Keijukais 03.11.2005 16:42:48 (muokattu 03.11.2005 16:43:40) | |
---|
Haluaisin monipuolisen ja mitä parhaimman soittimen (tottakai), mutta mietin että onko 1000€ soitin liikaa tasooni nähden? (Olen siis alkuvaiheessa pianonsoiton kannalla, mutta musiikki ei mikään uusi juttu ole.) Varsinkin kun tuo hinta selkeästi viivästyttää soittimen saantia.. Tuolla jo aiemminkin hain itselleni soitinta sellaisilla vaatimuksilla, että musaa pitäisi saada tallennettua ja taustalle kompit jne. jotta saisin tehtyä itse taustoja poikkihuilulle ja laululle. Rahaa käytössä olisi varmaan noin 500€ tällä hetkellä, säästäessä sitä toki karttuu lisää, mutta halu soittamaan pääsystä on kova. Turun seudulta olen, eli jos itseltänne löytyy hakemani soitin lojumasta nurkista, pistäkääs vaikka pikaviestiä. |
juguli 04.11.2005 14:43:04 | |
---|
kannattaa kattella Korgin tai Yamahan jotain käytettyjä koneita, missä on kompit valmiina. Ne on yleensä hyvälaatuusia ja toimivia pelejä ja äänetkin on ihan kohillaan. |
HK 04.11.2005 19:52:23 | |
---|
kannattaa kattella Korgin tai Yamahan jotain käytettyjä koneita, missä on kompit valmiina. Ne on yleensä hyvälaatuusia ja toimivia pelejä ja äänetkin on ihan kohillaan. Miksei Rolandin? Eikö niissä ole äänet kohdillaan? ;) Peltikorva puupäässä. |
Titares 05.11.2005 06:51:53 | |
---|
|
musamies 05.11.2005 12:42:33 | |
---|
Haluaisin monipuolisen ja mitä parhaimman soittimen (tottakai), mutta mietin että onko 1000€ soitin liikaa tasooni nähden? En voi tietää minkälainen on tasosi, mutta se ei mielestäni ole välttämättä kovin oleellista, vaan oleellista on se minkä verran on härvelille käyttöä ja toisaalta minkä verta on rahaa käytettävissä. Taso paranee kyllä aikaa myöten jos käyttöä on :-) |
Kuten jo sanoin niin olen pianonsoiton kannalta aloitteleva. Innostusta musiikkiin on, ja paljon! Olen laittanut torille itsekin ilmoituksen, mutta vastauksia en ole saanut. No, kyllä minä soittimen saan kun rahaa saan säästettyä, saahan niitä sitten uutena kaupasta ainakin. |
-Late- 05.11.2005 15:17:23 | |
---|
Aiotko reenata pianonsoittoa näillä tulevilla koskettimilla?? Ekaks kannattanee miettiä sellasta niin tulee kriteereitä tyyliin koskettimien määrä, painotus yms. Onnistun huijaamaan itseni sloganilla Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Eli tuohon tonnin pintaan saat uutena esim Roland Fantom XA:n tai vaikkapa Korgilta Triton LE:t (Kannattaa tutustua kumpaankin ja tottakai ennakkoluulottomasti. Itse olen kallistumassa Fantom XA:n puoleen kun olen hankkimassa ekaa kunnon synaa mut on vaikee valinta). Tonnin synat alkaa jo olla aikas laadukkaita ja varsinkin jos käytettynä löydät (esim. Korg Trinity) niin usein hinta/laatu alkaa olla ihan jees ;) |
Keijukais 05.11.2005 15:30:43 | |
---|
No viralliseksi pianistiksi en ole ryhtymässä, luulen että Korg:in ns. "hevipoikain" soittimet ovat hieman liian hyviä minulle. Saahan niitä sitten ostettua jos joskus tarvitsee parempaa. Rahaa vaan ei ole noihin kunnon vehkeisiin, käytettyä etsinkin siksi. |
musamies 05.11.2005 20:00:12 | |
---|
Jos uutta on ostamassa pianonsoittotarkoitukseen, niin joku Roland RD 700 SX tai 300 SX saattaisi olla asiallisia. Joku fiksumpi voisi valaista niiden eroista. Itse tuskin maksaisin käytetystä RD 700:sta 1000 euroa enempää. Miten olisi ostetaan ilmoitus RD 700:nen 1000 eurolla? |
Keijukais 06.11.2005 12:14:17 | |
---|
Thomannilta saisi Roland EXR-5 n 600€. Tuohon varat riittäisivät nyt.. Onko aivan älytön vehje, ainkin siinä oli 16 raitainen sekvensseri? |