Ze Kink 05.11.2005 17:53:57 | |
---|
Otsikko kertonee kaiken? Eli siis noiden ikivanhojen puhkisoitettujen tehdaskalvojen tilalle olisi tarkoitus heittää jotain. Olen kuitenkin ihan totaalisesti pihalla noista kalvoista, joten jospa voisitte vähän jelppiä? Ja lisäksi, kannattaako nuo alakalvotkin vaihtaa? [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
ddrum54 05.11.2005 18:01:06 | |
---|
Otsikko kertonee kaiken? Eli siis noiden ikivanhojen puhkisoitettujen tehdaskalvojen tilalle olisi tarkoitus heittää jotain. Olen kuitenkin ihan totaalisesti pihalla noista kalvoista, joten jospa voisitte vähän jelppiä? Ja lisäksi, kannattaako nuo alakalvotkin vaihtaa? Jos alakalvotkin on ikivanhat, niin vaihtoon vaan. Kalvoasioita on tuolla viritysFAQ: issakin. 2`n 4 |
Kulkunen 05.11.2005 18:06:19 (muokattu 05.11.2005 18:06:47) | |
---|
Otsikko kertonee kaiken? Eli siis noiden ikivanhojen puhkisoitettujen tehdaskalvojen tilalle olisi tarkoitus heittää jotain. Olen kuitenkin ihan totaalisesti pihalla noista kalvoista, joten jospa voisitte vähän jelppiä? Ja lisäksi, kannattaako nuo alakalvotkin vaihtaa? Mitä saundia haet, minkälaiseen musiikkiin? Perusvarma vaihtoehto on Remon Emperorit, elikkäs Evansin G2 -kalvot, aika pitkälle sama asia. Rokki- ja hevi-soittoon erinomaiset. Tukeva ja soiva saundi. Kevyempään menoon sitten yksikerroskalvot, varmaankin coated-versiot, kuitenkin. Virveliin on paha neuvoa mitään näin suoralta kädeltä. Kokeilemalla selviää ja liikkeessä voi varmaan kysyä neuvoa. Basarissa vähän sama homma, vaikkakin kaikilla kai on tavoitteena kontrolloitu botne, eli munakas jymäys. Aquarianin basarinkalvot ovat mulle jääneet mieleen erityisen hyvinä, esim Performance II tai SuperKick ovat hyvinkin kivoja muoveja. Alakalvot tietty kannattaisi vaihtaa tietyin väliajoin, mulla ne tosin taitaa olla kohta kymmenen vuotta vanhat... EDIT: Vuodatinko turhaan? Muistelinkin kirjoittaessani, että näistähän taisi olla FAQ:kin... Be my reminder here that I am not alone. |
Ze Kink 05.11.2005 18:14:55 | |
---|
Juu, alakalvotkin ovat jo kovin vanhat, joten nekin lienee syytä vaihtaa. Tomeihin mietin juurikin noita G2 coated -kalvoja. Musiikki melko allaround, ei jaskaa kuitenkaan. Jotain altrokkia ja metallia tulee soiteltua tällä hetkellä. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Ylööös... [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
dictatorsh*t 06.11.2005 15:28:34 | |
---|
Eli siis noiden ikivanhojen puhkisoitettujen tehdaskalvojen tilalle olisi tarkoitus heittää jotain. Olen kuitenkin ihan totaalisesti pihalla noista kalvoista, joten jospa voisitte vähän jelppiä? Ton ja sen sun musiikkityylikuvauksen perusteella sanoisin kanssa että lyöntikalvoiksi Coated Emperorit / G2:t ja alas kirkkaat Ambassadorit / G1:t. Ah, cartoons. America's only native art form. I don't count jazz because it sucks. |
MikkoV 06.11.2005 18:23:05 | |
---|
lyöntikalvoiksi Coated Emperorit / G2:t ja alas kirkkaat Ambassadorit / G1:t. Voin vahvistaa, hyvin toimivat Stage Customeissa sekä G2:set, että Emperorit. Kirkkaat G2:set ehkä hieman paremmin, riippuu kyllä täysin millaista soundia hakee. |
Ze Kink 06.11.2005 18:41:07 | |
---|
Selvä, päällystetyt G2:set siis päälle (eikö nämä soi vähän pehmeämmin siis?) ja kirkkaat G1:set alle. Mites virppa ja basari? [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Akahito 06.11.2005 19:04:21 (muokattu 06.11.2005 19:06:45) | |
---|
Selvä, päällystetyt G2:set siis päälle (eikö nämä soi vähän pehmeämmin siis?) ja kirkkaat G1:set alle. Mites virppa ja basari? Evansit on yleisesti kliinimpiä ja jotenkin tarkempia soinniltaan, kuin Remot jotka on heliseväisiä ja avoimesti soivia. Pehmeydestä en tiedä, mielestäni G2:lla saa nimenomaan sen Dannycarey-revolveritomisoundin. PAM PAM! Allaroundiin, virveliin päällystetty yksikerroskalvo, esim. Ambassador, G1, jne. Jos soitat kovaa, suosittelen Remo ControlSoundia tai Emperor-X:ää. Virvelin alakalvot ovat kalvoja erikseen, ja sinne ei voi tunkea mitä tahansa pinstraippia mitä sattuu löytämään. Virvelin alakalvot on ohuenohuita ja herkkiä, ja sen kalvon tarkoituksena rummussa on helisyttää virvelimattoa, eikä niinkään soida, toisin kuin tomin alakalvo. Itse suosin Remo Diplomat Snarea, mutta se on äärimmäisen ohut ja herkkä, mainio ohueen metallirunkoon, mutta harmillisen herkkä venahtamaan suht nopeasti, varsinkin jos kireällä tykkää pitää. Joka tapauksessa, ohuempi on heleämpi ja herkempi, ja tykkää myös herkistää "snare buzzia". Paksumpi on soivampi, joka sopii esim. paksumpaan puurunkoon paremmin, mutta vähemmän herkkä eikä niin kirkas. Basariin, suosittelen ainakin lyöntipuolella käyttämään demppirenkaallista kalvoa, esim. Powerstroke3 jne. Jos tykkäät lyhyemmästä soinnista, myös etukalvoksi kannattaa hankkia demppirenkaallinen kalvo. Älä tunge sinne rumpuun sisään mitään tosin, sen soinnin saa kyllä lyhennettyä sellaseksi rokkipamaukseksi ilmankin, että tunkee rummun täyteen lakanoita ja tyynyjä. Vielä tomien alakalvoista, hyvät alakalvot on edellytys rummun kunnolliselle soinnille. Sitä ei moni usko ennen kuin kokeilee, ja harmillisen moni kokeilee liian myöhään, kun on jo koluttu 250 eri päällikalvovaihtoehtoa läpi eikä saada sitä rumpua soimaan niin kuin tahdotaan. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
Ze Kink 07.11.2005 17:19:59 (muokattu 07.11.2005 17:21:11) | |
---|
Ostin tänään 14" tomiin päällystetyn G2 päälle ja kirkkaan G1 alle, huomenissa sitten muut tomit. Mites virveli nyt sitten? Basarista olen pihalla myöskin, luultavasti ostan samassa pinkassa Levytukusta ja siellä myydään vain Evansia, joten Evansin kalvoista siis. E: Virppa on siis tuo ihan perus Stage Customin teräsvirveli, jos siitä on apua. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Akahito 07.11.2005 17:54:47 | |
---|
Ostin tänään 14" tomiin päällystetyn G2 päälle ja kirkkaan G1 alle, huomenissa sitten muut tomit. Mites virveli nyt sitten? Basarista olen pihalla myöskin, luultavasti ostan samassa pinkassa Levytukusta ja siellä myydään vain Evansia, joten Evansin kalvoista siis. E: Virppa on siis tuo ihan perus Stage Customin teräsvirveli, jos siitä on apua. Teräsvirveliin voisi sopia parhaiten yksikerroskalvo lyöntipuolelle, sanokoot muut mitä tykkää. Musta se runko on niin ohut, että paksumpi kalvo tukkii sen vaan, kun kireäksi pistää. Jos kerta Evankseja haluat suosia, PowerCenteri päälle ja Hazy 300 alakalvoksi. Bassariin EQ1:t kummallekin puolelle, niin on säätövaraa. Huom! Evans tekee erikseen basarin lyöntipuolen ja etupuolen kalvot, eli EQ1 lyöntipuolella on täysin eri juttu kuin EQ1 etupuolella. Suosittelen tutustumaan lähemmin, www.evansdrumheads.comSuosittelen myös basarin lyöntikalvoon semmosta vahvikelätkää. Ehostaa iskuääntä ja pidentää kalvon ikää radikaalisti. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
Ze Kink 21.11.2005 23:16:43 | |
---|
