Pande 19.02.2005 10:24:37 | |
---|
Mä olen vasta viimeaikoina tajunnu miten ja mitä kannattaa treenata. Joten periaatteessa viime 11 vuotta oon treenannut enemmän tai vähemmän typerästi, tai en ainakaan lähellekään optimaalisesti. Ehkä hyvän opettajan kanssa asia olis toisin, mutta hyvän opettajan löytäminen taas on asia erikseen. When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." |
-Prokitaristi- 19.02.2005 17:58:48 | |
---|
No kannattaa...Pitää sun kuitenki ne perusasiat opetella, oli se ope sitten täyshevari tai Tsaikovskinsoittaja-kitaralla-tyyppi. Ja kun perusasiat on oppinu niin sitten voi ruveta vähä niinku kehittään sitä ''omaa juttua''. |
bibly 21.02.2005 20:11:12 | |
---|
Jos sellasta on niin totta mooses.. Minua opetetaan ilmaisiksi, olen hyvin kiitollinen, mutta mielestäni opettajani ei ole kovin ammattimainen sähkökitaran suhteen.. Kyllä se on sitä jo aika kauan soittanut ja näin mutta... |
-Prokitaristi- 22.02.2005 15:16:03 | |
---|
Jos sellasta on niin totta mooses.. Minua opetetaan ilmaisiksi, olen hyvin kiitollinen, mutta mielestäni opettajani ei ole kovin ammattimainen sähkökitaran suhteen.. Kyllä se on sitä jo aika kauan soittanut ja näin mutta... Mutta mitä? |
bibly 22.02.2005 20:15:11 | |
---|
Mutta mitä? ...mutta tuntuisi pikku hiljaa että kaipaisin lisää :) Nytkin vierailin eräällä bändikurssilla, ja mulle opetettiin tuhatkuusikymmentämiljoonaa uutta asiaa, (tietysti vanhaakin saman verran) josta mun paikkakunnalla oleva opettaja ei oo koskaan puhunutkaan. Se ei ammatiltaan ole mikään sähkökitaran opettaja, mutta osaa soittaa vähän kaikkee jotenkuten.. kitaraa hyvin.. pianoo TAIVAALLISESTI! |
Ed_Guy 24.02.2005 10:57:07 (muokattu 24.02.2005 10:57:31) | |
---|
Hehe olen itse soitellut kitaraa yksin pimeässä kopissa 3 v. Kunnes viimeviikolla päätin mennä soitonopettajalle, kun sattui ilmoitus silmään. Huomasin että perusjutuissa oli pahoja puutteita, koska kukaan ei ole kertonut teenkö oikein vai väärin. Joten soitonopettajalle meno kannattaa... katsotaan tässä vuoden kuluttua ehkä sitten osaankin jo perusasiat oikein... HAAAAA! HAAAA! HAAAA! HAAA! (Notch nauru) |
Henkka Hevimies 01.03.2005 14:55:13 | |
---|
Todellakin kannattaa ottaa tunteja. Itse en olisi edes tajunut opetella asioita joita tunneilla olen oppinut Suomi Finland Perkele! |
kuollut_marsu 01.03.2005 19:01:39 | |
---|
kannattaa Komppaan. Aina... My god drinks maguar. Pastilli? |
Ilez885 04.11.2005 09:46:54 | |
---|
jos vain jostain löydät opetusta, niin suosittelen erittäin lämpimästi. Esimerkiksi alkeitten opettelun jälkeen kannattaisi pyrkiä vaikkapa paikallisen musiikkiopiston avoimelle linjalle (tai niin mä ainakin aion tehdä, ottaa pannuun, kun en mennyt jo aiemmin). Uskon, että sillee pääsisi paljon pidemmälle kuin itseopiskelleena. |
BigPapa 04.11.2005 10:11:14 | |
---|
Ei kannata.Itse en ole tunnin tuntia saanut ja ihan hyvin menee.Jos haluaa tunneille mennä niin sitten menee.Kysymyksessä kysyttiin että kannattaako,minä sanon että ei kannata.Silloin myös silloin jyvät erottuu akanoista,ei tule äidin ja isin väkisin opetettuja kitaristeja. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
wrshredder 04.11.2005 10:44:12 (muokattu 04.11.2005 14:33:40) | |
---|
jos vain jostain löydät opetusta, niin suosittelen erittäin lämpimästi. Esimerkiksi alkeitten opettelun jälkeen kannattaisi pyrkiä vaikkapa paikallisen musiikkiopiston avoimelle linjalle (tai niin mä ainakin aion tehdä, ottaa pannuun, kun en mennyt jo aiemmin). Uskon, että sillee pääsisi paljon pidemmälle kuin itseopiskelleena. Siihen avoimeen opetukseen ei varmaan kovin helposti pääse, luulisin ainakin näin koska kysyin opeltani asiasta ja hän sanoi että tänävuonna ei voida ottaa yhtään vapaaoppilaita klas.kitaraan koska tunnit on muutenkin täynnä (niitähän otetaan vaan ylijääneiden tuntien ajaksi, selitinkö oikein?) ,tämähän on ihan opistokohtaista joten ei sitä koskaan tiedä.. juu, kannatan kyllä soitonopettajalle menemistä. Mulla on ainakin vaan positiivista sanottavaa opetuksesta jota olen saanut. Eikä mua haittaa ollenkaan se toisen ihmisen "komentelu" ,päinvastoin, en olisi ikinä saanut mitään aikaan ellei joka viikko pitäisi opetella soittotuntia varten uutta kappaletta/asteikkoa.. Siinä oppii myös miten musiikkia luetaan eli alkaa pikkuhiljaa hahmottamaan miten kappale kuuluu tulkita (tarkoitan tällä siis että osaa soittaa dynamiikat oikein ja korostukset jne..) ja sitten primavista paranee sekä oppii oikeat sormitukset,, kaikkea kätevää.. mä sain muute vapaaoppilaspaikan ,eli ei maksanu lukukausi vaako 12e, hoho! eri kätevää,, Romantikkoitkijät#23
