Aihe: Mikä hemmetti kauhuelokuvia vaivaa!
1 2 3 4 5 6
hanuristi
04.11.2005 09:33:31
Hyvää, ja oikeasti pelottavaa kauhuleffaa en muista nähneeni koskaan.
Eat Shit
Ai göö?
Me ollaan ihan yks ja sama ihminen kahteen osaan jaettuna. - Juugeli
Jani The Rock
04.11.2005 09:34:07

Eilenhän tuli muuten vanhaa Hammer-kauhuilua kolmoselta Quatermass and the Pit-elokuvan muodossa. En ole yhtään Quatermassia nähnyt, mutta eikös näitä ole kehuttu kovastikin? Kovalevylle meni.

Jep, mäkin otin tuon videolle. Pitäis kuulemma olla aika hyvä. No, katsellaan kun ehditään.

Mutta itse asiasta, mä en jaksa vaivata päätäni nykykauhuelokuvien huonoudella niin kauan, kun kaikki vanhat ja hyvät on katsomatta vähintään pariin kertaan. Ja niitä kokonaan katsomatta jääneitäkin rittää tuhansittain, vaikka dvd-ostokseni ovat jo kauan sisältäneet pääasiassa 30-80-luvuilla tehtyjä horroreita.

Aika lailla sama on meininki tässäkin osoitteessa. Mutta olishan se kiva, kun joku vielä repäisisi ja tekisi oikeasti hyvän kauhuleffan. Noo, onhan meillä aina David Lynch...
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man *
Bluesmies
04.11.2005 11:34:44
Mun mielestä 2000-luvulla on tehty yksi hyvä kauhuelokuva: The Others. The saw ja hide and seek on molemmat mun mielestä pirun hyviä trillereitä, mutta ei ne kauhua oo nähnytkään.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=97721&o=0&co=0
Bluesmies
04.11.2005 11:35:02
Hyvää, ja oikeasti pelottavaa kauhuleffaa en muista nähneeni koskaan.

Kato hohto.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=97721&o=0&co=0
Tuomas
04.11.2005 12:20:17

pirun hyviä trillereitä, mutta ei ne kauhua oo nähnytkään.

Mikä muuten nykyään erottaa trillerin ja kauhuelokuvan? Siis eikös kauhuelokuva ole sellainen joka pelottaa, mutta trilleri vain jännittää?

Muistaakseni Psykon ensi kertaa nähdessäni telkkarissa se luokiteltiin kauhuleffaksi ja vuosia myöhemmin trilleriksi. "Ei tää kuitenkaan niitä penskoja pelota, sanotaan että se on trilleri."
Ajassa irrallaan. Viimeksi päivitetty 2.11.2005
hanuristi
04.11.2005 12:21:09
Kato hohto.

Nähty, se oli huono ja tylsä.
Eat Shit
Ai göö?
Tuomas
04.11.2005 12:29:00

Ajassa irrallaan. Viimeksi päivitetty 2.11.2005
T.S. S L A Y E R
04.11.2005 12:29:37

Vaikea sanoa mikä ois paras kauhuleffa.
Ehkä The Exorcist. Siinä on sitä aitoa kauhua. Helvetin hyvin ohjattu.
Jani The Rock
04.11.2005 12:48:25

Nähty, se oli huono ja tylsä.

Herrajumala, kerettiläinen keskuudessamme!
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man *
aikavaikea
04.11.2005 12:53:17
Ja nämä teinikauhujen kannet, miksi niissä pitää olla aina samanlainen motif?

Jestas! Tuohan on pelottavampaa kuin nuo leffat. Enpäs ole pannut merkille. Silloin aktiivisina videovuokrausaikoina (Movie-Box anyone?) kun tuli ihan sokkona vuokrattua kauhuleffoja, niin nyrkkisäännöksi muotoutui hyvin pitkälle se, että jos kannessa on kissa tai silmät määräävässä osassa, on leffa silkkoa sisältä.
All in all you're just another dick with no balls.
hanuristi
04.11.2005 13:11:52
Herrajumala, kerettiläinen keskuudessamme!

Oikeesti, mä pidän hyvin harvoista elokuvista.
Joku sais istuttaa mut alas ja pakottaa kattomaan kunnes tykkään.
Eat Shit
Ai göö?
tähtivaeltaja
04.11.2005 13:23:25 (muokattu 04.11.2005 13:25:14)
Psykologinen ja tuntemattoman kauhu on sitä pelottavinta laatua. Nykykauhuleffat on myös täynnä niitä paskoja tietokoneanimaatioita jotka vain naurattavat.

E: nämä teinikauhujen kannet

justjust, pari tyhmää blondia ja muita Dawson Creek tuttuja. Eipä niitä tule katsottua, ihan kannen perusteella.
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
miscage
04.11.2005 13:35:23
Ja nämä teinikauhujen kannet, miksi niissä pitää olla aina samanlainen motif?

Itse olen pannut saman merkille, järkyttävää. Scream ykkösestä ja kakkosesta aikoinaan diggailin, mutta sen jälkeen lähti lapasesta.
What business is it of yours what I do, read, buy, see, say, think, who I fuck, what I take into my body - as long as I do not harm another human being on this planet?
ltg
04.11.2005 16:26:20
Mun mielestä 2000-luvulla on tehty yksi hyvä kauhuelokuva: The Others. The saw ja hide and seek on molemmat mun mielestä pirun hyviä trillereitä, mutta ei ne kauhua oo nähnytkään.