Pitäskö vaihtaa vielä basariin resokalvo? Tuossa on tuo vanha Yamahan logolla varustettu, johon on joskus tehty mikkikolo. Kaikki muut kalvot on jo, paitsi tuon 10" tomin alakalvo, Levytukussa ei ollut. Virppaan kerkisin jo vaihtaa, ja saundi parani melko lailla. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Niskamies 21.11.2005 23:22:58 | |
---|
Pitäskö vaihtaa vielä basariin resokalvo? Tuossa on tuo vanha Yamahan logolla varustettu, johon on joskus tehty mikkikolo. Kaikki muut kalvot on jo, paitsi tuon 10" tomin alakalvo, Levytukussa ei ollut. Virppaan kerkisin jo vaihtaa, ja saundi parani melko lailla. Joo, vaida ihmeessä. Suosittelen läpinäkyvää G1:stä. Saundiin tulee noin 40% lisää botnea. |
LumPus 22.11.2005 08:59:54 | |
---|
Teräsvirveliin voisi sopia parhaiten yksikerroskalvo lyöntipuolelle, sanokoot muut mitä tykkää. Musta se runko on niin ohut, että paksumpi kalvo tukkii sen vaan, kun kireäksi pistää. Jos kerta Evankseja haluat suosia, PowerCenteri päälle ja Hazy 300 alakalvoksi. Bassariin EQ1:t kummallekin puolelle, niin on säätövaraa. Huom! Evans tekee erikseen basarin lyöntipuolen ja etupuolen kalvot, eli EQ1 lyöntipuolella on täysin eri juttu kuin EQ1 etupuolella. Suosittelen tutustumaan lähemmin, www.evansdrumheads.com Suosittelen myös basarin lyöntikalvoon semmosta vahvikelätkää. Ehostaa iskuääntä ja pidentää kalvon ikää radikaalisti. juurikin samaa mieltä, ja samoihin tuloksiin päätynyt. itse tykkään käyttää enemmän tuota Power Center Reverse Dotia. ainakin jos vähääkään sudeilla vispaa, toimii fiksummin, eli se keskilätkä on kalvon alapuolella. basareihin suosittelen kanssa vahvikelätkää.. niitähän on kolmea mallia, eli se musta joka on nailonia, tulee kalvojen kanssa, on vähiten suojaava, sitten läpinäkyvä on tasoltaan mediumia, antaa jo hyvää suojaa ja sitten AF Patch, osastoa kevlar ja ittellä kestää yli vuoden ilman vaihtotarvetta. mutta kannattaa käydä kattomassa Evanssin sivut. ite tykkään hirveesti siitä uutuuskalvosta tomeissa! Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
drum_man 22.11.2005 15:02:22 (muokattu 22.11.2005 15:03:26) | |
---|
Mikä ois hyvä kalvo basarin lyöntipuolelle? Mieluiten Remolta!!! Musta Pearlin kaksikerros logokalvo on edessä... Kaipaisin sellaista jytinää...kuin esim. Paice, Bonham ym... |
Niskamies 22.11.2005 15:05:43 | |
---|
Mikä ois hyvä kalvo basarin lyöntipuolelle? Mieluiten Remolta!!! Musta Pearlin kaksikerros logokalvo on edessä... Kaipaisin sellaista jytinää...kuin esim. Paice, Bonham ym... Bonham-jytinää jos haluat, niin EQ4 lyöntipuolelle ja G1 resopuolelle. Remolta siis PS3 ja Ambassador. |
Simbe 22.11.2005 15:11:34 | |
---|
Mikä ois hyvä kalvo basarin lyöntipuolelle? Mieluiten Remolta!!! Musta Pearlin kaksikerros logokalvo on edessä... Kaipaisin sellaista jytinää...kuin esim. Paice, Bonham ym... Käytä sitä mitä Bonhamkin, Remo Emperor Coated. Jos rumpusi ei satu olemaan 26", niin puuttuvaa botnea saa ammennettua juurikin tuolla EQ4:llä. Tai siis yläpäätä hillittyä, miten sen sanoisi. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga! |
drum_man 22.11.2005 15:16:11 | |
---|
Paljonko on hintaa tolla EQ4? |
Niskamies 22.11.2005 15:53:03 | |
---|
Paljonko on hintaa tolla EQ4? Levytukusta siinä kolmenkympin tienoilla. Koosta riippuen parin euron vaihtelut. |
gh n 22.11.2005 18:33:07 | |
---|
Teinköhän suuren virheen kun tilasin yksiin Yamahiin Evanssin g1 lyöntikalvoiksi? Olisi pitänyt varmaan lukea tää topicci ennen. Kun tuolla mainittiin G2:sta lyöntikalvoiksi. Onko g1 toimivat yläkalvoina? ..Päärynäjuoma on parasta huumetta.. |