riffi-rotta 01.11.2005 22:05:56 | |
---|
Tälläset kiinnostais.. Onko kokemuksia? Linkkejä ohjeisiin? yms.. RIP Joey, Johnny ja Dee Dee Ramone, Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Hillel Slovak, Dimebag Darrel, Randy Rhoads |
Ruoste 01.11.2005 22:13:44 (muokattu 01.11.2005 22:20:45) | |
---|
http://www.christafari.com/ tuolla taitaapi olla vinkkejä EDIT: tosin en ole yhtään varma asiasta sillä kaverini kertoi että tuola olisi vinkkejä kotitekoisten rastojen tekoon EDIT2: Christafari-->FAQ EDIT3: ölöldrnmnö Paskansyöjien legioonat suoltaa taidetta... |
Chaka 02.11.2005 13:47:01 | |
---|
tietenkin yksi hyvä vaihtoehto on että jätät tukan kampaamatta ja hiukset rastottuvat itsestään, tietenkin osasta rastoista ei välttämättä tule mitenkään esittelykelpoisia mut ehkä se on helpoin vaihtoehto..!! itselläni oli tossa viel syksyn alussa sellaset "rastat" mut luovuin niist sitten ja se niiden aukominen sattui niin prkleesti :D She carries me through days of apathy
She washes over me
She saved my life in a manner of speaking
When she gave me back the power to believe |
myrskis 02.11.2005 16:12:21 (muokattu 02.11.2005 16:15:15) | |
---|
Noniin. Ala pestä hiuksia vaikkapa Mäntysuovalla aluksi. Ikuisesti tota ei kuitenkaan kannata jatkaa koska ajan kuluessa se ohentaa ja haurastuttaa hiusta josta voi aiheutua rastojen täysi tuhoutuminen. Takkuunsaamisessa mäntis on kuitenkin hyvä keino. Sit vaan tupeeraamaan. Vaikka tahtoisit rastojes muotoutuvan ajan kuluessa itekseen niin suosittelen jakamaan ne edes jonkinlaisiksi pötkylöiksi heti alussa, muuten voi käydä niin että kohta koko sun pää on yhtä isoa takkua ja siitä on hankala enää mitään alkaa tekemään. Hiusten erottelemisessa voi joskus olla hyvä käyttää kuminauhoja, mutta hanki tarpeeksi jämäköitä. Tavalliset lerpukat kun tuppaa sulamaan päässä. Kekseliäänä tyttönä käytän itse paksusta kumiletkusta leikattuja ohuita siivuja. Äläkä sorru käyttämään mitään kovin kemiallisia aineita takkujen aikaansaamiseksi, esim. permisaineita. Ne rikkoo hiuksen jonka takia rasta voi rapista pois tai katketa keskeltä. Rastoja on hyvä ajan kuluessa aina hiukan tiivistellä, tupeerata yhtä uudestaan ja uudestaan ja pyöritellä kämmenien välissä. Hetkessä kun niitä ei kovinkaan kiinteiksi välttämättä saa. Ja jos huomaat että hiusten kasvaessa rastojen juuret eivät lähde mukaan rastottumiseen, kannattaa tyviä hangata sormien alla tai vaikkapa yrittää työntää rasta itsensä ympäri juuresta. Teet siis rastoittumattomaan hiukseen keskelle sormella kolon ja tunget latvan -tämä kohta usein sattuu mutta mitäs tuo- siitä kolosta läpi, jolloin rastoittumaton juuriosa menee kierteelle ja lähtee helpommin takkuuntumaan. "Aidot rusinahifistelijät suosii vain sisäpussittomia rusinoita!" - The Boss |
Kaveri "teki" itselleen rastat niin, että jätti vain hoitoaineen ja harjauksen pois. Pesi kyllä aivan normaalisti. Aluksi hiuksista alkoi muodostua vain älytön pehko, mutta muutaman kuukauden jälkeen pehko alkoi rastottua. Nykyään näyttää normaaleilta, mutta rähjäisiltä rastoilta. Tuossa pitää kai olla aika pitkät ja kiharaiset hiukset, että onnistuu. Paljon uskottavammat ja tyylikkäämmät kuin tekorastat. |
möhköfanttimies 02.11.2005 18:12:14 | |
---|
Mun rastat teki yks tuttu kenialainen nainen. Se jakoi eka hiukset kuminauhoilla ja sit rastoitti kammalla. Lopuksi se anto jotai luontaisrastavahaa, jolla piti vahata pari kertaa viikossa. "-Don't you hate girls with nice bodies, but an ugly face?