Jaa, kyllähän tuo Hide and seek on enempi kuitenkin pelotteluleffa. Siinä oli kiva tunnelma. Krapulassa katsellessa iltamyöhään vähän jännittikin.
Miusta suutin on niinko semmonen, josta tulee tavaraa ulos. Vähän niinko suu, tosin sinne kyllä pistetään aika paljon tavaraa sisäänkin.THV-klubi #5
AP
04.11.2005 16:46:27
En oikein ymmärrä ehkä kommenttiasi oikein mutta Sleepy Hollow tarina on julkaistu jo vuonna 1819.

Ah, sorry etten tähän ole vastannut. Ehkä ilmaisin itseni vähän kehnosti. Toki tiesin, että tarina on varsin vanha, mutta minusta se olisi kannattanut ehkä esittää ulkoasultaan pelkistetympänä. Nyt tuntui, että itse kertomus ja juoni hukkui visuaalisen annin alle.
Tämäntapaista ajatusmallia ajoin takaa.

Tuohon tuoreempaan kiistaan mainitakseni: ihmiset joiden mielestä Hohto on jotenkin huono tai tylsä leffa, ovat väärässä.
Ja tästä asiasta en suostu keskustelemaan. =)
K100 #7 Ärlä #011
konehes
04.11.2005 17:18:42
Mikäs Kingi se oli, jossa oltiin koko ajan pienessä kaupungissa ja pidettiin vankina Legioona-nimistä miestä? Kaksi kasettia käsitti tuo elokuva. Näin joskus kauan sitten, pitäisipä nähdä taas. Muistaako kukaan?
Tempura
05.11.2005 06:40:35
Mikäs Kingi se oli, jossa oltiin koko ajan pienessä kaupungissa ja pidettiin vankina Legioona-nimistä miestä? Kaksi kasettia käsitti tuo elokuva. Näin joskus kauan sitten, pitäisipä nähdä taas. Muistaako kukaan?

Storm of the Century.

Mutta siitä Kubrickin Hohto-elokuvasta vielä nääs. Se on aivan uskomaton tunnelma siinä kuvauksessa ja äänissä. Kamera-ajot ja kuvakulmat kyseisen hotellin eri aloista ja paikoista toimivat ihmeellisen hyvin. Se helvetin paikka olisi pelottava ilman mitään sekoilujakin. Värit, varjot, kaikki. En tiedä paljonko on tahallista ja paljonko on tahatonta, mutta voi perkele kun olin paska housussa sitä katsoessani ensimmäistä kertaa. Nicholson nyt on keisari, mutta (en muista nimiä) Jackin vaimo ja lapsi vetävät tiukan roolin myös.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Tempura
05.11.2005 06:45:11
Jatkoa vielä, kun ketjua vähän luin enemmän.

Vihreä maili, vaikkei nyt kauhua olekaan, on perhanan hyvä käännös kirjasta. Yleensähän elokuvan suhteen otetaan vapauksia, mutta muistaakseni elokuva noudattelee kirjaa todella hyvin ja tekee sille oikeutta.
Hämmentävin asia tässä elokuvassa oli tämä: Elokuva ei ollut edes vielä valmis (enkä tiennyt olevan edes tekeillä) kun luin sitä vuosia sitten. Yleensä kun luen kirjaa, visualisoin aika helposti hahmoille tuttuja kasvoja kuvauksien perusteella - lähinnä siis näyttelijöitä. Aivan uskomatonta, miten napsahti kohdalleen - Bruiser, se ranskalainen hiirimies ja iso musta vanki! Täysin samat naamat sitten myöhemmin elokuvassa. Olin jo siinä vaiheessa myyty.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Tympee Huttunen
05.11.2005 10:20:36 (muokattu 05.11.2005 10:21:48)
Hyvät kauhut:... Cabin Fever

Muuten listaus ihan ok, mutta Cabin Fever? Ei perhana. Ehkä paskin leffa, jonka olen nähnyt vuosikausiin (ja se on paljon se). Aivan järjettömän huono juoni, joka sisälsi enemmän aukkoja, kuin Ed Woodin leffat yhteensä. Juonessa oli aivan päättömiä tapahtumia. Kliseet oli tietenkin käytössä nakuilua myöten. Kun tähän kaikkeen lisää erittäin huonot näyttelijät, on kyseessä oikeasti aika pelottavan huono soppa. Harvoin tunnen myötähäpeää leffaa katsoessani, mutta nyt tunsin.

Japsikauhu on tosiaan syönyt oman tehonsa. Enää se mustan tukan takaa katsova pikkutyttö ei oikein iske. Piristystä se kuitenkin oli tullessaan. Huuman piikki on kuitenkin ohi ja nyt pitäisi taas jotain keksiä.

Kingin kirjojen leffaversiot ovat olleet paria poikkeusta lukuunottamatta melko kehnoa. Ehkä pisimmän korren vetää Piina, mutta ei sekään juuri kauhua ole. Kaikki Unissakävelijät ja Dreamcatcherit ovat kyllä ihan viihdettä, mutta muuten melko ala-arvoisia.

Halloween oli erittäin pelottava ja ahdistava aikoinaan. Vaikka hän murhaaja käveli aina, kukaan ei päässyt häneltä karkuun. Maalatussa William Shatner-maskissa (oikeasti) murhatöitä tekevä Michael Myers oli pelottava.

Nykyään joka toinen kauhuleffa on täynnä tietokoneilla tehtyjä kummituksia ja ne eivät pelota niin yhtään.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)