Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: WLM uruista
1 2 3 4
AoA
15.06.2005 18:32:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis onko mahdollista että kukaan ei oo avannu aihetta koskien näitä wlm-urkuja, joita hammondeiksiki sanotaan ovatkin varmaan semmoset. Niin kysyisin vaan että missä hinnoissa pyörivät ja paljonko hinnat halvimmillaan ja korkeimmillaan, esim. mitä kanttis tarjota?
 
-Anssi, Stiff Flavor
Paddle
15.06.2005 20:33:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis onko mahdollista että kukaan ei oo avannu aihetta koskien näitä wlm-urkuja, joita hammondeiksiki sanotaan ovatkin varmaan semmoset. Niin kysyisin vaan että missä hinnoissa pyörivät ja paljonko hinnat halvimmillaan ja korkeimmillaan, esim. mitä kanttis tarjota?
 
Onhan näistä jo puhuttu. Itse ostin kohtuullisen hyväkuntoiset juuri viidensadan euron hintaan (ehkä vähän ylihintaa mutta kannatti). Jos tuon viis hunttia tarjoat vaikka torilla niin luulis löytyvän, mutta toisaalta puoleksi hajonneista ei kannata kolmiasataa enempää maksaa. Kuulemma helevetin kalliita huollattaa.
 
Jos vituttaa, pelaa kurvipalloa.
rampakka
15.06.2005 23:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin kysyisin vaan että missä hinnoissa pyörivät ja paljonko hinnat halvimmillaan ja korkeimmillaan, esim. mitä kanttis tarjota?
 
Itsepä olen maksanut aika vähän WLM Paxi "soundimoduleista", paikalliset haitaristit ovat luopuneet noista ilmaiseksi, onnellisia ovat olleet kun olen ne kuskannut pois edestä pyörimästä. Tällä hetkellä minulla on niitä kolme kappaletta, yhden kokeeksi johdotin vanhan urun koskettimistoon ja kylläpä siitä ihan aito WLM-soundi pääsi pihalle.
Lisäksi meikäläiseltä löytyy WLM Welmu A, josta piti kirpputorilla maksaa 20euroa, aika karmivasoundinen vehjes on tuo, mutta jotenkin tyylikäs muuten ja sitten WLM-osaston vanhimmaisena omistuksessani on Trip, sen hintaa on vaikea määritellä, jossain vaihtokaupassa sellainen ilmaantui kartanolle. Ehkä jotain 50..100 euroa siitä joutui kärsimään.
Trip on aika inhottava vehjes korjata, kosketinkontaktit on todella vaikeaa puhdistaa, helpoiten hommasta selviää vaihtamalla ne kaikki kerralla uusiin. Joten huonokuntoinen Trip tulee kalliiksi vaikka ilmaiseksi sellaisen saisi. Nimittäin jos sellaisesta soittokuntoisen haluaa tehdä.
 
WLM:iä on tullut muutama kerättyä, on ne kuitenkin kappale suomalaista musiikkihistoriaa. Tällä hetkellä tuntuu WLM:n rahana mitattava arvo olevan aika onneton. Mutta niinpä oli aikoinaan Hammondin ja Pappatunturinkin, joten saas nähdä.
 
Prophet
15.06.2005 23:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö jostain linkistä ääninäytteitä? Mainitkaa joku levy, missä WLM-soundi on hyvin esillä.
 
18is9
16.06.2005 08:57:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö jostain linkistä ääninäytteitä? Mainitkaa joku levy, missä WLM-soundi on hyvin esillä.
 
www.scarletthread.cjb.net ja sieltä music-osastolta biisi nimeltä Vapahtaja. Ei tuossa nyt urut missään pääosassa ole mutta WLM:t ne kyllä on.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Päärynä
16.06.2005 12:49:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.kolumbus.fi/tapjon/tauno50vjarisat/wlmblues.mp3
 
Tuollainen löytyi. Ilmeisesti H&G:n rotospheren läpi vedetyt WLM:t kyseessä.
 
Tyhmästä päästäisestä kärsii koko kettupopulaatio.
kurmo
16.06.2005 13:40:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis onko mahdollista että kukaan ei oo avannu aihetta koskien näitä wlm-urkuja, joita hammondeiksiki sanotaan ovatkin varmaan semmoset. Niin kysyisin vaan että missä hinnoissa pyörivät ja paljonko hinnat halvimmillaan ja korkeimmillaan, esim. mitä kanttis tarjota?
 
Hammond-urkuja valmisti Hammond Organ Company. WLM-urkuja valmisti Wager Musiikki Oy Karkkilassa. Mutta joo, noissa isoissa malleissahan on kyse Hammondin apinoinnista. Kuten olen monesti sanonut, vanhojen soittimien hinta määrittyy lähestulkoon satunnaisesti, ihan sen mukaan, mitä ihmiset niistä sattuvat maksamaan. Muutama satanen ei mielestäni ole mitenkään liioiteltu hinta, WLM:t kuitenkin soundaavat oikein hyvältä.
 
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
U.Honey
18.06.2005 20:59:45 (muokattu 18.06.2005 20:59:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.kolumbus.fi/tapjon/tauno50vjarisat/wlmblues.mp3
 
Kyllä mulle tommoset VL-ämmät kelpais!
 