- It's like, I love this spaghetti, but I got shit on it!" |
dictatorsh*t 02.11.2005 22:19:04 | |
---|
Aluksi hiuksista alkoi muodostua vain älytön pehko, mutta muutaman kuukauden jälkeen pehko alkoi rastottua. Nykyään näyttää normaaleilta, mutta rähjäisiltä rastoilta. Näin oon kanssa tehnyt. Ollut reilun kuukauden ja ihan rastoina nuo on. Jotkut oikein isoja, paksuja ja komeita. Pienempiä olen yhdistellyt kuminauhoilla juuresta ja antanut vaan olla reilun viikon. Hyvin ovat pysyneet yhdessä. |
drum-monkey 02.11.2005 22:41:40 | |
---|
Näin oon kanssa tehnyt. Ollut reilun kuukauden ja ihan rastoina nuo on. Jotkut oikein isoja, paksuja ja komeita. Pienempiä olen yhdistellyt kuminauhoilla juuresta ja antanut vaan olla reilun viikon. Hyvin ovat pysyneet yhdessä. Riippu hiustyypistä aika paljon. Paksut ja vahvat hiukset ei rastoitu itsestään. Oma kokemus: Leikkasin rastat reilu vuosi sitten, en ole käyttänyt hoitoainetta kuin kerran, kaksi ja silloinkin vahingossa. Olen pessyt shampoolla 2-4 krt./vko. Yksi rasta tullut, sekin vissiin siksi että tuli jotain paskaa tonne takaraivoon ja siitä se sitten lähti. Jos ei siis itsestään tule, niin suosittelen "letittämään" hiuksia sillee, että otat sen verran hiuksia käteen kuin haluat yhdessä rastassa olevan ja sitten vedät käsillä eri suuntiin niin, että ne menee ristiin tyvestä. Tee tätä niin kauan että ne on takussa latvoihin asti. Kun tekee pariin kertaan, niin sitten ne on tarpeeksi takussa, ja odottelet vaan että ne kiristyy ajan myötä. Munletti on mulletti |
Makuupussimies 02.11.2005 22:44:44 (muokattu 02.11.2005 22:45:23) | |
---|
Riippu hiustyypistä aika paljon. Paksut ja vahvat hiukset ei rastoitu itsestään. Oma kokemus: Leikkasin rastat reilu vuosi sitten, en ole käyttänyt hoitoainetta kuin kerran, kaksi ja silloinkin vahingossa. Olen pessyt shampoolla 2-4 krt./vko. Yksi rasta tullut, sekin vissiin siksi että tuli jotain paskaa tonne takaraivoon ja siitä se sitten lähti. Jos ei siis itsestään tule, niin suosittelen "letittämään" hiuksia sillee, että otat sen verran hiuksia käteen kuin haluat yhdessä rastassa olevan ja sitten vedät käsillä eri suuntiin niin, että ne menee ristiin tyvestä. Tee tätä niin kauan että ne on takussa latvoihin asti. Kun tekee pariin kertaan, niin sitten ne on tarpeeksi takussa, ja odottelet vaan että ne kiristyy ajan myötä. Sama homma täällä. Hiukset tuohon olkapäille saakka, en kamopaa koskaan tai käytä hoitoainetta, eikä koskaan ole takkuja hiuksissa... Hiukset tulee pestyä shampoolla 4-6 kertaa viikossa. Supermieskö? Harr
"Proge on siis vähän niinkuin pelkkää "normaalin" musiikin sooloa?" |
Karlsson 03.11.2005 11:24:31 | |
---|
