Aihe: Boss GT-8
1 2 3 4
wilo
14.02.2005 17:47:02
olen erimieltä. tosin ennen olin samaamieltä, mutta nyt on kyllä mieli muuttunut.

No kerro ihmeessä kokemuksistasi. Mikä pitää siis valita outputiksi ja missä tilanteessa?

Eh. vähänkö liittyy gt-8:aan tämäkin...
Miikathebest
15.02.2005 10:24:30 (muokattu 15.02.2005 10:24:53)

Eh. vähänkö liittyy gt-8:aan tämäkin...

Liittyy littyy...

Itse käytän aina GT-6:ssa line/phones asentoa.
Ja jos käytän kitarakaapin kautta, niin sitten vaan kaiutin mallinnokset pois.
Ja jos vielä ajaa oikean kitaravahvistimen läpi, niin sitten vahvistinmallinnoksetkin pois.

En oikein tajua sitä eroa line/PA:n ja line/PHONESin välillä.
Pa asennossa soundi on ohuempi... ehkä sillä on haettu sitä, että live-tilanteissa ei tulisi soundiin sellaista kuminaa.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
washburn
15.02.2005 11:55:31

No kerro ihmeessä kokemuksistasi. Mikä pitää siis valita outputiksi ja missä tilanteessa?

Siis se mielestäni riippuu paljon siitä, minkä kautta ääni tulee ulos. Parilla erityyppisellä combolla olen mm. testaillut ja aika erilaiselta kuulosti. Tokihan JC-120 voi sun vehkeillä kuulostaa parhaalta, mut en lähtis siitä sääntöä tekemään. Itsellä se ainakin tuo liikaa kireyttä ääneen tuon Laneyn kautta soiteltuna.

Vaikka soittelenkin yleensä combon kautta niin kyl mä usein käytän vahvistinmallinnuksia. Saa ihan kivasti buustattua esim jollain orangella tota vahvarin omaa säröä.
lahjattomat harjoittelee
Miikathebest
15.02.2005 17:28:02

... orangella ???

Minkäs multipaavon oikein omistat?
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
wilo
15.02.2005 17:45:21 (muokattu 15.02.2005 17:47:03)
Tokihan JC-120 voi sun vehkeillä kuulostaa parhaalta, mut en lähtis siitä sääntöä tekemään.

On tullut kokeiltua soiteltua usean eri vahvistimen kautta ja aina on JC-120 toiminut parhaiten. Master eq:a säädän sitten tilanteen/vahvistimen mukaan.
Kokeiltuja ovat mm. Rocktron Replitone 212, Kustom KGA-30 ja Behringer Vintager GM110. Kaikkia näitä olen kokeillut sekä vahvistimen etuasteen läpi että suoraan pääteasteeseen.
Yhteistä vahvistimilla on ainoastaan se, että ovatten trankkupelejä. Voiskohan vaikuttaa asiaan? JC-120 kun on myöskin trankku. Tosin kaiutin on kaikissa kolmessa hyvin erilainen, sillähän on myös kokonaissaundissa todella suuri osuus.

Edit: ja pidän aina kaappimallinnukset päällä, sillä saa mun mielestä eniten luonnetta mallinnuksille. Muuten monet mallinnuksista kuulostavat liian samanlaisilta.
washburn
15.02.2005 17:58:25

... orangella ???

anteeks, tuli tilapäinen mielen häiriö.. siis tarkoitin tuota mesa boogie dual rectifieriä, kun tuossa näytössä lukee tuo r-fierorang niin meni vähän sekaisin.. jospa sait jotain selkoa tästä. :)

Ja tuosta JC-120 asiasta.. olkoon sitten niin, en halua väitellä. Itsellä vaan menee jotkin soundit ihan överiksi sen kanssa.. Hyvä että löytyy vaihtoehtoja monenlaiseen käyttöön, pääasiahan on että kuulostaa hyvältä.
lahjattomat harjoittelee
LesPaul70
16.02.2005 12:23:58
Hormoonikeskuksesta löytyy jo ensikäden arvosteluja:
http://www.harmony-central.com/Effe … _8_Guitar_Effects_Processor-01.html

Tosin noilla hormoonikeskuksen arvioillahan on tunnetusti lähinnä se viihdearvo.
"Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua)
saastara
04.11.2005 13:34:33
Boss Gt-8 + päätevahvistin ( vaikka t.amp E400 tmv.) ja siitä kaappiin (4x12 ym)..?

Kenelläkään kokemuksia moisesta viritelmästä?
Kuin aikoinaan, pestään puna puhtahaksi. Kuin hanget maan, pestään musta valkoiseksi.
saastara
04.11.2005 17:25:47
Paljonkohan tuon tuon päätevahvistimen (hmm..) laatu ja "persoona" vaikuttavat ääneen..?

Minusta kun kuulostaisi järkevältä, että päätevahvistin ei väritä ääntä, jos ulos halutaan GT-8:n ääni mahdollisimman neutraalina..?
Kuin aikoinaan, pestään puna puhtahaksi. Kuin hanget maan, pestään musta valkoiseksi.
Ocku
05.11.2005 10:45:28
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)