Aihe: Helsingin musaliikkeet?!?
1 2
afro
30.06.2003 19:36:42
Oon lähdössä Helsinkiin päin ja kun en ole paikkakuntalainen, ajattelin kysyä paikallisten musaliikkeiden valikoimista.
Askomikon kuuluisa kartta on tiedossa, mutta onko se miten muuttunut lähiaikoina? Lisää liikkeitä?

Mistä liikkeestä kannattaisi kysellä mitäkin?
Pearlia? Wuhania? Zildjiania? Paistetta? Yms. yms. yms..

Valottakaa nyt minulle tietämättömälle mikä liike edustaa ja myy mitäkin merkkiä, että osaan sitten suunnistaa oikeisiin liikkeisiin. Mieluiten koluaisin liikkeet, jotka myyvät rumpuja.

Myös muuta aiheeseen liittyvä informaatiota otetaan mielellään vastaan! Kaikki käy! ;)
Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Suchinenu
30.06.2003 20:02:14
No levytukusta saat TAMAA, Meinliä ja vielä Paistettakin löytyy.

Sitten on tää Millbrook josta saa (luultavasti) -30% alennuksella Meinliä tällä hetkellä.. tuolta saatavista rummuista ei ole tietoa.. niillä on sivut keskeneräsenä

Siinä minun tiedot pääkaupungin liikkeistä, seuraava..
fifehole
30.06.2003 22:00:14

No Musamaailmasta löytyy ainakin Pearlia ja Istanbulia, Quupalla on yleensä lisäksi jonkun verran käytettyjä symbaaleita sekä snareja isot rivit. ÄMÄSSÄLLÄ on muistaakseni Premieria, Sonoria, Zildjiania ja oliskohan joitain DW:eitäkin. Soitin Huttusella on myös käytettyjä vehkeitä sen mitä pieneen kauppaan mahtuu. Kyllä noista löytyy varmaan tarpeellinen.
Head for an eye
drumm
30.06.2003 22:26:04
Kannattaa katsella netistä valikoimia valmiiksi. Eivät kyllä monet vaivaudu sivujaan päivittämään usein. Suurinpiirtein:

Musamaailma: Pearl, Istanbul, muutama Zildjian, Roland, Hardcase, Skb ym.

Levytukku: Tama, Paiste, Zildjian, Lp, Evans

Fazer: Yamaha, DW, Sabian, Attack

DLX (Malmilla nykyään): Premier, Mapex, Zildjian, Toca, Lp, Gibraltar, Roland, Hardcase ym.

MS-Music: Premier, Gretsch, Zildjian, Toca ym.

Millbrook: Ludwig, Meinl

Huttunen: random

Hellas-Piano: Pacific
Bacchus
30.06.2003 23:26:05
Muuten melkein täydellinen lista, mutta löytyypä tuolta Fazerilta vielä Bosphorusta muutama kipale ja hyvin rajoitetut määrät Sonoria.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Niskamies
30.06.2003 23:32:38
ms-musicshopista löytyy paljon enemmän ufippiä kuin zildjiania. hesan parhaat valikoimat.
Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this. -David Shandley
Kulkunen
01.07.2003 00:26:16

Askomikon kuuluisa kartta on tiedossa, mutta onko se miten muuttunut lähiaikoina? Lisää liikkeitä?

Mistä tuo kartta löytyy? Itse olen menossa perjantaiksi pyörimään kaupungin läpi.
Minä menen nyt hetkeksi kellariin ja jos minua kysytään, niin ette sitten tunne minua...
afro
01.07.2003 12:46:25
Mistä tuo kartta löytyy? Itse olen menossa perjantaiksi pyörimään kaupungin läpi.

Tästä: http://koti.mbnet.fi/~fisq/MusaKartta.jpg

Kiitos kommenteista. Lisäillä saa mieluusti.
Onko kellään tietoa onko karttaan muuta päiviteltävää kuin DLX:n muutto? Onko muut liikkeet vaihtaneet toimitilojaan tai onko liikkeitä lisää?

Kiitos! :)
Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
drumm
01.07.2003 15:55:32
Bändikeskusta ei enää ole, joten ei kannata vaivautua.
afro
13.07.2003 17:16:59
Vieläkö olis jollakin jotain lisättävää?
Olen nyt viikon alussa lähdössä Hesaan päin, joten viime hetken vinkkejä otetaan ilomielin vastaan. ;)
Kiitos muuten tähän mennessä vastanneille!
Sivuni
ppsa
13.07.2003 22:09:05
Musamaailmassa on myös Alchemyjä ja levytukussa Paiste, Zildjian ja Meinl. Onko kellään tietoa onko niitä Wuhaneja Helsingissä? Tai mistä kannattais kysellä Octobaneja???
"Do you like good music?" eiku varmaa huonosta...
LumPus
14.07.2003 00:33:01
Octoja ei tuppaa löytymään, mutta PEACE PERCUSSIONILLA on hhalpoja ja hyviä octoja, jos vaa ähvä suostuis tuomaan....eli nyt kaikki sinne kyselemään, ehkä joskus heltyvät.
levytukusta tietenkin taman octot, en vaa tiedä onko varastos.
Espoon musiikis on hyvät rumpuvalikoimat, ei kovin pitkä matka tsadista!
Tietäjä
14.07.2003 00:46:28
Musamaailmassa on myös Alchemyjä ja levytukussa Paiste, Zildjian ja Meinl. Onko kellään tietoa onko niitä Wuhaneja Helsingissä? Tai mistä kannattais kysellä Octobaneja???