Taas jankutan samaa ku aikasemmin: mulle tullu itsestään, ei vaan kampaa. Pesen apauttia joka aamu hiukset jollain halvalla shamppoolla. Ikuna en oo vahannut, jokunen patukka on laitettu alkuun, mutta suurin osa tullut itsestään. Niin ja hiustyyppini on aika ohut ja liukas, ei meinaa pysyä jos tekemeällä tehdään lockseja. "Asia on niin, että kun navetassa ryhtyy riisuuntumaan, lehmät alkavat tuijottaa. -Sisäpiiri" -City-Lehti 21/2005 |
dictatorsh*t 03.11.2005 12:08:38 | |
---|
Paksut ja vahvat hiukset ei rastoitu itsestään. Aika hassu juttu sitten etä munle on tullut. |
hanuristi 03.11.2005 14:39:42 | |
---|
Aika hassu juttu sitten etä munle on tullut. Niin on.Itsellä on sama hiustyyppi, ja ei sitten millään mene takkuun. Vuosi sitten itse aloin rastoja päähäni kasvattamaan ja kyllä siinä sai kuulkaas odotella, että edes ensimmäinen suht pysyvä takku tuli.Ja vielä joka päivä piti takuttaa niitä, mutta ei mitään. No, joitain kuukausia siinä kirosin tukkaani, kyllästyin kun ei rastottunut ja leikkasin lyhäseks. Eat Shit Ai göö? Me ollaan ihan yks ja sama ihminen kahteen osaan jaettuna. - Juugeli |
Rattata 03.11.2005 14:48:43 | |
---|
Mulla takkuuntuu kyllä tosi helposti, vaikka onkin paksut ja vahvat hiukset. Vaikka kävisin suihkussa joka päivä enkä vaan kampaa, niin kyllä kohta on päässä muutaman päivän päästä muutamat hyvät takut. Vissiin olis aika helppo mun tehdä ite rastat, mutta on liian lyhkäset hiukset. Ehkä joskus sitten kun jaksaa kasvattaa. blaa blaa blaa THV-klubi #8 |
pampukarhu 03.11.2005 22:48:11 | |
---|
mulla tulis rastat ihan itsestään, jos en käyttäisi hoitoainetta. Ovat jo yhen shampoopesukerran jälkeen niin pahassa takussa,että ilman hoitoainetta eivät aukene. Kiharat hiukset on muutenkin niin karheat.. Basso on bändin munat. |
zorro 03.11.2005 23:52:03 | |
---|
silleenhän ne lähtee kehittymään ihan luonnostaan, että takuttaa aluksi hiukset ja muistaa pestä shampoolla vaikka joka päivä, ja muistaa olla kampaamatta. ja niitä voi tietenkin takuttamalla ja repimällä vähän ohjailla, että minkä kokosia ja mihin suuntaan ne rastat menee. |
Heimo 05.11.2005 23:05:53 | |
---|
Tukkaa osiin ja kammalla tupeeraan. Kuminauhat juurissa voi auttaa jaottelua ja jotkuthan nuo sanoo, et juuret rastoittuisi paremmin, mutta minulle itelle siinä asiassa ei ole ollu hyötyä. Mäntyäsuopa auttaa varmasti saamaan tukkaa paremmin rastoitus kuntoon, mutta sitä ei erityisemmin kannata päänahkaan tunkea kun kuivattaa. Kokeillahan voi myös ihan vain Linnashampoota tai Hienoa Suomalaista. Tiiviksihän rastoja ei saa oikeastaan kuin ajan kanssa tunki niihin mitä aineita tahansa, mutta edistää voi asiaa pyörittelemällä takkuja käsien välissä, hinkkaamalla villalla, huovuttaa mäntysuovalla tai tökkimällä huovutusneulalla(jossa omat pahat puolensa..) Tai sitten vaan antaa tukan takkuuntua miten takkuuntuu itekseen, johon voi mennä kauan aikaa. Osiin kannattaa se tosin välillä repiä, ellei halua vain yhtä suurta takkukasaa. Ite en kyllä ole rastoja omatoimisesti tehnyt, mutta vinkkejä tullut muualta ja muilta lueskeltua. Jotain ohjeistusta voi löytyä www.takkutukka.defines.us |
