Kokeilen nyt Diccoa ensi kertaa basson lakkaukseen. Runko on saarnea, päällä 5 millin zebrano-viilu. Zebrano-pinnassa on jotakin omituista, muutaman sentin halkaisijaltaan oleva kohta, johon ei lakka tartu. Pintaan on ehkä päässyt verstaalla tarttumaan jotakin rasvaa tai sitten puussa itessään on jotakin omituista. Mitä voisi tehdä? Kokeilin jo pyyhkiä kohtaa Dicco-tinnerillä, mutta ei apua. Uskaltaisiko käyttää rasvanpoistajaa vai viekö se kaikki lakan? Olisiko xyleeni parempi? Onko kellään kokeumuksia/ratkaisua moiseen? Loppuuko Diccon käyttö tähän - monet ovat sitä kuitenkin kehuneet soitinten lakkauksessa: Hullu kaiken kokeilee... |
Voipi olla jokin taivaista leijaillut silikonipisara joka kusee kaiken homman, jotain putsausta voisi testata, tai sitten hioa millin pois kannesta. Itse olen kuullut diccosta pelkkää paskaa, Lakkavalmisteen sellulakka on parempaa, jos välttämättä haluaa sellulakkaa käyttää. Mulla on toiminut täydellisesti erilaiset polyuretaanilakat, suosittelen lämpimästi. "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |