Fortune 30.06.2003 00:19:44 (muokattu 30.06.2003 00:22:07) | |
---|
En usko viisaampia, vaan sanoitan taas. POHJOISESTA TUULEE ------------------ 1. Muistan lumen, muistan aution kylän, jota sudetkin karttavat Muistan jäljet auton viimeisen 2. Näen unia vieläkin, vaikken päivisin tunne enää kaipuuta palavaa Ja nousen yöllä taas turhaan ikkunaan 3. Tule mukaani niin saat nähdä, mitä lapsesi menettävät Ja sen mitä se tarkoittaa 4. Mäki viettää järven rantaan vaara piirtyy vasten punaista taivasta Älä anna minun unohtaa CHORUS1: Pohjoisesta tuulee, viima satuttaa, ja ennen kuin sen kuulee, se jo katoaa 5. Ehkä annan väärän kuvan ehkä piirsin kuvan irvokkaan Ehkä kerroin ainoan totuuden 6. Kerran vielä avaan kirjan jossa yhä metsistä kerrotaan Kerran vielä katson silmiin sen CHORUS1 CHORUS2: Pohjoisesta tuulee, tuulee kovempaa Kuuletko jo sateen, se sinua muistuttaa C-osa (hitaampi): Ihminen ei voi koskaan pohjoistuulta vastustaa Ihminen ei milloinkaan voi revontulia sammuttaa Ihminen ei saa koskaan roudan voimaa valjastaa Ihmisyys on häilyvää, lumi sataa uudestaan Peittää alleen, puhdistaa CHORUS1 CHORUS3: Pohjoisesta tuulee lujaa puhaltaa, (se tuo) levottoman tunteen ja juokset ympyrää! |
Nimismies 30.06.2003 11:22:57 | |
---|
Tykkäsin. Mutta tuo Chorus 3 särähti jotenkin korvaan. Ehkäpä johtui huutomerkistä:) Ykköskertosäe on ihan loistavaa kamaa. Sanokaa vain kieroutuneeksi mutta voisin mielelläni harrastaa Jäätteenmäen kanssa villiä ja hikistä seksiä. |
Fortune 30.06.2003 12:52:10 | |
---|
Tykkäsin. Mutta tuo Chorus 3 särähti jotenkin korvaan. Ehkäpä johtui huutomerkistä:) Joo, se jäi vahingossa siihen, kun oli itselle muistiapuna tuossa. |
Mielestän melko toimivat lyriikat. Aihekaan ei ollut niin kliseinen. Pohjoisesta tuulee, viima satuttaa, ja ennen kuin sen kuulee, se jo katoaa Hidas kun olen en ihan tajunnut mikä on tämä "se"... |
Fortune 02.07.2003 08:34:26 | |
---|
Hidas kun olen en ihan tajunnut mikä on tämä "se"... Jätetään nyt jotain arvailujenkin varaan :) Kuulija päättäköön, onko kyseessä se tuuli vai jokin muu. |
Xebeche 02.07.2003 15:42:36 | |
---|
Hyvä tunnelma ja idea tässä. Ihmisen pienuutta ja nöyryyttä luonnon rinnalla - ja vieraantuneisuutta siitä. (Tältä se minusta näyttää.) Mainiota! Always be ready to speak your mind, and a base man will avoid you. - William Blake |
Kitaranraiskaaja 07.07.2003 15:12:20 | |
---|
Hyvät lyriikat. Yritin niitä jotenkin "laulaa" tuon biisin päälle, mutta en saanut oikein hyvin niitä siihen, mutta kai sinulla on joku hyvä niksi, miten ne saa siihen sopimaan. Tekno, POP, etno, latin, kuningas, minä. Niin, ja rangaistus. |
Fortune 09.07.2003 14:04:40 | |
---|
Hyvät lyriikat. Yritin niitä jotenkin "laulaa" tuon biisin päälle, mutta en saanut oikein hyvin niitä siihen, mutta kai sinulla on joku hyvä niksi, miten ne saa siihen sopimaan. Joo, biisin taustaraakileen jako ja osien määrä ei täsmää lyriikan kanssa. Sovitukset tuppaavat elämään koko ajan. Soittakaa Arkanoid!