pehko 07.11.2005 10:02:01 (muokattu 07.11.2005 10:50:32) | |
---|
kyllä niitten itestään kannattaa anta tulla....paras niin...ja hienoimmat tulee....ei mitään kuminauhoja eikä vahoja...JES! Ala pestä hiuksia vaikkapa Mäntysuovalla aluksi. Ikuisesti tota ei kuitenkaan kannata jatkaa koska ajan kuluessa se ohentaa ja haurastuttaa hiusta josta voi aiheutua rastojen täysi tuhoutuminen se riippuu varmaan siitäkin, kuinka usein sillä pesee. ite pesen hiukset kerran viikossa, joka toinen kerta mäntiksellä, ja joka toinen kerta linnashamppoolla...tuppaa kuivattamaan päänahkaaki ihan hyvin tuo mäntis. "We are fucking better than you! That's why fuck you! FUCK! YOU! And buy a t-shirt. Good night!" Devin Townsend @ Waldrock 2005 |
myrskis 07.11.2005 15:38:17 | |
---|
se riippuu varmaan siitäkin, kuinka usein sillä pesee. ite pesen hiukset kerran viikossa, joka toinen kerta mäntiksellä, ja joka toinen kerta linnashamppoolla...tuppaa kuivattamaan päänahkaaki ihan hyvin tuo mäntis. Jeps, ite olen käyttänyt mäntysuopaa aikalailla samaan tahtiin puoltoista vuotta ja hiusten katkeilu oli ennätysmäistä. Ja juuh, päänahallekaan toi ei ole mitään herkkua. Nykysin pesen hiukseni millon milläkin normaalilla shampoolla mitä sattuu löytymään. Ja on toi katkeilu ja hiusten kariseminen tipotiessään. No mutta yksilöllisiä erojahan nuo. Mainio aine saada hiukset sotkuun kyllä. Toinen on Fairy mutta joka on Fairyllä rastansa pesevän kuontalon joskus nähnyt niin voi kyllä yhtyä mun mielipiteeseen että se ei ole kannattavaa. Ei tule hyvää jälkeä. Joku roti siinä aineiden mättämisessä täytyy olla... "Aidot rusinahifistelijät suosii vain sisäpussittomia rusinoita!" - The Boss |
pehko 07.11.2005 16:29:07 | |
---|
Jeps, ite olen käyttänyt mäntysuopaa aikalailla samaan tahtiin puoltoista vuotta ja hiusten katkeilu oli ennätysmäistä. Ja juuh, päänahallekaan toi ei ole mitään herkkua. Nykysin pesen hiukseni millon milläkin normaalilla shampoolla mitä sattuu löytymään. Ja on toi katkeilu ja hiusten kariseminen tipotiessään. No mutta yksilöllisiä erojahan nuo. Mainio aine saada hiukset sotkuun kyllä. Toinen on Fairy mutta joka on Fairyllä rastansa pesevän kuontalon joskus nähnyt niin voi kyllä yhtyä mun mielipiteeseen että se ei ole kannattavaa. Ei tule hyvää jälkeä. Joku roti siinä aineiden mättämisessä täytyy olla... jahs...ei mulla vaan katkeile...tuppaa vaan tota hilsettä tulemaan....ite oon pessy sillä...ööö...joku yli 3vuotta. "We are fucking better than you! That's why fuck you! FUCK! YOU! And buy a t-shirt. Good night!" Devin Townsend @ Waldrock 2005 |
Rakkikoira 07.11.2005 16:33:55 | |
---|
Teistä kaikista tulee Juice Leskisiä. |