Kakemakeväke 02.11.2005 16:39:00 | |
---|
Niin, löytyykö netistä (tai mistään muualta) hakukonetta, jolla voi etsiä sopivaa kitaraa itselleen speksien (esim. lakkaamaton kaula, 24 nauhaa, tietty talla, jne.)? Ajattelin ensin tiedustella täältä, mutta kun omat mielipiteet vaikuttavat aina eniten, ja itse tiedän parhaiten hakemani kitara-tyypin. Yleensäkin tällainen palvelu olisi muuten kaikille kitara-valmistajien kotisivuilta hyvä löytyä. Omasta mielestäni järkeen käypää, siis. Linkkejä tai mitä tahansa apua otetaan vastaan. Ja kiitokset jo etukäteen. "Jack of All Trades is a Master of Nothing" |
32788 02.11.2005 17:58:07 (muokattu 02.11.2005 17:58:21) | |
---|
http://www.espguitars.com/custom_quote.cfm Esimerkiksi tuolta saat sellaisen kun haluat, hintaa vaan kertyy melko nopeasti monta tonnia ;) No, eipä taida tuollaista ainakaan heti löytyä (Ehkä jonkun musakaupan sivuilla voisi ollakin?) Sanopa vähän speksitoiveita, niin yritetään auttaa! Hei, täähän on harmaa! |
tommi_899 02.11.2005 18:06:35 | |
---|
http://www.espguitars.com/custom_quote.cfm Esimerkiksi tuolta saat sellaisen kun haluat, hintaa vaan kertyy melko nopeasti monta tonnia ;) No, eipä taida tuollaista ainakaan heti löytyä (Ehkä jonkun musakaupan sivuilla voisi ollakin?) Sanopa vähän speksitoiveita, niin yritetään auttaa! oho, ompas kallista. |
Quu 02.11.2005 18:10:23 | |
---|
http://www.ranguitars.com/_en/custom.htm Listaa tarkat toiveesi tuohon ja kysäise hintaa. En oo varma toimiiko toi sivu oikeen kunnolla... Muistelisin itselläni joskus olleen ongelmia sen kanssa. Lopulta "kopioin" ton sivun manuaalisesti sähköpostiin ja kysyin sillä suoraan. Kyllä se vastaus tuli silläkin tavalla. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
rosberg 02.11.2005 19:50:27 | |
---|
siis meinaatko sellaista, että siinä kysyttäis, esim. mikkien määrää, kampea jne. ja sitten se kertoisi että tää vastaisi sun toivetta. esim. listaisi 10 parhaiten sopivaa tehdasmallia. jos joku tollasen tekis, niin ois se kyllä kova juttu. tosin oisi siinä hommaa. myy minulle iban sound tank -sarjan tubescreamer. |
Kakemakeväke 03.11.2005 15:04:21 | |
---|
siis meinaatko sellaista, että siinä kysyttäis, esim. mikkien määrää, kampea jne. ja sitten se kertoisi että tää vastaisi sun toivetta. esim. listaisi 10 parhaiten sopivaa tehdasmallia. jos joku tollasen tekis, niin ois se kyllä kova juttu. tosin oisi siinä hommaa. Juuri tuollaista tarkoitan. Sinänsä kummallista, valtavasta työmäärästä huolimatta, ettei kukaan sellaista ole tehnyt. "Jack of All Trades is a Master of Nothing" |
Eemil 03.11.2005 15:10:41 (muokattu 03.11.2005 15:13:15) | |
---|
Mä olen ehdoittanut jo tämmöistä myös vahvistimista. Pitäisi vaan ylläpidon viitsiä tehdä semmoinen pohja johon porukka voisi lisätä sitten tietojaan. Ja sitten lopputuloksista linkit valmistajan ja maahantuojan kotisivuille sekä mahdollisiin Mnet-artikkeleihin. Olisin hiton tyytyväinen tommoisesta koska loppupeleissä se ei olisi kovin iso juttu tehdä sen pohjan laatimisen jälkeen ja voitaisiin rehdisti sanoa että Mnetissä on paras kitara/vahvistin-hakukone koko maassa. E: Ja mulla on ollut juuri sellainen pyramidiratkaisu mielessä. Ensin näkyy koko lista kaikista kitaroista. Sitten erilasia karsijakohtia sinne kuten mikitys, nauhojen määrä, talla, montako kieltä, hintaluokka jne. Aina kun jostain laatikosta valitsee jonkun tarkennuksen niin lista päivittyy. Akustiset kitarat tietysti erikseen. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
tommi_899 03.11.2005 15:28:20 (muokattu 03.11.2005 15:29:02) | |
---|
