Aihe: Nuori lupaus Brittilästä..
1 2
lkx
05.11.2005 13:23:22

Joopa. Joltain foorumilta löyty linkkejä tämmösestä kaverista ko Louie Palmer. Vissiin parikybänen engelsmanni. Opiskellu mm. Wecklin, Manginin, Donatin, Langin opastuksella. Ihan nastoja juttuja, kannattaa tsekata.

http://www.louiepalmer.com -> videos
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
DrmBug
05.11.2005 13:27:26
Just eilen kattelin noi videot. Ihan kivaa settiä. Minusta aika selvästi nähtävissä ja kuultavissa vaikutteita Langilta...
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
isoaarne
05.11.2005 13:50:16
Joopa.
mun mielestä vaan taas yks uus ns. "puolukka-osaston palli"
OverKill - Hell-o From The Gutter!
Youni
05.11.2005 13:51:37
Hyvinhän tuo vetää, mutta mielestäni liikaa. Toki jos oli tarkoituksena esitellä tekniikkaa niin ihan hyvä video siihen tarkoitukseen.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
kampela
05.11.2005 13:59:32

Helvetin taitava jäbä :)
Peruna kerrallaan..
Ar1
05.11.2005 14:07:35
taitava, ja Langia tosiaankin kuultavissa/näht.
When i got the music, I got the place to go
Youni
05.11.2005 15:25:16
mutta nykypäivänä täydellinen omaperäisyys on sula mahdottomuus. Jos Suomen kamaralla miettii jotain Malmbergiä, niin onhan se erilainen, mutta samoja juttuja on periaatteessa ollu jo Manginilla ja Bozziolla.

Se on totta, kaikki musiikin saralla on jo keksitty.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Dr.Rubber
05.11.2005 18:12:52
Ja eihän näissä videoissa mun käsittääkseni olekaan tarkoitus esitellä sitä, miten soittaa bändin mukana, vaan nimenomaan tarkoitushakuisesti lyödä tiskiin kaikki, mitä osaa. Siinä mielessä harvoin mun mielestä kukaan soittaa näillä videoilla "liikaa". Se on sitten eri asia, ettei pysty soittamaan sitä, mitä yrittää esittää, mutta mun mielestä tässä nyt ei ollut sitä nähtävissä.
Muna pystyssä diggailin.
Mutta oikeasti haluaisin olla pilluamiraali. - Järvihirviö 22.09.2005 12:32:22
Shitmanek
05.11.2005 18:14:56
Ja eihän näissä videoissa mun käsittääkseni olekaan tarkoitus esitellä sitä, miten soittaa bändin mukana, vaan nimenomaan tarkoitushakuisesti lyödä tiskiin kaikki, mitä osaa.

Jotkut ovat katsoneet Patun rumpukoulun ;)
Yarr!
hollmi-5
05.11.2005 18:26:31
Se on totta, kaikki musiikin saralla on jo keksitty. Niinhän voisi luulla. Jostakin tulee sitten se oman aikansa Dave Weckl, Buddy Rich, John Bonham, Jeff Porcaro... Siis kaveri, joka räjäyttää pankin ja kaiken jo keksityksi luulleet kaverit suu auki möllöttävät: "Miks ei tota aikaisemmin tajuttu".

Kuka keksi modernin rumpusettauksen? Gene Krupa, joka oli ensimmäinen superstara rummuissa. Ei nämä ole muita suoraan matkimalla tulleita juttuja, vaan muilta lainattuun lisätään omaa. Siitä syntyy tunnistettavuus. No itse topickin rumpaliin palatakseni: Taitava sälli, mutta ei mitään sellaista, joka olisi ihan omaa ilmaisua. Siis toki vain tämän videoleikkeen pohjalta todettuna.

