Aihe: Julkkisten verotiedot
1 2 3 4
Jii
03.11.2005 14:38:36
Tuo Jiin skenaario toimisi, jos opettajan ammattiin olisi tunkua ja tasokkaita ihmisiä tarjolla.

Toi mun juttu oli tarkoitettu täysin provoksi. Täytyy näköjään harjoitella lisää. ;-)
texjazz
03.11.2005 17:38:51

opettajana (palkka vähän yli 20000 öröä vuodessa 15 vuoden kokemuksella) ja ei julkkiksena voin vakuuttaa, että työpanokseni ei vähene tai lisäänny tulospalkkauksen myötä. Liike-elämän periaatteita ei voi soveltaa opetustyöhön. Mutta siihenhän koko ajan pyritään.
t-termiitti
03.11.2005 18:20:07

voin vakuuttaa, että työpanokseni ei vähene tai lisäänny tulospalkkauksen myötä.

Eikö? Kyllähän siinä kuluu tehokasta työaikaa lippusten ja lappusten rustailuun, työnkuvausten kirjoitteluun, esimiesten turhiin tapaamisiin, jne. Ja jos vielä haluaa ottaa selvää asioista ennenkuin laittaa nimeään mihinkään paperiin, niin kyllähän siihenkin aikaa kuluu... Ja ihan turhaan. Koska tässäkin työssä on jo ihan tarpeeksi tulosvastuullisuutta luonnostaan (ainakin tunnollisille ja kunnianhimoisille työntekijöille), niin se tarkoittaa sitten ylitöitä ylitöiden päälle!

Aivan turhaa pelleilyä. Ja taitaa olla juuri niin, että eniten tulospalkkauksesta ovat kiinnostuneet semi-lusmut, joilla on aikaa ja kiinnostusta tällaisia asioita kohtaan.

Liike-elämän periaatteita ei voi soveltaa opetustyöhön. Mutta siihenhän koko ajan pyritään.

Ei niin. Eikä monen muuhunkaan julkisen sektorin hommeleihin.
Tulokset 1 - 10 noin 58 osuman joukosta haulle "meaning of life is 43". (0,09 sekuntia)
baron
03.11.2005 18:38:38

Vaikka mä oon valkannut tän julkisen sektorin, missä liksat on mitä on, kyllä mä yritän tehdä mun duunini niin hyvin kuin osaan.
Jos mulle pistettäis tulospalkkaustavoitteeksi, että mä tekisin mun hommat paremmin, en mä tiedä mitä mä parantaisin.
Siitä huolimatta haluaisin lisää liksaa, kyllä mä voin säveltää jotain. En oikein kehtaa tehdä tarkoituksella huonommin, että olisi parantamisen varaa.
My name is Baron, Sir Baron.
texjazz
03.11.2005 19:27:19 (muokattu 03.11.2005 19:29:03)

Eikö? Kyllähän siinä kuluu tehokasta työaikaa lippusten ja lappusten rustailuun, työnkuvausten kirjoitteluun, esimiesten turhiin tapaamisiin, jne. Ja jos vielä haluaa ottaa selvää asioista ennenkuin laittaa nimeään mihinkään paperiin, niin kyllähän siihenkin aikaa kuluu... Ja ihan turhaan. Koska tässäkin työssä on jo ihan tarpeeksi tulosvastuullisuutta luonnostaan (ainakin tunnollisille ja kunnianhimoisille työntekijöille), niin se tarkoittaa sitten ylitöitä ylitöiden päälle!

Edit: Tämä oli siis lisäykseni (prkle), juuri duunista tulleena mikään ei toimi yläkerrassa. Juuri näin! Korostan vielä, että teen työni mahdollisuuksieni mukaan mahdollisimman hyvin, vaikka palkka on mitä on. Ja ainoat optioni on tyytyväiset asiakkaat.

Aivan turhaa pelleilyä. Ja taitaa olla juuri niin, että eniten tulospalkkauksesta ovat kiinnostuneet semi-lusmut, joilla on aikaa ja kiinnostusta tällaisia asioita kohtaan.

texjazz
03.11.2005 20:11:15

Lähes kaikki julkisen hommat ovat "kutsumusammatteja" ja ainakin niihin joihin on pitkä koulutus, valikoituu motivoituneita ihmisiä. Rahan vuoksi ei ainakaan kukaan käy niin pitkiä kouluja - päätyäkseen työlääseen ja paskasti palkattuihin ammatteihin. Jos rahaa haluaa on mentävä yksityiselle työnantajalle. Järki-ihminen tekee rahaa helposti ilman koulutustakin.

Luulisin ehkä kuuluvani siihen osaan, jonka palkka saattaa muutaman sentin rytäkässä nousta, mutta jos olisin tarkemmin ajatellut, niin olisin kieltäytynyt suoraan koko rumbasta ja ottanut sen takuupalkan. En vain silloin tiennyt että se olisi ollut niin helppoa.

Voisin kyllä joskus vaihtaa insinöörikaverini kanssa osia, kun uuteen iMaciin ja Logic Expressiin tarvitsisi rahoitusta... Toisaalta hän ei voi töissään pelata futista ja tehdä musiikkia. Hannele Laurin lisäveroja voisi osoittaa tänne, tilinumeroni on...
texjazz
03.11.2005 20:32:53 (muokattu 03.11.2005 20:33:41)

Tuo Jiin skenaario toimisi, jos opettajan ammattiin olisi tunkua ja tasokkaita ihmisiä tarjolla.

Mutta nyt kun tilanne on se, että sinne on otettava suurin piirtein kaikki, jotka keksivät pyrkiä, joilla ei ole pedofilia- tai huumetuomiota ja jotka tutkinnon saavat aikaiseksi (ja epäpäteviä on siltikin töissä).

Eivät ne oikeasti näihin hommiin parhaiten soveltuvat näihin hommiin hakeudu, koska ammatin maine on mitä on.

Eikös opettajankoulutukseen ole tulijoita enemmän kuin sisään otetaan? Ja miten määrittelet pätevyydet? Ovatko huippujuristit, ekonomit, DI:t esim. tasokkaampia kuin kansankynttilämme? Entä jos käännämme asian toisinpäin? Ehkä keskiverto tallaaja osaa heittäytyä opetukseen paremmin kuin nämä huippuihmiset? Ja otetaan huomioon, miten yhteiskunta nykyään tukee opetusta? Ylisuuret ryhmät, huonot tilat...

Ai niin ne verotiedot, minäkin ansaitsen paremmin kuin Kalle Palander Suomessa. Visiin. Edit: vissiin.
onde
05.11.2005 01:54:45 (muokattu 05.11.2005 01:57:17)
Paljonkohan Kramexin päälliköt tienaa?
Ainakin ne tuntuu noista tekijänoikeus jutuistaan pitävän enemmän mekkalaa kun artistit?
No kai niilläkin on jotkut bonukset eli mitä enemmän rahaa Kramexille kolisee sitä isompi korvaus päälliköille!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)