Mä olen ehdoittanut jo tämmöistä myös vahvistimista. Pitäisi vaan ylläpidon viitsiä tehdä semmoinen pohja johon porukka voisi lisätä sitten tietojaan. Ja sitten lopputuloksista linkit valmistajan ja maahantuojan kotisivuille sekä mahdollisiin Mnet-artikkeleihin. Olisin hiton tyytyväinen tommoisesta koska loppupeleissä se ei olisi kovin iso juttu tehdä sen pohjan laatimisen jälkeen ja voitaisiin rehdisti sanoa että Mnetissä on paras kitara/vahvistin-hakukone koko maassa. E: Ja mulla on ollut juuri sellainen pyramidiratkaisu mielessä. Ensin näkyy koko lista kaikista kitaroista. Sitten erilasia karsijakohtia sinne kuten mikitys, nauhojen määrä, talla, montako kieltä, hintaluokka jne. Aina kun jostain laatikosta valitsee jonkun tarkennuksen niin lista päivittyy. Akustiset kitarat tietysti erikseen. kamala homma tuollaisessa, tai oikeastaan siinä listaus vaiheessa. ja sen listan päivittäminen kun jotain uutta tulee. |
Kakemakeväke 03.11.2005 15:33:27 | |
---|
kamala homma tuollaisessa, tai oikeastaan siinä listaus vaiheessa. ja sen listan päivittäminen kun jotain uutta tulee. Jos tuo homma toimisi kunnolla, valmistajat päivittäisivät aina sen itse tuotteillaan. "Jack of All Trades is a Master of Nothing" |
Eemil 03.11.2005 16:14:09 | |
---|
kamala homma tuollaisessa, tai oikeastaan siinä listaus vaiheessa. ja sen listan päivittäminen kun jotain uutta tulee. En mä näe asiaa noin. Eihän siellä ole pakko olla kaikkia maailman kitaroita ja vahvistimia. Mutta se on varmaa että jos sitä ei lähdetä tekemään niin mitään hyödyllistä ei ainakaan saada aikaan. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
laite 03.11.2005 17:25:28 | |
---|
En mä näe asiaa noin. Eihän siellä ole pakko olla kaikkia maailman kitaroita ja vahvistimia. Mutta se on varmaa että jos sitä ei lähdetä tekemään niin mitään hyödyllistä ei ainakaan saada aikaan. Jep, ja tosiaan pikkuhiljaa sinne vois käyttäjät sit lisäillä vehkeitään sinne, niin kyllä niitä vuoden parin päästä varmaan rupeis jo hyvin olemaan... Oikeesti olen 15-vuotias pissis, ja kuuntelen räpätsyy. R.I.P. Gösta Sundqvist, 15.8.2003. Eksentrikko, humoristi ja nero. |
Eemil 03.11.2005 17:26:57 | |
---|
Jep, ja tosiaan pikkuhiljaa sinne vois käyttäjät sit lisäillä vehkeitään sinne, niin kyllä niitä vuoden parin päästä varmaan rupeis jo hyvin olemaan... Juu, ja ne yleisimmät joita sillä eniten haettaisiinkin olisivat siellä alta aikayksiköt. Kyllä tuo käyntiin lähtisi ihan mallikkaasti. Ja eihän lisättyjä tarvitse sieltä ikinä poistaa koska samat tiedot kiinnostavat silloinkin kun on ostamassa käytettynä tavaraa. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
myrtonen 03.11.2005 17:46:46 | |
---|
Juu, ja ne yleisimmät joita sillä eniten haettaisiinkin olisivat siellä alta aikayksiköt. Kyllä tuo käyntiin lähtisi ihan mallikkaasti. Ja eihän lisättyjä tarvitse sieltä ikinä poistaa koska samat tiedot kiinnostavat silloinkin kun on ostamassa käytettynä tavaraa. Kieltämättä vähän hölmöähän se on, että harva se päivä kysellään samoja ominaisuuksia uusissa threadeissa mitä halutaan, ja aina tulee niitä samoja ehdotuksia. Joku tietokanta olis kyllä hyvä. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin? |
Sähkökitarat: Mikitys (SSS, HH, HSH, HSS jne.) Skaala Nauhojen määrä kielten määrä talla (Floikka, kiinteä, TOM + stoptail, bigsby jne.) hintaluokka Vahvistimet: Trankku/putki/hybridi nuppi/combo teho kanavien määrä hintaluokka irtoaako sitä gainia tarpeeksi heviin (joka aina kiinnostaa hevimiehiä) Johan noilla tiedoilla jo saisi hiton hyvin erilaisia vaihtoehtoja. Ei paha ollenkaan. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
lxi 03.11.2005 18:01:58 (muokattu 03.11.2005 18:02:51) | |
---|
Olen samaa mieltä siitä, että jotain tuollaisen tietokannan tyyppistä tänne kovasti kaivattaisiin. Tyyppi (solidbody, puoliakustinen) Mikitys (SSS, HH, HSH, HSS jne.) + mahdolliset tarkemmat mikkitiedot (merkki, malli, aktiivi/passiivi jne.) Skaala Nauhojen määrä kielten määrä talla (Floikka, kiinteä, TOM + stoptail, bigsby jne.) hintaluokka potikat ja kytkimet kaulan ja rungon puulaadut kaulaliitos (pultti, liima, neck-thru) The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Quu 03.11.2005 18:16:15 | |