Osta Talman ja RG420, katso tori |
Himpi 09.07.2003 22:14:57 | |
---|
Mukavan erilainen biisi, herätti herkkiä tunnelmia. Hieman harmitti tuo 'kaipuuta palavaa' keskellä muuten epäkliseistä kerrontaa. C-osassa on aika paljon kamaa. Kaipaisko ne teemat jo kokonaan oman biisinsä? Tää oli semmoinen jutska mikä pitäis kuulla ihan oikeilla korvilla. |
Fortune 12.07.2003 13:43:25 | |
---|
C-osassa on aika paljon kamaa. Kaipaisko ne teemat jo kokonaan oman biisinsä?
"Kaipuuta..." kuulostaa tosiaan aika Ressu Redfordilta :) C-osa on muutenkin semmoinen biisin katkaiseva fiilistelyosuus, joka kasvaa hiljalleen. Olen junttura enkä lohkaise sitä erilleen, kun biisin mittakaan ei lähentele edes viittä minuuttia (eli täyttä poppista :) Tää oli semmoinen jutska mikä pitäis kuulla ihan oikeilla korvilla. Syksyllä tulenee. Soittakaa Arkanoid!
Auta köyhää, osta Talman, katso tori. |
Himpi 13.07.2003 04:01:40 | |
---|
No paappa syksymmällä tietoa, millä keikalla kuulee tai miltä levyltä löytyy. Ehdottoman kiintoisa biisi, nimittäin. |
Fortune 15.07.2003 15:25:48 | |
---|
No paappa syksymmällä tietoa, millä keikalla kuulee tai miltä levyltä löytyy. Ehdottoman kiintoisa biisi, nimittäin. Paan. Kiinnostuneille löytyy taustanauha, johon voi koettaa lauleskella päälle :) Tuo on ihan copy-pastella liimailtu versio, joten välillä voi hieman pätkiä oudosti. C-osassa laulu lähtee sitten, kun särökitara lähtee: http://koti.mbnet.fi/~anttisch/mp3/ … 20-%20Pohjoisesta%20tuulee_uusi.ogg Soittakaa Arkanoid!
Himpi 15.07.2003 17:30:40 | |
---|
En osannut hakea sanojen paikkaa, mutta pelkkänä instrumentaalinakin kuulosti ihan hyvältä. Hämmästyin vain sitä, että itse olin sanoihin kuvitellut ihan erisävyisen, sellaisen suht hempeän taustan ja melodian. Niin nuo mielikuvat vaihtelevat, ihmisestä toiseen. |
Fortune 17.07.2003 15:11:45 | |
---|
Hämmästyin vain sitä, että itse olin sanoihin kuvitellut ihan erisävyisen, sellaisen suht hempeän taustan ja melodian. Niin nuo mielikuvat vaihtelevat, ihmisestä toiseen. Tässä tapauksessa kun lyriikat vielä tulivat pohjien jälkeen :) Kirjoitettu vitutuksen vallassa. "Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Himpi 19.07.2003 19:38:30 | |
---|
Tuommoinen kontrasti voi toimia tosi hyvin. Odotan mielenkiinnolla lauluversiota biisistäsi. (Höh, taidan toistaa itseäni.) |
Fortune 19.07.2003 21:32:23 | |
---|
Tuommoinen kontrasti voi toimia tosi hyvin. Odotan mielenkiinnolla lauluversiota biisistäsi. (Höh, taidan toistaa itseäni.) Tsekkaa tuolta alempaa "Oikealta ohi" -kipale. Se ei ole ihan yhtä valmis IMHO. "Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Horror of Night 23.07.2003 00:19:40 | |
---|
Aika hyvät sanat. Ei voi muuta sanoa |
Fortune 30.09.2003 11:47:17 | |
---|
|
Veke 01.10.2003 08:41:10 | |
---|
Tylsää tylsää tylsää... |
Fortune 01.10.2003 10:02:56 | |
---|
Tylsää tylsää tylsää... Kaipaa analysointia, mutta siihenpä tuskin kykenet. Parannusehdotuksia? |