Aihe: Serenity's End : "Another Day Of Misery [2005]"
1
Demostudio
31.10.2005 14:21:18
Bändin nimi: Serenity's End
Kappaleen nimi: "Another Day Of Misery 2005"

URL: http://www.serenitysend.com/?page=music (Mp3)

Serenity's Endin uunituore "Another Day Of Misery 2005"- promojulkaisu nyt arvioitavananne!

Melankolista ja synkähköä metallipainoitteista musiikkia siis tarjolla!

Lisää infoa bändistä löytyy linkin takaa webbisivuilta.

Kommenttia uusista (ja miksi ei myös vanhoistakin) kappaleista kaivataan! Eli ei muutako biisit imuun!
Zpochen
31.10.2005 15:51:18

Ikiyössä hevonvitussa! Hornan tuutissa karsinassa! Serenity's End
wicke
31.10.2005 16:42:08 (muokattu 31.10.2005 16:44:05)
Kuuntelin tosta nuo pari ekaa zipaletta. Kyllä mulle ainaki ihan kohtuu hyvin uppoaa. Tokabiisin alusta tuli opeth mieleen jostainsyystä..hämyisä kitarakuvio. Puhdas laulu on vähän liian charon-juttua ehkäpä (ei kuitenkaan huonoa) ainaki mun makuun. Saundit on kyllä kiitettävässä kunnossa. Ehkä enemmän omaperäisyyttä vielä kaipais (tai sitte mun pitäis kuunnella enemmän noita) , mut plussan puolelle jää reilusti :)
Devillion
31.10.2005 17:04:39

Kiitos, kiitos! Taitavat olla enemmän semmosia biisejä nuo uudet etteivät välttämättä ihan heti aukia. Kuunteleha toki loputki kaksi viisua! Lissee kommenttia?

Kuuntelin tosta nuo pari ekaa zipaletta. Kyllä mulle ainaki ihan kohtuu hyvin uppoaa. Tokabiisin alusta tuli opeth mieleen jostainsyystä..hämyisä kitarakuvio. Puhdas laulu on vähän liian charon-juttua ehkäpä (ei kuitenkaan huonoa) ainaki mun makuun. Saundit on kyllä kiitettävässä kunnossa. Ehkä enemmän omaperäisyyttä vielä kaipais (tai sitte mun pitäis kuunnella enemmän noita) , mut plussan puolelle jää reilusti :)
jogo3000
31.10.2005 22:22:24

Latasin demon heti kuultuani julkaisusta. Heti ensi soinnuista havaitsin bändin siirtyneen kauemmas kaikesta mitä olen aikaisemmin kuullut ja löytäneen omaa tyyliä.

Obsolete-kappaleen alussa on hieman kuuntelua häiritsevää taimin rikkonaisuutta. Jos kyseessä ei olisi demo, tämä olisi katastrofi. Myöhemmin demolla disharmonyn intro kuulostaa myös taimiltaan olevan pielessä.

Biiseissä itsessään on ilahduttavan paljon tapahtumia. Kappaleet kuulostavat nimenomaan sävellyksiltä ideoiden paljouden ja osuuksien vaihteluiden ansiosta. Tämä ei ole vain riffejä lyötynä peräkkäin.

Laulajan tyylissä pistää korvaan heti yhteneväisyydet Black Kamelin entisen vokalistin, Niko Mankisen kanssa. En tiedä onko samoja esikuvia tai joku muu kyseessä mutta äänet ovat korvissani lähes identtiset. Laulajan eduksi luetaan vahva melodian taju ja kyky laulaa näin melodiapainotteista kamaa. Backing vocalseja laulavan Pouken örskäyttely on myös jalostunut kiitettävästi.

Kitarasaundit ovat jotenkin häiritsevän kökköiset. Kaipaisin tällaisessa materiaalissa huomattavasti "hifimpää" kitarasaundia. Muuten saundeissa ei moitittavaa, kiitoksia sen sijaan ansaitsee keyboard-osasto.

Yhteenvetona totean, että bändi on ottanut vahvan askelen omaa tyyliään kohti. Ilahduin kuullessani bändin, jonka vaikutteita ei voi nimetä yhden käden keskisormella.
jogo3000
03.11.2005 09:47:37

Tämä kohta jäi vähän epäselväksi:

Rummut menee klikkiin ja riffit menee noin niinku ne on soitettu, joten... öö... joko klikin taimi pettää tai riffit on vaan "erikoisia"? =)

Selitän mielelläni. Kyse on enemmänkin siitä että eri soittimet eivät tunnu olevan synkassa. Kappale ei niinkään kiihdy tai hidastu, vaan nuotit tulevat iskun ympärille.

Ehkä vika on kuulijassa. Tämä on vain oma näkemykseni ja miten asian kuulen.
Sticks & stones can break my bones.
Devillion
23.11.2005 09:37:40

Noniin... Kyseinen äänite tuli juuri painosta ulos, joten jos kiinnostaa saada oma "Another Day Of Misery" kotiinsa, ota yhteyttä band@serenitysend.com

Ja lisää mainontaa... Tiistaina 29.11.2005 Serenity's End, sekä Ignis Fatuus (www.ignisfatuus.cjb.net) yhteiskeikalla AC Willisiassa, Oulussa. Kaikki kynnelle kykenevät paikalle!

Niin ja saa toki vielä palautettakin antaa biiseistä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt