Aihe: Mistä reggae-rumpuluuppia?
1
Pasi-69
02.11.2005 17:52:45
Mistköhän saisi downloadattua jotain ihan simppeliä reggaerumpuluuppia muutaman minuutin? Ja ilmaiseksi tietysti..
-septimisti-
02.11.2005 18:13:03
Pari juttua jotka tuli mieleen:
- Ihan väärä palsta.
- Loopit harvemmin, jos koskaan, ovat 2 minuutin mitaisia
- Tee itse
- http://www.breakbeat-paradise.com/
- lukkoa
Pasi-69
02.11.2005 19:53:20
-Niin arvelinkin, mutten keksinyt parempaakaan palstaa
-Totta. Saahan sen lyhyemmän itse luupattua.
-Ei o aikaa enkä osaa.
-Kiits. En tosin löytänyt sieltä perinteistä, simppeliä reggaekomppia
-Lukkoa?
pliksu
02.11.2005 20:10:58
No olipa septimistiltä reilu kirjoitus. Oikein esimerkki, miten ei kuuluisi vastata. Tietokoneet ja musiikkiohjelmat -palstalta löytyy paljon tätä aihetta sivuavia kysymyksiä, mutta tuskin tämä nyt henk.koht. -septimisti- sinuakaan haittasi?

Oon itsekin yritellyt etsiskellä kunnollisia reggae rumpuluuppeja, mutta niitäpä ei juuri ole edes maksullisella osastolla. On joutunut sitten tyytymään johohnkin reggae-komppia muistuttaviin rumpukomppeihin. Jos jollain on jotain itse tehtyjä rätkäyksiä mahd. autenttisen kuuloisilla saundeilla, niin viitseliäisyydestä riippuen, voisitteko pistää niitä johonkin jakoon?
"This land is your land and this land is my land, sure, but the world is run by those that never listen to music anyway." >-)))>
Leikari
02.11.2005 21:30:29
parasta jälkeä olen saanut kun kaveri on soittanut rolandin sähkörummuilla livenä sekvensserille. Soundeina on käyttänyt ReCyclellä plokattuja autenttisia soundeja.

rolandin variphrase on myös hyvä - looppeja pystyy "editoimaan" sopivasti ettei aivan alkuperäisiin tarvitse tyytyä -- reaaliaikaisesti voi muttaa tempoa so. looppien liikatasaisuudesta pääsee eroon vaikka eihän se täysin oikeata rumpalia korvaa siltikään

joskus on sattunut silmään sample-cd:tä, joissa looppeja tai construction kitejä - - vaan eivät ole olleet minulle niin tarpeellisia että olisin hankkinut tai edes mieleen laittanut - - niin- ilmaisiahan ne ainakaan eivät ole

Future Music -lehden CD:llä ollut silloin tällöin reggaejuttujakin - - kirjastostakin voi etsiä vanhoja numeroita
Soitetaan jamia!
etnopoju
02.11.2005 22:10:23

tee itse, jos et osaa niin opettele.

ei millään pahalla DJ:tä kohtaan, mutta minua vähän ärsyttää tämä uusavuttomuus musiikin saralla. kuin vaikeaa muka on tehdä reggae luuppi? kirjastot on varmasti pullollaan tietoa reggae rytmiikasta eikä yksinkertaiseen komppiin todellakaan tarvita mitään jättimäistä vuosien kokemusta.

kai sä osaat neljään laskea?
arse
02.11.2005 22:26:32

kirjastot on varmasti pullollaan tietoa reggae rytmiikasta

Ei oo.

eikä yksinkertaiseen komppiin todellakaan tarvita mitään jättimäistä vuosien kokemusta.

Tätä suosittelen itse kokeilemaan. Saatat yllättyä.
Rumba on paskimmillaankin parasta.
etnopoju
03.11.2005 00:51:39

Ei oo.

pistä esim. helmet.fi sanahakuun sana reggae. mulla tuli yli 2000 osumaa. lisäksi voi kirjastosta kysäistä vaikkapa puhelimitse, jos kirjasto on kovin kaukana.

Tätä suosittelen itse kokeilemaan. Saatat yllättyä.

olen kokeillut. kuuntelin levyltä ja nappasin korvakuuntelulta, kunhan vähän aikaa laskeskelin. ei ole mikään ylivoimainen tehtävä, jos vaan vähän viitsii.

sitäpaitsi miksi muiden pitäisi vaivautua etsimään, kun ei tämä edes ole lainkaan oikea osasto?

www.google.fi
etnopoju
03.11.2005 00:55:22

Millainen muuten on perusregge-komppi? Esimerkkejä?

no, mitä mä kävin afrikkalaista musiikkia just kuuntelemassa, niin aikalailla tuntui menevän

1, 2-bassari, 3, 4-bassari

4. ja 1. iskun väliin tulee myös usein vahva aksentti, eli ideana on synkopoida jazzin tapaan. 1. iskulle harvemmin tulee pääiskua ja homma menee kolmimuunteisesti mitä mä olen kuullut. sit haikalla pistetään 8- osina + jotain trioli ja kuudestoistaosa hässäkkää.
Jurza
03.11.2005 08:29:59

www.versionist.com
http://studio.dubroom.org/sounds.htm

Noista vois ehkä löytyä jotain..
Leikari
03.11.2005 17:34:00
kun ei tämä edes ole lainkaan oikea osasto?

mikä olisi oikea??

että minä näistä nettipoliiseista tykkään - harmi kun täällä eivät opet jaa karkkia!!
Soitetaan jamia!
Henga
03.11.2005 21:49:48
nii, opet jakaa vaan bannia stana. :(
Jalmis
11.11.2005 14:55:36
perus regee-kompissa basarihan tulee kantin kanssa kolmoselle. muille iskuille vaan sitten haitsua kakkosta ja nelosta aksentoiden. toi olis simppelein vaihtoehto, eikä mikään mahdottoman vaikea pitäisi olla tehdä.

ja helvetisti kaikua vaan! :)
Se oli elämäni omituisin joulu.
J.Ahonen
11.11.2005 19:29:21
Septimisti henggaa liikaa Mnetissä? Katkeraa "väärä palsta" meininkiä.
Fruity loops, kai siihen on jotain valmiita jumituksia?
etnopoju
14.11.2005 13:00:11 (muokattu 14.11.2005 13:01:24)

mikä olisi oikea??

että minä näistä nettipoliiseista tykkään - harmi kun täällä eivät opet jaa karkkia!!

ei se olekaan se pointti, vaan se, että tämä kaveri ei viitsi tehdä itse mitään ja pyytää muut jopa pöllimäänkin sen puolesta.

mun mielestä septimisti oli alun perin ihan oikeassa, mutta sen piti sitten ruveta "neiteilemään" ettei joku suutu sille.
balzary
16.11.2005 16:39:36

perus regee-kompissa basarihan tulee kantin kanssa kolmoselle. muille iskuille vaan sitten haitsua kakkosta ja nelosta aksentoiden. toi olis simppelein vaihtoehto, eikä mikään mahdottoman vaikea pitäisi olla tehdä.

ja helvetisti kaikua vaan! :)

Pitäskö laittaa Surviaisten basso+rumpuraidat jakoon? ;)
World domination equals world suffocation
It's dread out there you know!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)