Aihe: Hammond XK3 Suomesta?
1
Plektra
02.11.2005 19:33:57
Onko suomessa maahantuontia/jälleenmyyntiä kyseiselle Hammondille? Tekisi mieli päästä testailemaan laitetta, ehkä myös ostoaikeissa. Jos joku sattuu omistamaan XK3:n niin kuulisin mielelläni kokemuksia yms.
Don't believe anything above this line
KB
02.11.2005 21:21:26 (muokattu 02.11.2005 21:42:29)
http://www.power-sound.fi

Edit: "Myös muutamia uusia auton kattoikkunoita poistossa" ;)
jyrkik
03.11.2005 10:43:27 (muokattu 03.11.2005 10:49:51)
Hop,

Minulla on ollut XK3 nyt kuukauden verran käytössä. Edelliseen klooniin (VK7) verrattuna sointi on selvästi tukevampi ja kaikin puolin rouhea. Ehkä parasta antia on aidonkuuloinen ylärekisteri joka ei muutu riipiväksi suurillakaan volyymeilla. Lisäksi skannerivibraaton simulointi on erittäin onnistunut. Niin ja ohjelmoitava putkietuaste on tietysti mainittava.

Jos heikkoja lenkkejä on haettava, niin sellainen voisi olla sisäinen leslie-simulaattori. Sekin lienee ihan käyttökelpoinen eikä mielestäni kalpene ainakaan Rolandeille. KORG CX3:n simua ovat monet kehuneet paremmaksi - itse en ole päässyt vertaamaan, mutta pidän väitettä hyvinkin mahdollisena. Olen kuitenkin aina käyttänyt oikeaa lepaa, joten en pidä tätä todellisena ongelmana. Simulaattoreilla ei lahkeet lepata!

Jonkin verran varauksella suhtaudun myös Hammondin tuotantolaatuun. Ensinnäkin kotelo notkuu hieman jos siihen kohdistuu pitkittäistä vääntöä. Toiseksi urku tuntuu olevan jotenkin kranttu verkkosähkön kytkennöille. Jos/kun samassa sähköjaossa on esim. leslievahvistin, kuuluu kajareista toisinaan vaimea, korkeataajuinen häiriö. Epäilemättä aidosta generaattoriurustakin kuuluu kaikenlaisia pörinöitä, mutta tämä ei tunnu riippuvan esim. volasäädöstä lainkaan. Niinpä se ei liene tarkoituksella mallinnettu. Eihän näistä käytännön haittaa ole, mutta säröttävät hiukan laitteen muuten professionaalia olemusta.

Kokonaisuus on kyllä silti vahvasti plussalla. Jos Hammond jostain syystä katoaisi, hankkisin ehdottomasti uuden samanlaisen tilalle.

Jyrki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)