Aihe: Ongelma RJ-45 -piuhojen kanssa 1 | |
---|---|
![]() 01.07.2003 14:43:43 (muokattu 02.07.2003 11:58:02) | |
Noissa Line6-laitteissa kun joutuu käyttämään tuollaista (suoraan kytkettyä) RJ-45 parikaapelia tuon PODin ja lattialankun välissä ja on alkanut vähän rassaamaan nuo piuhat. Niitä on hajonnut nyt kaksi tässä vähällä aikaa ja yksi pätkii välillä. Askomikolta sain Floor Boardin mukana oikein hyvän (pitkä, löysä* ja päät suojattu) piuhan, mutta se lopetti toimintansa kerran yht' äkkiä. Kaikki muu toimii sen piuhan kanssa hyvin, mutta wahi ei mene päälle sitten millään. Muissa piuhoissa on ongelmana lähinnä nuo liittimet. Tavallisissa piuhoissa kun nuo päät ovat ilman minkäänlaista suojaa (Line6:sen piuhoissa suojat on) ja se pieni osa, jonka avulla se piuha irroitetaan, taittuu ja katkeaa helposti. Tietääkö kukaan mitään paikkaa, josta voisi ostaa ~10m pituisia RJ-45:sia, joissa olisi päissä sellaiset suojukset estämässä sen "vivun" vääntymisen ja katkeamisen? * Tolla "löysyydellä" tarkoitan sitä, että se piuha oli sellainen kitarapiuhan tapainen eikä niin kuin RJ-45:set yleensä (eli letku ei meinaa pysyä suorana maassa millään vaan on itsepäisesti koko ajan joko kiemuralla tai sitten aaltomaisesti välillä maassa ja välillä ilmassa). | |
![]() 01.07.2003 14:53:33 | |
Joku tietsikkakauppa kenties? Ainakin www.verkkokauppa.com:ssa on näkynyt monenlaista lähiverkkokaapelia. Jos et saa lainaan (tai omista) oikeaoppisia pihtejä, niin kannattaa suosiolla etsiä valmis piuha. :) | |
![]() 01.07.2003 15:12:06 | |
Meinaakohan toi Verkkokauppa.comin sivuilla mainittu "murtosuojatut liittimet" juuri tuollaista hakemaani suojaa? Oletettavasti, mutta ajattelin vielä kysellä, ennen kuin tilaan sieltä monta tuollaista piuhaa. | |
![]() 02.07.2003 02:12:47 (muokattu 02.07.2003 12:00:40) | |
Tässä vähän kuvia vielä. Tässä kuvassa näkyy hyvin se osa, joka hajoaa helposti: http://www-co.ch.cam.ac.uk/network/network-pics/rj45-connector.jpg Tällainen suojus pitäisi johdoissa olla: http://www.cord.ee/images/rj45.gif Niin, tarkoittaako tuo "murtosuojaus" juuri tuollaista kakkoskuvassa näkyvää suojaa?! EDIT: Vaihdoin kakkoskuvan parempaan. | |
![]() 02.07.2003 12:22:25 | |
Tässä vähän kuvia vielä. Tässä kuvassa näkyy hyvin se osa, joka hajoaa helposti: http://www-co.ch.cam.ac.uk/network/network-pics/rj45-connector.jpg Tällainen suojus pitäisi johdoissa olla: http://www.cord.ee/images/rj45.gif Niin, tarkoittaako tuo "murtosuojaus" juuri tuollaista kakkoskuvassa näkyvää suojaa?! EDIT: Vaihdoin kakkoskuvan parempaan. En ole kyllä koskaan kuullu tommosesta murtosuojauksesta.. Käy jostakin kaupasta ostamassa ni pääset samalla käpistelemään sitä piuhaa ja arvioimaan kestävyyttä maiharin alla. Tietty tonne verkkokauppaan voi kokeilla lähettää meiliä ja kysyä. | |
![]() 02.07.2003 13:29:10 | |
Kerrotko Dumb että paljonko tuollainen uusi piuha maksaa (suojaamaton ja ilmoita suojattukin jos saat tietää). Ostin joskus POD:in ja myyjä sanoi että ne liittimet on paskana. En ole vielä koskaan tarvinnut FB-4:ää, joten en ole yhtään katsonut millainen se piuha on, mutta olis se kiva kuntoon kuitenkin saada. Niin ja ostitko itse koko piuhan vai vain ne liittimet (pystyykö pelkkiä liittimiä edes vaihtaa?)? Sulla täytyy olla mieli ku vitusta. | |
![]() 02.07.2003 13:47:44 | |
Noita liittimiä on nykyään tosiaan monennäköisiä ja halvimmat on juurikin noita ensimmäisen kuvan mallisia. Liitimiä pystyy itse kytkemään jos omistaa asiaankuuluvat pihdit. Tässä tapauksessa tuskin kannattaa tuolle tielle lähteä vaan ostaa piuhat suosiolla kaupasta valmiina. Minä ehkä hakisin tuohon melko kovaan käyttöön liitinmallia jossa se vapautusklipu jatkaa ikäänkuin lenkiksi takaisin siihen itse liittimeen. Näin siihen ei jää tuollaista töröä joka tarttuu jokapaikkaan. En nyt vain löydä millään kuvaa tuosta liitisnmallista.. | |
![]() 02.07.2003 13:57:25 (muokattu 02.07.2003 14:00:14) | |
Velli: Kerrotko Dumb että paljonko tuollainen uusi piuha maksaa (suojaamaton ja ilmoita suojattukin jos saat tietää). Yleensä noi maksaa jonkun 10-25€. Toissapäivänä juuri ostin yhden uuden 10 metrin johdon ja se maksoi 15€. Velli: Niin ja ostitko itse koko piuhan vai vain ne liittimet (pystyykö pelkkiä liittimiä edes vaihtaa?)? Valmiita piuhoja olen ostellut. Koululla voisi tietysti itsekin noita tehdä, mutta silti olen päätynyt ostamaan piuhani valmiina. -Q-: Minä ehkä hakisin tuohon melko kovaan käyttöön liitinmallia jossa se vapautusklipu jatkaa ikäänkuin lenkiksi takaisin siihen itse liittimeen. Tuollaisesta liitinmallista en olekaan koskaan kuullut. Kuulostaa kyllä hyvältä. | |
![]() 02.07.2003 15:00:05 | |
Tällainen suojus pitäisi johdoissa olla: http://www.cord.ee/images/rj45.gif Niin, tarkoittaako tuo "murtosuojaus" juuri tuollaista kakkoskuvassa näkyvää suojaa?! EDIT: Vaihdoin kakkoskuvan parempaan. Joo toi missä on suojus on ihan peruspiuha. Murtosuojus toi ei taida olla.. soita ja koita kuivailla tota piuhaa nii tulee varmaan iso liuta vaihtoehtoja. ettei oo mitään erikoisii noi, itekki ostin joskus koneeseen rj-45 jotain piuhaa vaan nii tuli tollasilla suojilla.. Ibanez RG550BK
Epiphone Les Paul std
Laney TF200 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)