Veikko 04.11.2005 03:17:53 | |
---|
Mulla on Fenderin resonaattorikitara, halpismallia. Ja kiinnostaisi tietää, että kuinka paljon parempi laatuisen äänen saisi aikaan, jos vaihtaisi siihen laadukkaammat sisuskalut. Nyt melkein vuoden soittelun jälkeen olen hieman pettynyt kitaran sointiin. Eli onko esim. kennon vaihtamisesta apua, onko kennot standardikokoa, mitä kennoa suosittelette yms.? Vai myynkö koko kitaran pois ja ostan kerralla paremman resonaattorikitaran. Puhuiko hän viittä kieltä? Entä oliko hänellä mitään sanottavaa? -L.Viita |
duane 04.11.2005 09:20:51 (muokattu 04.11.2005 09:24:06) | |
---|
Kyllähän nuo viisaammat sanovat kennon vaihdon elvyttävän jopa HB -dobron... Quarterman tekee ainakin vaihtokennoja.. http://www.stewmac.com/cgi-bin/haze … M=catalog/sku.html&CURRENCY=EUR Kennon vaihto kannattaa, mikäli kitara muutoin tuntuu hyvältä... Kannattaa sitten huomioida, minkä mallin tilaa. Mulla on myös (puukoppainen) fenkun reso, ja vaikka se on tehty bottleneck -tyyliin soitettavaksi, niin siinä on spider -mallin resonaattori, countrytyyliin... dfloreno: "kun musasta poistetaan rytmi, melodia ja harmonia, niin mielestäni jäljelle ei jää kuin rock-lehdistö" |
duane 04.11.2005 09:26:06 | |
---|
dfloreno: "kun musasta poistetaan rytmi, melodia ja harmonia, niin mielestäni jäljelle ei jää kuin rock-lehdistö" |
Roberto 04.11.2005 10:45:58 | |
---|
Ei hätää. kitarapajallta löytyy vaihtoehto: http://www.kitarapaja.com/pics/nat362.jpg Hintaa vaatimnattomat 3750€ Kokeilin tota pari kertaa.. aika hyvä :) Resokennoa vaihtamalla soundi paranee, Natikan kennot maksaa kai jotain 90 euron nurkilla. Ja jos kitara on puuta niin olen vakaasti sitä mieltä että mitä vähemmän lakkaa kannessa sen parempi meno. |
Olen Fendereita kokeillut, eikä inspannut, joten kiinnostaisi minuakin tietää paljon moddaus auttaa. Natikat kait kandee tilata täältä: http://www.palmguitars.nl/ EDIT: Mjaa toi olikin aito vintagemalli, no joo sitten, unohtakaa koko juttu, sori... :D Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
BlueNote 04.11.2005 18:47:20 | |
---|
Muakin kiinnostais tietää millä sais ton HB:n dobron soitettavaan kuntoon, kun se on vain nurkassa ollu häpeämässä. Ainakin virittimet ja se pyöree alumiini lautanen/läpyskä kopan sisällä pitäis vissiin vaihtaa? |
Roberto 04.11.2005 21:49:47 | |
---|
|
Piirakka 05.11.2005 17:42:02 | |
---|
Natikalla on hyvä kasvattaa erilaisia kasveja : ) "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
dfloreno 06.11.2005 21:34:08 | |
---|
On se kennon vaihtaminen ainakin kokeilemisen arvoinen. Tietää sitten mitä jää kaipaamaan, ja kun (ja jos) ostaa paremman, on paljon viisampi noiden kokemuksien pohjalta. Tossa fenkussa tosiaan on se spider-tyylinen talla, ja se on paljon 'kiltimmän' kuuloinen kun tuo biscuit-talla, jota käytettiin siis Natikoissa. Jos siis hakee sellaista kolkkoa blues-jytkettä, niin toi spider ei ehkä oo paras. Mutta mielestäni ehkä monipuolisempi? Kuulostaa ihan jännältä tollaisilla soitella jotain ihan pikattuja juttuja. God made me funky |
rattledad 06.11.2005 21:36:35 (muokattu 06.11.2005 21:38:37) | |
---|
|
leadsticks 06.11.2005 22:22:42 | |
---|
Rummuttava bluestikkari |
Veikko 07.11.2005 16:13:21 | |
---|
Puhuiko hän viittä kieltä? Entä oliko hänellä mitään sanottavaa? -L.Viita |