Aihe: Kielten nostaminen
1
LaRZa
02.07.2003 01:39:44
Mulla on tommonen epiphonen sg.. ja onkelmana on et ku painaa ekasta välistä ni kieli ei soi ku se ottaa kiinni johonki nauhaan.. elikä.. miten mä nostan niitä kieliä? mihin suuntaan väännän ruuvia ja kuinka paljon? ja mistä tiedän milloin kielet ovat sopivalla korkeudella??

Ehkä hieman tyhmä kysymys mutta antaa ny mennä..
LaRZa
02.07.2003 01:55:41
Entäs mites on? vaikuttaako toi kaulan säätö paljonkin siihen ja miten se toimii?
A. Järvinen
02.07.2003 01:58:06
Mulla on tommonen epiphonen sg.. ja onkelmana on et ku painaa ekasta välistä ni kieli ei soi ku se ottaa kiinni johonki nauhaan.. elikä.. miten mä nostan niitä kieliä? mihin suuntaan väännän ruuvia ja kuinka paljon? ja mistä tiedän milloin kielet ovat sopivalla korkeudella??

Ehkä hieman tyhmä kysymys mutta antaa ny mennä..

Makuasia miten ylhäällä. Sen tuntee soittaessa kun menee liian ylhäälle. Itsellä on melko ylhäällä, ainakin sustain on parempi kun kielet on korkeammalla.

Mutta asiaan, mielestäni ongelmasi kuulostaa siltä kuin kaularauta olisi liian tiukalla. Vireämmät neuvokoon, itse en jaksa.

Ja btw. Omassa epissäkin on särinä ongelmaa, nauhat pomppinu. Tarkistappas onko kaikki nauhat samalla linjalla vai onko 1. nauha alempana kuin 2.
fox
02.07.2003 02:07:19

Mutta asiaan, mielestäni ongelmasi kuulostaa siltä kuin kaularauta olisi liian tiukalla..

Oletko säätäny s.o. kiristäny sitä kaularautaa? Vaikka täällä melkein joka välissä siitä puhutaankin niin ei sitä ole tarkoitettu ihan alvariinsa väänneltäväksi.. =)
Mutta tosiaan, katso nuo nauhatkin, jos vaan yhdessä välissä on vikaa niin sitten siinä on nauha noussu. Tai tosiaan talla matalalla tahikka se kaularaudan säätö... :)
LaRZa
02.07.2003 02:08:47
Pitää kai sitten vähän löysätä sitä kaularautaa.. muistaakseni kiristin sitä vähän aika sitten.. ja oli ihan hyvä.. skitta oli kaks viikkoo kaapissa ja otin pois ja ongelma oli ilmestynyt.. no pitää kattoo ku ehtii..
fox
02.07.2003 02:16:33

Eiku heti löysäät semmosen varttikierroksen! Viritys ja aamusella katsot muuttuiko, jos ei niin löysäät kahdeksasosakierroksen... Et kai sä vallan hurjasti sitä kiristänyt.... :)
LaRZa
02.07.2003 02:19:58
Jotain alle puol kierrosta.. on senverran vittumaisessa kulmassa ettei pysty kunnolla vääntämään.. pitää kaivaa avain jostain..
LaRZa
02.07.2003 02:33:31
Ainaki tässä vaiheessa näytti auttaneen.. Kiitti.. Pitää kattoo vielä aamulla.. Paska juttu ku ostin just tänään ibanezin ds-7 ja de-7 pedaalit ja aioin kokeilla että miten irtoo ni kitarasta ei lähteny oikeen kunnon ääntä.. mut huomen varmaan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)