Kitara puolella varsinki Jimi Hendrix oli sensaatio ja Eddie VanHalen seuraava mulle kolahtanut. Muilla soitinosastoilla ihan samoja juttuja on ollut myös ja tulee olemaan. Kansa kuitenkin kuuntelee biisejä, joita bändit ja artistit esittävät.
Mika Hollström
Dr.Rubber
05.11.2005 20:12:45
Jotkut ovat katsoneet Patun rumpukoulun ;)

Eiku oon kattonu ihan näitä itsensä paljasteluvideoita. Okei, oon minä sen Patun rumpukoulunkin nähny, mutta kyllä noissa "Super Hot Über Drüm Solo Cock-Stretcher" videoissa on just ideana vaan latoa viiteen minuuttiin niin paljon kamaa, kun perianaaliseutu kestää. Myönnetään nyt sitten, että osa sen tekee tyylikkäämmin. osa taas vähempi. Oujea. Oon minäkin tyhmä...
Mutta oikeasti haluaisin olla pilluamiraali. - Järvihirviö 22.09.2005 12:32:22
Outkast
06.11.2005 09:55:25
Hyvinhän tuo vetää aika monta tyyliä. Pystyy soittamaan näköjään jazzpätkästä päätellen myös hiljaa. Ei mitään muutakun onnea opiskeluihin.
Doublebassjazz.
käreyndanni
06.11.2005 10:24:26
Kova jätkä vetämään tuo Palmer. Ittelleni tuli eniten mieleen Wecklin vaikutus kaverin soittoon. Donatilta oli vissiin blokkaillu noita visuaalisia efektejä :).
J. Cool
06.11.2005 16:40:05

hyvin vetää. ja kylhän noi komppipätkät on aika kurinalaista työskentelyä. yks parhaista näkemistäni/kuulemistani weckl-yrityksistä (eihän se sielläpäinkään weckliä ollu, mutta kovan työn takana saada edes weckl-biisejä rakenteellisesti kasaan). ei kuitenkaan soita "wecklimäisesti" esim groove/dance -pätkiä, mikä on osittain hyvä juttu. ehkä vähän tylsää ja kliinistä, ei ainakaan tuu mulle sellasta fiilistä et haluis heiluttaa takamusta tanssilattialla....minkä kumminkin luulis olevan the juttu. tosin tästä osa kyllä menee järjettömän tylsien biisien piikkiin. teknistä, puhdasta ja kohtalaisen tarkkaakin. propsit kovasta työstä. sais kyllä paremmin groovata, mut niin. pitäis oikeastaan nähdä livenä oikean bändin ja ihmisille tarkotetun musan (eikä treeninauhojen) kanssa ennen kuin oikeasti voi sanoa. mun mielestä näitä ei-teknisesti-rajoittuneita rumpaleita on päinvastoin aivan liian vähän ja kunnioitusta kyllä heruu niille, jotka jaksaa treenata matskunsa. Se on sitten toinen juttu, jos musiikillinen näkemys on pelkkää matemaattista yhtälöä - sitä minusta ei voi vielä näiden pelkästään pätkien perusteella väittää. hienosti kyllä luukuttaa, vielä kun saa irrotettua soittoon rouheeta groovea/svengiä niin on valmista kauraa.
Hyvi ruuvaa!
lkx
06.11.2005 17:00:25

J.Cool puhuu asiaa.

Mua häiritsi jossain groove-pätkässä se, ettei soitto mennyt ihan yksiin taustaloopin kanssa. Veti muistaakseni turhan suoria fillejä kolmimuunteiseen taustaan nähden.. Mutta on siinä kaverilla ihan hyvät lähtökohdat soittouralle. :D
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
arse
06.11.2005 17:21:26

Tuollaiselle fuusioketullehan tässä juuri olikin tilausta.

Saako noilla videoklipeillä muuten hyvin keikkaa? Kokemusta kellään?
Rumba on paskimmillaankin parasta.
juoni
06.11.2005 22:47:56
Veti muistaakseni turhan suoria fillejä kolmimuunteiseen taustaan nähden.. Mutta on siinä kaverilla ihan hyvät lähtökohdat soittouralle. :D

Sama pisti omaan korvaani. Ainankin itselläni on aina tullut luonnostaan tuo shufflaaminen sellaisissa biiseissä. Kumma juttu.
Lahjattomat Treenaa
juoni
06.11.2005 22:49:25
Tuollaiselle fuusioketullehan tässä juuri olikin tilausta.

Saako noilla videoklipeillä muuten hyvin keikkaa? Kokemusta kellään?

Älähän suotta mollaa. Eikös sivuilla lukenut että jätkä on pitänyt jo klinikoitakin? Kaikki eivät halua humppa/pop-orjiksi.
Lahjattomat Treenaa
Epämuusikko
06.11.2005 23:59:58
Kaikki eivät halua humppa/pop-orjiksi.
Halua = (lue): Osaa
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)