Aihe: Mikin vaihto? Mitäs mieltä?
1
ingengör
03.11.2005 11:24:27
Mulla ois sellane onkelma että mutta strato jossa on texas special mikit, ja hyvin ne pelittää, mutt tallamikki on aivan liian diskanttinen, enkä oikeen oo löytäny sille käyttöä kun en humppaa soita. soittelen sellasta rock/pop musaa ni mitä mieltä ootte ku kattelin thomanilta et minkähälaine vaikutus ois jos laittas tommose mikin tallaa..
http://www.thomann.de/thoiw3_seymou … sn=2697188de7bd1260479deafd03f91a9e

Kertokaas viisaammat? Kiitoss
Sir Härö
03.11.2005 11:32:12
No viisaammasta en tiedä, mutta kyllä tuo ihan hyvältä vaihtoehdolta vaikuttaa.
Erotettavan moposta irrotetaan tulpanhattu. -Jäärä
oiva tumpeloinen
03.11.2005 11:42:49
Hyvä mikkihän tuo JB jr. on. Tosin se on myös aika yläpää voittoinen mikki. Eli jos yläpää sua eniten riipii, saattaa olla syytä katsella jotain muita vaihtoehtoja.
ingengör
03.11.2005 21:06:01
Minkälainen toi mikki siis on, et tuoko se humbucker-maista potkua... Ja jos jollain on tietoa että muuttaako paljon saundia jos ton vaihtaa ykskelase tilalle..
tommiot
03.11.2005 21:12:24 (muokattu 03.11.2005 21:12:45)
Minkälainen toi mikki siis on, et tuoko se humbucker-maista potkua... Ja jos jollain on tietoa että muuttaako paljon saundia jos ton vaihtaa ykskelase tilalle..

No ihan varmasti muuttaa. Toihan on humppari, joten kyllä se humpparilta kuulostaa. Ei ole itselläni kokemusta, oli tarkoitus hommata edelliseen kitaraan mutta se sitten jäi...

http://www.thomann.de/thoiw3_dimarz … sn=2697188de7bd1260479deafd03f91a9e
Mitenkähän tällainen toimisi kaulamikkinä? Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan Ibanez RG:n kaulamikiksi (minihumppari). HS3 outputti ei oikein riitä kun tallassa on Evolution. Dave Murrayn tyyliset soundit haussa (ei toki tarkoituksena apinoida Murrayta, mutta jotenkin täytyy kuvailla minkälaiset soundit haluan)
Les Fender
03.11.2005 21:13:07 (muokattu 03.11.2005 21:14:03)
Siis sehän on humbucker... On vaan singlen kokoinen.
E: Hiiiiidaaaas...
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
ingengör
03.11.2005 21:31:56
niinpä tietysti... tyhmähän minä... mitä muita samatyyppisiä mikkejä ois vaihtoehtoina, vai hommaanko vaan pois ton?
McNulty
03.11.2005 21:34:32
niinpä tietysti... tyhmähän minä... mitä muita samatyyppisiä mikkejä ois vaihtoehtoina, vai hommaanko vaan pois ton?

tsekkaa nyt hyvä mies ensinnä Seymour Duncanin ja DiMarzion sivut. DiMarziollakin on useita 1-kelaisen kokoisia humbuckereita.

Kummaltakin valmistajalta löytyy pickup-selector sivuilta jolla helpottaa hieman valintaa.
Gypsy
03.11.2005 21:45:57
No jos diskanttisuus on ainoo joka häiritsee, niin suosittelen ekaks kokeilun vuoks kytkeen tonepotikan niin, että se vaikuttaa tallamikkiinkin. Ei maksa mitään, toisin kun uus mikki, joka sekin saattaa olla täys paska sun mielestä.

Kun nyt mielipidettä kysyttiin...
ingengör
03.11.2005 22:05:32
nooh kyllähän mä sitä humpparia oonki tallaan kattellu, jote ei se pelkästää oo diskanttisuude takia... Tuolla SB:n sivuilla ne suositteli mulle tota jr:rää ja DiMarzion sivuilla joko tota DP188 tai dP189.. Tiedä ny noista mikä sopis mulle...
juzi
03.11.2005 23:10:02
Minäkin olen joskus ajatellut että hommais tommosen JBjr:n straton tallaan. Onko kukaan kokeillut miten se toimii 250K potikoilla? Ainakin Duncanin sivuilla oli jossain maininta että jotkut tykkää käyttää JB:tä (siis ihan tavan humpparia) 250K potikoilla just siks että saa niitä liikoja treblejä pidettyä kurissa. Vois olla ihan toimiva idea, ainakin periaatteessa. Mutta että onko kukaan kokeillut?

