Aihe: Ibanez RG320FM
1
Hössö
02.11.2005 21:24:48
Sori jos on ollu jo puhetta tästä, mutta tuo haku ei minulla toiminut!

7 vuotta olen kitaraa soitellu, eikä minulla tähän mennessä ole ollut yhtään lukkotallallista mallia. Siispä olen etsimässä ihan huvikseen suht(jokainen voi miettiä mitä tuo tarkoittaa;D) kelpoa lukkotallan omaavaa sähkökitaraa. Olen tässä katsellut tuota Ibanez RG320FM mallia(ehkä ei kannattaisi??, mutta hinta ei ole paha:D) ja tiedustelenkin teiltä veljet, mitä hyvää ja/tai pahaa sanottavaa teillä on tuosta kitarasta?? Itselleni tärkeä ominaisuus on vireenpito! Miten on sen laita? Toki kaikki muutkin "faktat" tuosta skebasta saa/pitää kertoa!

Toivottavasti joku sai tästä selvää!!:D
steelin
02.11.2005 21:40:18
Älä hyvä veli!!!
Siis tommonen: http://www.grandmas.com/ItemIbanezRG320FM.html ?

Keneltäkään tuntemaltani floikkari-kepin joko nyt tai joskus omistaneelta en ole kehuja kuullut. Ibat on kyllä yleensä kivoja.
juuso a
02.11.2005 23:15:02

Mulla on tollainen täsmälleen samanlainen ja sanoisinko että se on ihan asiallinen peli mun käyttöön. Ostin kaverilta suht edullisesti käytettynä kun ei sillä hetkellä oikein muitakaan samanhintaisia parempia keppejä ollut lähistöllä. En nyt ole kauaa omistanut, siitä on ihan pari kuukautta kun sain, mutta sanoisin että tallan vaihto olisi edessä nykyisestä parempaan mikäli haluaa että toi kitara pitää pahimmassa kampikikkailussa vireensä. Mikitkin on mitä on eli ibukan omat paskat. Kaula sopii taas mulle oikein hyvin, siitä ei ole pahaa sanottavaa. Käy testaamassa jos vaan mahdollista, siitähän sen tuntuman saa tietää. Mutta jos.. Haluat hyvän edullisen kitaran eikä lukoilla ole väliä, osta RG321. Jos taas lukoilla on väliä ja haluat hyvän, säästä tonni rahaa.
V*ttu jeei!!!
dropD
03.11.2005 10:00:47

käytettynä löytyy varmaan kohtuuhintaan RG550 ja 560 malleja, joissa talla on ainakin oman kokemuksen mukaan varsin käyttökelpoinen. Ei muutenkaan huono kitara jos tykkää (siis floikasta ja ohuesta kaulasta).
mikko k
03.11.2005 11:17:16
kyllä se on semmonen homma että noissa kelluvissa talloissa ei ole kelpo malleja..on vaan hyviä ja sitten semmosia millä ei tee mitään..eli ennemmin tai myöhemmin noiden halpistallojen veitset tylsyy tai vääntyy ja vire ei pysy enää mitenkään..tai ainakin minun kokemus on tämmönen
Auf Wiedersehen..sanoi Lapin polttaja
maggot
03.11.2005 11:39:45
kyllä se on semmonen homma että noissa kelluvissa talloissa ei ole kelpo malleja..on vaan hyviä ja sitten semmosia millä ei tee mitään..eli ennemmin tai myöhemmin noiden halpistallojen veitset tylsyy tai vääntyy ja vire ei pysy enää mitenkään..tai ainakin minun kokemus on tämmönen

Totta, elävästä elämästä esimerkkinä. Mulla on rg420fa jossa on tuo paljon parjattu lo-trs II talla. Kitara on noin 5 vuotta vanha. Jos kampea käyttää vire ei pysy kunnolla kohillaan vaan heittoa tulee. Toki kitaran saa vireeseen siinä missä mun toisenkin kitaran eli rg750:n. Tuossa rg750:ssä on sitten taas edge-talla joka toimii kuin vanha singeri vielä 15 vuodenkin jälkeen. Kitara on siis tehty 1990 japanissa.
Kampea saa käyttää kovemmallakin kädellä ja silti vire pysyy kohillaan.
"reality is a very fragile thing after all..."
juuso a
03.11.2005 12:51:15

Näinhän se tahtoo olla. Mulla ei tule kampea käytettyä joten vire säilyy. RG550:ssä tosiaan pysyy ihan hyvin vire vaikka käytteleekin kampea. Muutenkin ovat ihan laatupelejä ja niinkun joku jo mainitsi niin varmaan löytyy samaan hintaan sellainen käytettynä mitä toi uutena. Hyvällä tuurilla saa vielä hyvät mikit.
V*ttu jeei!!!
Shredator
04.11.2005 11:11:12

Itelläni on ollut jo vuosia tuo vanhempi RG320FAWN ja hyvä kitara se tuohon hintaan on. Tosin siitä piti vaihtaa se talla Schalleriin ja seuraavaksi menee mikit vaihtoon;) Kuitenkin jo noilla originaali-osilla yllättävänkin hyväsoundinen ja helpposoittoinen peli. En tiedä sitten tuosta uuden sarjan kitaroista onko parempi vai huonompi..Ainakin siinä on tuo Edge-sarjan talla!

Ja floikathan pitää vireen jos vaan osaa säätää ne oikein!!
mikko k
04.11.2005 16:04:16
Ja floikathan pitää vireen jos vaan osaa säätää ne oikein!!

Ja näinhän se asia ei missään nimessä ole! Tietysti jos laskee säätämiseen myös viilailut ja vetsien oikomisen. Syy miksi(yleesnä ne)halvemmat tallat ei pidä virettä on se että ne on tehty liian pehmeästä materiaalista joten ne yleensä vääntyy nopeasti. Esim Lo-pro edgessä veitsi on irrotettava ja eri materiaalia kuin tallan runko. Veitsi on karkaistu eikä edes viila pysty siihen kunnolla. OFRää en ole koskaan nähny irrotettuna joten en tiedä onko siinä samalla tavalla irrotettava veitsi. Ja luonnollisestikkin myös ne tapit jota vasten talla nojaa tulee olla yhtä kovaa materiaalia!
Auf Wiedersehen..sanoi Lapin polttaja
32788
04.11.2005 17:32:12
Jos ei pakko olla Ibanez, voisin hommata vaikka tällaisen:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=75510

Tässä myös pari hyvää Ibanezia, ovat vaan vähän kalliimpia:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=75893

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=74962
Hei, täähän on harmaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)