---|
Koulussa harjoitustyönä joskus tein sellaisen pienen tietokannan missä oli muutama kitaramalli ominaisuuksineen. Sieltä sitten pystyi hakemaan esim. kitarat joissa oli HH-mikitys. Joku joka osaa tehdä tietokantoja niin kimppuun vain :) Itse en enää muista noita hommia kun siitä on jo pari vuotta kun oon sen tietokannantyngän tehnyt. Se, että käyttäjät voisivat lisäillä niitä kitaroita sinne helpottaisi varmasti ylläpitäjän tehtäviä, kun ei itse tarvisi aina lisätä kaikkia uusia malleja sinne. Vuorovaikutusta parhaimmillaan :D Ylläpitäjällehän ei oikeastaan jäisi muuta hommaa kuin se ylläpito (tarkistaa välillä, että tiedot ovat suurinpiirtein oikein jne.) Todellakin tuollainen kitaraspeksien tietokanta olisi ihanteellinen, jos muistaa esim. mallimerkinnän, niin iskee sen vain sinne hakuun ja saa tiedot valmistajasta, rungon materiaalista, kaulan materiaalista, otelaudan materiaalista jne. Ja vasuri kun olen, niin siellä kun olisi listattuna mallit, joita saa vasureina, niin helpottaisi elämää huomattavasti :D Liian hyvää tullakseen toteutetuksi? Jaksoiko kukaan lukea loppuun saakka? :P juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
SirElwood 03.11.2005 18:20:41 | |
---|
Jaksoiko kukaan lukea loppuun saakka? :P o/ minä. Tulipas vaan mieleen, että kuka ne virheelliset tiedot sieltä tarkistaa ja korjaa? M.net:n ylläpito? Tuskin. |
Eemil 03.11.2005 18:26:56 (muokattu 03.11.2005 18:27:46) | |
---|
Olen samaa mieltä siitä, että jotain tuollaisen tietokannan tyyppistä tänne kovasti kaivattaisiin. Tyyppi (solidbody, puoliakustinen) + mahdolliset tarkemmat mikkitiedot (merkki, malli, aktiivi/passiivi jne.) potikat ja kytkimet kaulan ja rungon puulaadut kaulaliitos (pultti, liima, neck-thru) Joo, toki noita voi laittaa vaikka kuinka tarkoiksi mutta kuinka yksinkertaiseksi tuo halutaan on mun mielestä kysymys. Mun mielestä ei ole paha jos mun spekseillä tulee vaikka 20 kitaraa jotka voin katsoa läpi. Kun esim tuolla puulaaduilla helposti tulee sysättyä sivuun vaihtoehtoja jotka voisivat olla katsastamisen arvoisia. Jos vaikka on isoilta pojilta kuullut että mahonki on ainut oikea runkopuu. E: Ja tarkoitan nimen omaan sitä hakukonetta. Totta kai niissä kitaroiden yksilötiedoissa saa olla kaikki mitä sielu sietää! :) Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
lxi 03.11.2005 18:47:07 (muokattu 03.11.2005 18:48:26) | |
---|
Quu: Todellakin tuollainen kitaraspeksien tietokanta olisi ihanteellinen, jos muistaa esim. mallimerkinnän, niin iskee sen vain sinne hakuun ja saa tiedot valmistajasta, rungon materiaalista, kaulan materiaalista, otelaudan materiaalista jne. Tämä olisi sinänsä toissijainen juttu, kun hakukoneista ja kitaravalmistajien sivuilta ne yleensä löytyvät. Toki tämäkin olisi samalla mahdollista, mutta ensisijainen käyttö olisi hakea nurinpäin, eli etsiä soittimia ominaisuuksien perusteella. Eemil: Kun esim tuolla puulaaduilla helposti tulee sysättyä sivuun vaihtoehtoja jotka voisivat olla katsastamisen arvoisia. Jos vaikka on isoilta pojilta kuullut että mahonki on ainut oikea runkopuu. Eihän sitä pakko olisi määritellä jos ei halua. Mutta jos vastavuoroisesti haluaa katsoa vaikka mahonkirunkoisia kitaroita tai pulttikauloja, joissa on EMG-81 tallassa, niin onnistuisipa sekin. SirElwood: Tulipas vaan mieleen, että kuka ne virheelliset tiedot sieltä tarkistaa ja korjaa? M.net:n ylläpito? Tuskin. Käyttäjät itse? Wiki-tyyppinen ratkaisu? The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
tommi_899 03.11.2005 18:53:48 | |
---|
no juu, kyllähän tää sittenkin ihan hyvältä idealta kuulostaa :) |