My name is Baron, U.Honey Baron.
Päärynä
18.06.2005 23:48:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://users.utu.fi/juhpalmu/wlm.htm
 
WLM:iä on muutes valmistettu montaa eri versiota. Kannattaa tuolta käydä tsekkailemassa lisätietoja. Itselläni valitettavasti on riisutuin malli, mutta Kari Peitsamon sanoin "sillä kyllä pärjäilee".
 
Tyhmästä päästäisestä kärsii koko kettupopulaatio.
Plektra
23.08.2005 10:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tommonen WLM Beat 49r, tosin "ylimääräisenä". Siitä on joku ruoja vienyt "Leslien" sisältä ja muutakin vikaa/likaa on. Saa tulla hakemaan jos haluaa.
 
Eikö jollain Juicen taustabändin kosketinsoittajalla, Safkalla tai jollain, ollut myös WLM?
 
Don't believe anything above this line
Mikael
23.08.2005 11:09:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö jostain linkistä ääninäytteitä? Mainitkaa joku levy, missä WLM-soundi on hyvin esillä.
 
Lasse Mårtensson veteli suureksi osaksi WLM-uruilla ja on muutenkin tutustumisen arvoinen atristi.
 
Oli miten oli, mutta näin on.
moder
23.08.2005 22:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa vanhoissa analogilaitteis on paljon komponenttien vanhenemisesta ym. johtuvia vikoja, että mikäli itse osaa/jaksaa korjata, niin siinäpä sitten kehittävää tekemistä.
 
Ei rikkinäistä kannata ostaa, jos ei osaa ite korjata.
 
Sir Henri
25.08.2005 01:11:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitatteko te kaikki WLämmiänne aidon vanhan ajan leslien läpi?Meikäläisellä on vain Revon "elektroleslie" tai miksi sitä sitten sanotaankaan.Siis ei pyöriviä tötteröitä.Tietääkö joku kuinka paljon sen saundissa mahtaa olla eroa oikeaan leslieen/leslieeseen/lesliesiin verrattuna?
 
maza
25.08.2005 16:24:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri, mikä Revo sulla on? Mulla olis yks täysin käyttämätön Revo 130 ja asennussarja ja tekis mieli kokeilla sitä, urun ja kaapin välinen piuha on vaan vuosien saatossa kadonnut edelliseltä omistajalta. Jos jollain on tollanen piuha, niin olisin kiinnostunut ostamaan...
 
Itseasiassa Revo saattais olla myös myytävänä, jos jotakuta kiinnostaa. Tuossa on siis 130-wattinen pääte ja hirveä läjä skobeja isossa boksissa jossa on pyörät alla ja tukevat kahvat, ilmeisesti soundinkin pitäisi olla melko tymäkkä?
 
Sir Henri
26.08.2005 01:04:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää en kyllä osaa sanoa mikä Revo tuo on.En niin hirveästi tiedä noista vehkeistä. Edellinen omistaja sanoi että se on 100 wattinen. Meneekö sulla maza siis piuha suoraan urusta Revoon?Mulla on siinä välissä joku jakaja johon saa kolme soitinta.
 
Liika on liikaa mutta kohtuus on liian vähän.
maza
30.08.2005 09:56:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkse sellainen hemmetin iso musta lodju se sun Revo? Mulla on siis tuohon semmoinen asennussarja urkua varten, ihan kuin oikeissa Leslieissä ikään.
 
Ja joo, ideana on että piuha menee suoraan urusta Revoon, ja Revo saa sähkön, ohjausjännitteet ja signaalin samaa lakua pitkin - ja se just multa puuttuu, ja liitinkin on aika oudon näköinen. Mietin että purkaisko moiset liittimet pois ja korvaisi muutenkin järeämmillä...
 
Sir Henri
31.08.2005 22:21:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se ihan kiitettävän kokoinen kapistus se Revo.Ei sitä yksin siirrellä,paitsi työntämällä kun siinä on pyörät.Oon vaan miettinyt että kannattaisiko hankkia ihan oikea pyörötorvileslie, siis että mahtaakohan äänenlaatu olla kuinkakin erilainen.
WLM:t on hieman rikki kun kaksi matalinta äänikertaa ei toimi enkä osaa korjata. Uskaltaakohan niitä lähteä ihan kokeilemalla sorkkimaan?
 
Liika on liikaa mutta kohtuus on liian vähän.
mahatmag
31.10.2005 20:52:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö jostain linkistä ääninäytteitä? Mainitkaa joku levy, missä WLM-soundi on hyvin esillä.
 
www.dogdays.cjb.net ja sieltä biisi nimeltä Lost
 
maza
04.11.2005 15:29:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös orkesterin nimeltä Calypso King & The Soul Investigators tuotantoa kandee tsekkailla. Esim. Home Cooking-levyllä raikaa WLM varsin railakkaasti.
 
KoskPaavo
06.11.2005 15:53:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se eka WLM(Trip)oli kuulemma parassoundinen koska joka äänelle oli oma generaattorinsa , esim. tässä Hit- ja Beat-mallissa oli jo jakajat koska oli kuulemma tullut halvemmaksi rakentaa . Kerran soitin asiasta Jorma Laulumaalle Karkkilaan ja tuo asia tuli ilmi.
 
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «