Aihe: Warwick Profet 3.2.
1
Quizz Kid
01.11.2005 23:00:22

Heissulivei eli olisko kenelläkään kokemusta tuosta budjettiluokan nupista, kun köyhä yrittäisi päivittää vahvistinosaston tehoja?

Kaapeiksi ajattelin warwick 211pro ja jotain 15" laatikkoa..mietin jopa behringer BB115:sta. Joten jos joku on erityisesti BB115:sta käynyt soundatalla kokeilemassa niin kerro toki kokemuksia siitäkin..

Kiitän tiedoista!

Niin ja myös muita budjettisarjan nuppi-kaappi -suosituksia otetaan vastaan!
pardy
01.11.2005 23:40:49

Heissulivei eli olisko kenelläkään kokemusta tuosta budjettiluokan nupista, kun köyhä yrittäisi päivittää vahvistinosaston tehoja?

Kaapeiksi ajattelin warwick 211pro ja jotain 15" laatikkoa..mietin jopa behringer BB115:sta. Joten jos joku on erityisesti BB115:sta käynyt soundatalla kokeilemassa niin kerro toki kokemuksia siitäkin..

Kiitän tiedoista!

Niin ja myös muita budjettisarjan nuppi-kaappi -suosituksia otetaan vastaan!

Jos otat ton kaapin niin ota samalla saman valmistajan 1x15". Se on kanssa halpa. Ja muuten, koska hintaero noiden Warwickin 2x10" ja 4x10" kaappien välillä on niin pieni, kallistuisin itse ottamaan tuon 4x10":n. Ellei perustelu ole nimenomaan roudauspolittinen. Mutta jos kerran alakaapin ostat joka tapauksessa niin en usko.

Ota nää: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179642.html

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183360.html

http://www.thomann.de/thoiw3_warwic … 5_pro_cabinet_bassbox_prodinfo.html

Tosta nupista ei oo kokemusta mutta omistin joskus vanhemman mallin tuosta Pro Fet-sarjasta, ja se oli kyllä hyvä. Kaappeja en ole testannut kuin liikkeessä oikeastaan, mutta on ne mut kyllä vakuuttanu. Tai siis minä ainaki tykkäsin. Käy testaamassa Musamaailmassa koko satsia ni ei tarvi arvailla tai luottaa vaan muiden mielipiteeseen.
matale
02.11.2005 16:16:20
Kyseisestä nupista ei ole kokemuksia, mutta warwickin 211pro kaapin ostin tossa pari kuukautta sitten ja se on kelpo peli. Mm. Maija Vilkkumaan basisti Nikko Kokko käytti sitä ed. albumin äänityksessä. Ja sen verran kannattaa huomata että 410pro kaapissa on Eminence Standard Speakers ja tossa 210prossa Eminence Custom Speakers, siitä johtuu se pieni hintaero.

Ja sitten mulla on ala kaappina benkun BA115, eli sama kun BB115, mutta elementti on vaan alumiinikartiolla. Ja se on hintasekseen ihan ok peli.

Ihan hyvältä on tuon läjä on soundannut. Ainakin sitä 210pro:ta voin rehellisesti suositella. Mutta niinku kaikki aina sanoo, niin testaamaan vaa...
Wil-J
02.11.2005 18:15:36
Mulla ei tosta nupista ole mitään tietoa, mutta mun Pro Fet II toimii hyvin. Tosin mulla ei ole mitään laaja-alaista vertailupohjaa sillä se on ainoa minkä olen omistanut. Moitteen sijaa ei silti ole. Monipuoliset säädöt, toimii, hyvä saundi.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Quizz Kid
03.11.2005 14:13:10

Lisäänpäs vielä kysymyksiä..

Profet tuottaa siis 300W tehoa 4ohmiin ja ideaalisinta olisi hankkia siis kaksi 8ohmin kaappia, esim. pro211 ja pro115. Mutta jos siirtää jommankumman kaapin hankinnan hiukan tuonnemmaksi niin tarkoittaako se käytännössä, että saan yhdellä kaapilla vain 150W tehoa ulos (mikä on sama nykyisen vahvistimeni kanssa)? Vai meneekö se noin yks yhteen?
stenel
03.11.2005 17:10:03
Arvelisin, että vahvistimesi antaa n. 200W yhdellä 8ohmin pöntöllä.
cnr
04.11.2005 00:36:18
Omistan kyseisen pömpelin, mutta se on vielä niin uusi ja siten vähän käytetty, etten uskalla sanoa vielä mitään. Koska siirrän vehkeen + btw juuri tuon pro 410 kaapin treenikselle vasta joulun jälkeen roudausteknisistä syistä johtuen, niin olen päässyt testailemaan suuremmilla volumeilla vain parilla keikalla. Toisekseen, luulen, että nuorena tyhmänä basistina en osaisi siitä vielä paljoakaan todeta.

No sanotaan nyt kuitenkin tämä: Keikalla oikeata soundia kaivellessa tuli tämmöinen ongelma eteen: Volumen nosto rumpujen kanssa kuuluvaksi tapahtuu volumen ollessa 8-10, ja gainin ollessa 6-7. Äänenvoimakkuuden muutos on tässä kohdassa käytännössä +- 10bB, vähän kuin boostin iskisi päälle. Mikäs siinä, mutta kun clippiledi alkaa ulvoa tässä vaiheessa. Ei tekisi mieli soittaa myöskään täydellä kompuralla. Eli volumea ei irtoa aivan niin paljoa kuin mitä kuvittelisi, mutta soundiin olen sanotaanko nyt ihan tyytyväinen. Pitää vielä vähän opetella näitä asioita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)