Omia kokemuksia JB:stä on sen verran että vajaan vuoden päivät mulla on LP:ssä ollu ko. mikki tallassa. Ihan olen tykkäillyt siitä. Onko tuo JBjr sitten samanlainen? No luulis että ainakin sinne päin olis. Ei varmaan ihan just. Ja kun strato on kirkkaampi soinniltaan kuin LP, niin luulis että 250K potikalla vois vaikka toimiakin...
juzi
03.11.2005 23:15:03
Dimarziolta voisi olla Fast Track 2 (DP182) oiva vaihtoehto sulle.

Mulla oli joskus Fenderin Am. Std. strato ja hommasin siihen juuri tuon Fast Track 2:sen tallamikiksi. Oli aika tumma-sointinen ainakin 250K potikoilla. Ja outputtia oli straton ykskelaisiin verrattuna ihan niin maanperusteellisen älyttömästi että olis ollu hyvin balanssissa soundit keskenään. Mutta että jos hönkää hakee niin sitte kyllä...
Quu
04.11.2005 00:13:26

Mulla oli joskus Fenderin Am. Std. strato ja hommasin siihen juuri tuon Fast Track 2:sen tallamikiksi. Oli aika tumma-sointinen ainakin 250K potikoilla. Ja outputtia oli straton ykskelaisiin verrattuna ihan niin maanperusteellisen älyttömästi että olis ollu hyvin balanssissa soundit keskenään. Mutta että jos hönkää hakee niin sitte kyllä...

Joo, en ottanu tota outputtia huomioon... Mutta saahan sitä mikkiä säädettyä alemmaksi, niin ei höngi ihan niin pahasti?
Aloittaja toivoi vähemmän treblekästä sointia, niin katsoin tuon mikin eq:sta, että ei se treble ole taas se suurin lukema.
Ja eikös treblen poistaminen tuo sitä tummuutta siihen soundiin lisää suht automaattisesti? (en osaa tehdä mikkejä, mutta muutaman jutun olen lukenut)

Eikös se niin mene, että paksut ja leveät kelat tuottavat tummempaa soundia kun taas ohuet ja kapeat kelat tuottavat kirkkaampaa soundia.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Joees
04.11.2005 01:12:00
Laita tallamikkiin Lindy Fralinin Baseplate, pitäs alkaa pelittämään. Lisää osoitteesta www.custom-sounds.com

Monessa tapauksessa ratkaisee tuollaisen ongelman ilman mitään mikkien vaihtoja tai ylimääräisiä säätöjä ja kohtuu halvalla.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Imper
04.11.2005 01:22:48

Laita tallamikkiin Lindy Fralinin Baseplate, pitäs alkaa pelittämään. Lisää osoitteesta www.custom-sounds.com

Monessa tapauksessa ratkaisee tuollaisen ongelman ilman mitään mikkien vaihtoja tai ylimääräisiä säätöjä ja kohtuu halvalla.

Tuohan vaikuttaa mielenkiintoselta. Siis käykö tuo nyt vaan alcino-mikkeihin? Ei käy esim. perus Fenderin tehdasmikkeihin?
Everyone is a per-son
juzi
04.11.2005 18:36:14 (muokattu 04.11.2005 18:36:58)
Tuohan vaikuttaa mielenkiintoselta. Siis käykö tuo nyt vaan alcino-mikkeihin? Ei käy esim. perus Fenderin tehdasmikkeihin?

Pitäis käydä kaikkiin perusmallisiin strato-mikkeihin joissa on tasainen pohja. Mun piti vuolla/sahata Tex Mex (Fender) mikistä semmoset ruuvin reikien jatko-ulokkeet pois sieltä pohjasta. Ihan nätisti meni sitten.

Midleä tulee lisää baseplatella ja ehkä treblet vähän putoaa. Enempi semmonen telecaster meininki (no yllätys). Lopputulos riippuu varmaan tietenkin alkuperäisestä mikistä johon sen meinaa asentaa. Mutta kannattaa kokeilla, kun on vielä suht halpakin. Mutta ei sillä sitä hönkää lisää tule, soundin ilme vain muuttuu hieman. Eli jos soundi-ihanne on kallellaan humbuckerin suuntaan niin tuskin tästä suuremmin on iloa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)