Wuhaneita on kaksia erilaisia toisia saa woodwindsistä ja niitä toisia dlx-music;sta ja espoon musasta.

Octobaneja olen nähnyt ainakin Quupalla musamaailmassa.
akik
14.07.2003 08:21:06
mistäs suomesta muualta saa danmar percussionin tuotteita muutakun smi:ltä ja musamaailmasta ?
on meinaa molemmista kaikki loppu
afro
18.07.2003 17:15:01
No nyt on Helsingin reissu tehty. Itse asiassa en ehtinyt kierrellä ajattelemiani liikkeitä, jumituin Musamaailmaan. ;) No, ensi kesänä jos lähtisi uudestaan.
Kiitos kaikille ja hyvää kesää!
Sivuni
JeeVes
20.07.2003 02:02:10
Musamaailma on loistopaikka :D Itse kävin siellä viikko sitten oli loistavaa palvelua :D
Ou Behave.
Mikko A
20.07.2003 19:28:47
Musamaailma on loistopaikka :D Itse kävin siellä viikko sitten oli loistavaa palvelua :D

mäki oon muutaman kerran Musamaailmassa ostoksia tehny ja palvelu pelas, mutta asiantuntemuksessa tuntuu olevan hieman miettimisen aihetta... Olin kerran bassariin etukalvoa hakemassa ja kerroin minkälaista hain. Kerroin, että lyöntikalvona on EQ3 ja sille pitäis kaveri saada. Ehdotin valkosta ambassadoria, mutta Quuppa sanoi että pitää olla semmonen demppaava ja sano että otappa Emperori. Vähän hassulta se kuulosti pistää kakskerroskalvo etukalvoksi, mutta luotin miehen asiantuntemukseen ja otin sitten sen kun ei ollu hirveen kalliskaan. Ei se kyllä sitten hyvältä kuulostanu, oikeestaan aika karseelta. mutta eipä päässy vahinkoa sattumaan kun pistin sen emperorin sitten toiseen settiin lyöntikalvoksi ja siinä se toimii kyllä oikein hyvin.

Oho, ohi hujahti ihan kivasti, mutta mitäs pienistä kun isojaki olis tarjolla.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
Bacchus
21.07.2003 16:08:53
mäki oon muutaman kerran Musamaailmassa ostoksia tehny ja palvelu pelas, mutta asiantuntemuksessa tuntuu olevan hieman miettimisen aihetta... Olin kerran bassariin etukalvoa hakemassa ja kerroin minkälaista hain. Kerroin, että

Joskus noi Quupan suositukset menee kyl vähän yli, ainakin oman maun yli. Johtuu varmaan siitä et se suosittelee sellasta kamaa, mitä se itse tykkää käyttää. Mulle suositteli tomien kalvoiks pinstripeja päälle ja coated (!) ambassadoreja alle. Se sano että itse on aina käyttänyt koivusetissä niitä.. En niitä kalvoja kyllä mennyt omaan settiini hankkimaan.. Mut en tierä, olis ihan hauska testata, tuntuu kuitenkin et menis hyvä runkomateriaali vähän hukkaan ku ääni demppautuu niin saatanasti. Mut ihan hauska ois testata, jos jostain sais pari coatedia lainatuks, ostamaan en kyl rupee..
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Joku vaa
21.07.2003 19:20:59

Joskus noi Quupan suositukset menee kyl vähän yli, ainakin oman maun yli. Johtuu varmaan siitä et se suosittelee sellasta kamaa, mitä se itse tykkää käyttää. Mulle suositteli tomien kalvoiks pinstripeja päälle ja coated (!) ambassadoreja alle. Se sano että itse on aina käyttänyt koivusetissä niitä.. En niitä kalvoja kyllä mennyt omaan settiini hankkimaan.. Mut en tierä, olis ihan hauska testata, tuntuu kuitenkin et menis hyvä runkomateriaali vähän hukkaan ku ääni demppautuu niin saatanasti. Mut ihan hauska ois testata, jos jostain sais pari coatedia lainatuks, ostamaan en kyl rupee..

Metallican mieskin on tuota käyttäny. Tosi dempattu soundi...
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)