderilla - Screamerilla on? Laajemmat saundimahollisuudet? Se mikä ei tapa, vahvistaa |
Juustonaksu 07.11.2005 16:52:42 | |
---|
By the way minkälaisia eroja Tuhunderilla - Screamerilla on? Laajemmat saundimahollisuudet? Sama tässä minuakin mietityttää. Joskus varmaankin eksyy ostoslistalle niin pitäisi vähän tietää kumpi taipuu kunnon "jyrämöreistä dödömättösoundeista" aina jonnekin kepeään bluesiin paremmin. :) Screameria tuntuu olevan enemmän rokkareilla ja poppareilla, kuin metallimusiikin ystävillä, joten sinänsä ei saa täysin objektiivista näkökulmaa asiaan. Mitäs tässä turhia uutta ketjua? Iskekään Screameria ja Thunderia kokeilleet tai ne omistavan jotain kommenttia? :) Jos nyt ensiksi oppisi soittamaan... |
msm40 07.11.2005 18:04:48 (muokattu 07.11.2005 18:41:45) | |
---|
Mä vaihdoin Screamerin Thunderiin. Screamerissä on 4 "kanavaa" kun Thunderissa niitä on kolme. Screamerin kanavat ei toimi mun käytössä yhtä hyvin kun Thunderin. Screamerissä ei ole tarpeeksi eroa cleanin ja crunchin sekä lo gain leadin ja hi gain leadin välillä. Thunderissa on selkeästi kolme eri "kanavaa":puhdas, rokkisärö ja iso särö. Miinuksena Thunderista puuttuu presence, reverbi ja volabuusti. Toi volabuusti ei mua haittaa koska käytän siihen tarkotukseen erillistä purkkia joka tapauksessa, näin saan puhtaan päälle pikkuruttua ja/tai halutunlaista soolobuustia. Ainut mitä kaipaan on toi reverbi. All you really need is your imagination... And few pedals... |
BMF 07.11.2005 18:32:57 | |
---|
"jyrämöreistä dödömättösoundi" Nii irtooko tuommoset? :) En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
msm40 07.11.2005 18:43:27 | |
---|
Nii irtooko tuommoset? :) Juu irtoo. All you really need is your imagination... And few pedals... |