So, this dude, Sauron, made a big badass ring. He did some nasty shit with it, and then he got killed and this human took it. Then he did nasty shit, too. The ring made everyone an asshole and then Ian Holm got i |
Ville81 04.11.2005 14:25:40 | |
---|
Eli kannattaako ottaa kitaraopettaja vai ihan itseopetusta? Ei cannata, Se TaPpAa LuOvUuDeN!!1 |
Wahi 04.11.2005 16:06:30 | |
---|
En tajua miksi ei kannattaisi mennä tunneille. Suurinpiirtein kaiken olen oppinut (tai oppinut paremmin) tunneilla. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Marquiesce 04.11.2005 20:09:53 | |
---|
Aattelin kysyä tähän samaan että jos täällä ois sellasia jotka on käyny/käy tunneilla oulussa niin kertokaapa joku paikka missä ois hyvä opettaja eli sellanen joka oikeesti osaa opettaa sitä ja tätä. Get The Best Jackson, F*ck The Rest. |
Ville81 04.11.2005 20:16:04 | |
---|
Aattelin kysyä tähän samaan että jos täällä ois sellasia jotka on käyny/käy tunneilla oulussa niin kertokaapa joku paikka missä ois hyvä opettaja eli sellanen joka oikeesti osaa opettaa sitä ja tätä. Oulussa on käsittääkseni konsa. |
Bladder 04.11.2005 20:20:51 | |
---|
Jos olet esim ottamassa sähkökitara opetusta ja olet soittanut jo akustista opetuksessa niin sähkiksen opetus ei ole välttämätöntä kuhan muistaa akustisessa opetuksessa annetut vinkit ja tekniikat niitä nimittäin voi käyttää myös sähkökitaran soitossa. |
lxi 04.11.2005 20:23:56 | |
---|
Ei kannata.Itse en ole tunnin tuntia saanut ja ihan hyvin menee. "Porsche on paska auto. En oo koskaan ajanut sellaista." Jos et koskaan ole saanut opetusta, minkälainen pohja sinulla on sanoa ettei se kannata? The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Ville81 04.11.2005 22:49:32 | |
---|
Jos olet esim ottamassa sähkökitara opetusta ja olet soittanut jo akustista opetuksessa niin sähkiksen opetus ei ole välttämätöntä kuhan muistaa akustisessa opetuksessa annetut vinkit ja tekniikat niitä nimittäin voi käyttää myös sähkökitaran soitossa. No juu, klassisen kitaran soitosta on varmasti hyötyä siirryttäessä sähkökitaraan. Toisaalta sähkökitara on aika oma maailmansa ja erityyppinen soitin, eli ei se soittotuntien tarvetta poista kyllä. Jo pelkästään improvisointi, skaalojen käyttö sooloissa, sointujen muodostaminen eri tyyleillä (esim drop 2) ja eri musalajeille tyypillinen fraseeraus on asioita, jotka ei klassiselle muusikolle kovin tuttuja ole. |
leadsticks 05.11.2005 02:05:25 (muokattu 05.11.2005 02:06:35) | |
---|
Tää kysymys kuuluu samaan ala-allegoriaan kuin kysymys "Kannattaako mennä perse edellä puuhun?". Molemmat ovat siinä mielessä mielenkiintosia kysymyksiä, että juuri sulle oikeata vastausta et saa muuten kuin kokeilemalla! Itse kävin junnuna kansalaisopiston järjestämillä kitaratunneilla. Opetuksen taso oli hyvä, ryhmäkoot ehkä liian suuret. Siinä sai hyvät pohjat harrastukselle pikkurahalla ja parissa kuukaudessa soitto- ja nuotinlukutaito kehittyi taatusti enemmän kuin aikaisemman vuoden aikana kavereita apinoimalla.. --typo korjattu-- |
Jos et koskaan ole saanut opetusta, minkälainen pohja sinulla on sanoa ettei se kannata? Juuri se pohja etten ole tunteja ottanut.Kuinkas tunteja ottanut voisi tietää millaista se on?Varmaan kaikki tunteja saaneet on ihan kauhean viisaita ja ylittämättömiä taitureita.Vaan kun itsekin voi opiskella ja minulle se oli miellyttävämpi tapa kuin lähteä kelaamaan jotain valmiiksipureskeltua.Tästä aiheesta varmaan saa aikaan hirveen eipäs juupas väittelyn mutta se ei ole tarkoitukseni.Mielipidettä kysyttiin ja toin sen julki.Erilaiset mielipiteet ovan rikkautta kuten myös eritavalla oppineet soittajat.Jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee,oma kokemukseni vaan puoltaa sitä että tunteja ei kannata ottaa. "Porsche on paska auto. En oo koskaan ajanut sellaista." En ole tosiaan Porschea ajanut,mutta en menisi sitä paskaksi sanomaan. Ps. Aikoinaan 70-luvulla meidän bändi kyllä sai ohjausta eräältä Ogelin maikalta...oli senverran p..ka kokemus,että se puoltaa vahvasti sitä,että tunteja ei kannata ottaa..... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |