Aihe: Ensimmäistä kitaraa ostamassa.
1 2 3
Eemil
02.07.2003 12:10:06
Siin ibanezissa on niin ohut runko et luulen et sinne ei mahdu nostopotikat. Jos siit nyt oli kyse tos mikinpuolituksessa. (luin pikasesti) V-mallinen kitara on mulle ollu aina parempi soittaa ku strato-tyyppinen. V:ssä pitää vaan olla koko ajan hihna kiinni et se pysyy sylissä. Laitat alemman sakaran oikeen reiden alle ja ylemmän päälle nii pitäs soittoasento olla bueno kunhan hihna on tarpeeks kireellä.
Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin.
BlackD
02.07.2003 13:41:23
Siin ibanezissa on niin ohut runko et luulen et sinne ei mahdu nostopotikat. Jos siit nyt oli kyse tos mikinpuolituksessa.

Tässä vaiheessa saankin varmaan kysyä, että mitä tekemistä nostopotikoilla on rungon ohuuden kanssa? Ja kyllä Ibanezin RG-sarjassa on ihan yhtä paksu runko kuin vaikka Jacksoneissa, ESP:ssä, jne jne.. Ei se puolitusmahdollisuus kyllä potikoista ole kiinni (joita saa niitäkin vaikka minkälaisia), vaan siitä, lähteekö Iban vakiomikeistä molemmille keloille omat johdot.
fox
02.07.2003 14:12:52

Ei se puolitusmahdollisuus kyllä potikoista ole kiinni (joita saa niitäkin vaikka minkälaisia), vaan siitä, lähteekö Iban vakiomikeistä molemmille keloille omat johdot.

Näinpä kyllä, mutta seuraava kysymys tuosta herää: jos ensimmäistä kiraraa on ostamassa niin kuinka monelle siinä on tähdellistä tuo puolitettavuus?? Yleensä ne on vähän kauemmin soittaneet joille se edes mieleen tulee. Tokihan kaikki mikit, joita ei ole valettu epoksiin tms. ovat modattavissa jos tietää mitä on tekemässä....
Ja kyllä nostopotikoita on/oli myös melko ohutrunkoisiinkin kitaroihin, saattaa vaan joskus joutua aivan hitusen jyrsimään.
Akiman
02.07.2003 14:13:00 (muokattu 02.07.2003 14:28:35)

Nyt olen aika varma tuosta ostopaketistani, mutta laitanpa sen tänne teidänkin pohdittavaksenne. Pari pointtia tästä kuitenkin: Tuo kitara sopi käteen kuin unelma ja soinnut onnistuivat kuin itsestään, mitä en ole kokenut aloitteluni aikana minkään kitaran kanssa. Floyd Rose talla ei minua haittaa, sillä saan tutultani opetusta siihenkin puoleen. Mitä tuohon vahvistimeen tulee, niin siitä saan 60% alennusta, eli tuo oikea hinta olisi sitä 1400 euron luokkaa pelkästä vahvistimesta. Mutta tällainen paketti:

ESP Signature Series Guitar - LTD KH-202
http://www.espguitars.com/html/hammett_kh202.html

+

Rocktron Replitone 60 - Vahvistin (tuosta en ole todellakaan varma. Tuntuu se Laney TF-200 edelleen paremmalta)

+

Oheiskamat (plegut, pussi, piuhat, virinlaite jne)

Yhteensä tasan 1000 euroon. Minkä olin budjetikseni laskenutkin.
wicked child
02.07.2003 14:18:10

no eipä oo paha hinta, koska tuo pelkkä kitarahan maksanee n.700 eur.
BlackD
02.07.2003 14:22:42
Näinpä kyllä, mutta seuraava kysymys tuosta herää: jos ensimmäistä kiraraa on ostamassa niin kuinka monelle siinä on tähdellistä tuo puolitettavuus?? Yleensä ne on vähän kauemmin soittaneet joille se edes mieleen tulee. Tokihan kaikki mikit, joita ei ole valettu epoksiin tms. ovat modattavissa jos tietää mitä on tekemässä....
Ja kyllä nostopotikoita on/oli myös melko ohutrunkoisiinkin kitaroihin, saattaa vaan joskus joutua aivan hitusen jyrsimään.

Pointtini olikin enemmän siinä, että kitaraan jossa on kaks humpparia voi saada sitä monipuolisuutta, sitten kun sitä haluaa. Mahdollisuutenahan se on hyvä, jos tulevaisuudessa tuntee tarvitsevansa ykskelaisen soundia. Tuskinpa kukaan kitaraa hylkää siksi, että on mahdollisuus puolittaa mikkejä?-) Nojoo, saivarteluksi meni.
Akiman
02.07.2003 14:23:05

no eipä oo paha hinta, koska tuo pelkkä kitarahan maksanee n.700 eur.

600;
trih
02.07.2003 18:45:12 (muokattu 02.07.2003 18:45:34)
Hyvä valinta tuo kitara. Vahvaria en tunne joten no comment. Itse panostaisin tuohon V-amp2:een äänentoiston osalta.
Oh,been out rolling On the Blessed Hellride...
Eemil
02.07.2003 21:24:46
Jaahas, unohdin et tääl oli RG tos aikasemmin keskustelun kohteena. Tarkotin sitä S-sarjalaista. Jos oot ikinä nostopotikkaa nähny niin ymmärrät kyl et se ei välttis sinne mahu.
Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)