carnation 01.11.2005 19:06:35 | |
---|
Wruah, odotukset on kyllä huipussaan mutta aina noihin CMX-levyihin kyllästyy kuukaudessa. Saisivat olla ehkä vähän pitkäkestoisempia. No, Kolmikärkeä nyt jaksaa kuunnella vieläkin. Joo, ehkä vähän samoja ajatuksia. Dinosaurus oli tosin aikoinaan melkoisen muhkea tapaus ja kesti eniten kuuntelua kaikista CMX-levyistä ja kestäähän se kyllä edelleenkin. |
inkognito 01.11.2005 19:57:13 | |
---|
Joo, ehkä vähän samoja ajatuksia. Dinosaurus oli tosin aikoinaan melkoisen muhkea tapaus ja kesti eniten kuuntelua kaikista CMX-levyistä ja kestäähän se kyllä edelleenkin. Dino on periaatteessa kyllä kestänyt kuuntelua, mutta jotenkin minua ärsyttää tällainen vanhojen esikuvien (King Crimson, Yes, Pink Floyd jne..) kumartaminen. Siis listoilla keikkuvassa suomirock-tapauksessa, joka tunnetaan nimellä CMX. Jospa tämä Pedot nyt olisi SE kuuntelua kestävä CMX-kiekko, jossa on mukana sitä alkukantaista ja mystistä tunnelmaa, joka yhtyeessä alunperinkin viehätti, ja nimenomaan suoraviivaisuutta kaipaisin. Kuuntelua kestävä jotenkin muutoin kuin progeilun kautta. Ei CMX ole mikään progebändi ja väkinäiset progekliseet biiseissä vain vituttavat meikäläistä. Jotenkin sellainen uskottelemisen maku siinä on, että "eipä me ollakaan niin kaupallisia" vaikka silkkaa humppaa ja kaupallisuuttahan nuo levyt ovat Auringon jälkeen olleet. Olkoot puolestani sellaista, ilman mitään väkinäista erilaisuudentavoittelua, koska kyllä sitä kyllästymiseen asti tykkää kuunnella. Ja kyllähän CMX aina ihan itseltään kuulostaakin. |
Osmo 02.11.2005 10:31:15 | |
---|
No nyt se sitten tipahti luukusta. Pinkki teema. Tuoksuu jääkiekkokorteilta. Musiikista en vielä tiedä, joten kuunnelkaamme! Pixies. |
Flow 02.11.2005 11:13:32 | |
---|
Piru kun tänne tulee posti aina niin hitaasti. Jos tuo ennen kolmea nyt tippuisi jotta kerkeäisi juosta vielä postiin. I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin |
riimu 02.11.2005 11:38:30 | |
---|
Jumalauta kun on kova levy! Jonkin aikaa sitten kolahti postista. Let us go in; The fog is rising. |
dixi19 02.11.2005 11:40:22 | |
---|
Nimikappale rokkaa lujaa! Tuulenkosijan "huiluoutro" toimii myös helvetin hienosti. Muutenkin hieno levy. anomus.com |
riimu 02.11.2005 11:58:47 | |
---|
Nimikappale rokkaa lujaa! Tuulenkosijan "huiluoutro" toimii myös helvetin hienosti. Muutenkin hieno levy. Vaikka tämä on ensihehkutusta, mutta taisivat tyypit tehdä parhaan levynsä sitten Rautakanteleen. Let us go in; The fog is rising. |
Flow 02.11.2005 12:24:09 | |
---|
Vaikka tämä on ensihehkutusta, mutta taisivat tyypit tehdä parhaan levynsä sitten Rautakanteleen. Jos ei kohta postista tipu mitään niin kävelen levykauppax:ään ja ostan sieltä. I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin |
Antti Takalo 02.11.2005 12:26:06 | |
---|
Tulis jo! Ei tahdo pysyä nahoissaan! En tajua mitään rockista, siis soitan progea. |
riimu 02.11.2005 12:33:35 | |
---|
Kain ja Taivaanääreläiset ovat melkein kauneinta mitä olen eläessäni kuullut. Let us go in; The fog is rising. |
aikavaikea 02.11.2005 12:37:01 | |
---|
Vaikka tämä on ensihehkutusta, mutta taisivat tyypit tehdä parhaan levynsä sitten Rautakanteleen. Mä pääsen ostamaan tuon vasta töiden jälkeen, mutta et silti viitsisi pelotella. Rautakantele on mun kirjoissa ko. orkesterin heikoin esitys. Aion oli parasta pitkiin aikoihin. Kaikki jotka eivät pidä hevimusiikista, ovat poikkeuksetta fiksumpia ja älykkäämpiä ihmisiä kuin ne, jotka siitä edes jossain määrin pitävät. |
riimu 02.11.2005 12:41:54 | |
---|
Mä pääsen ostamaan tuon vasta töiden jälkeen, mutta et silti viitsisi pelotella. Rautakantele on mun kirjoissa ko. orkesterin heikoin esitys. Aion oli parasta pitkiin aikoihin. Heh. Sitten nähdään. Itselle tosiaan Rautakantele on lähinnä pyhä levy. :) Let us go in; The fog is rising. |
carnation 02.11.2005 12:54:15 (muokattu 02.11.2005 12:56:00) | |
---|
Voi luoja että säikähdin aamulla. Postikusti kolisteli rappukäytävässä, tipautti jotain luukustani ja kun menin katsomaan, se oli pelkkä mainoslehtinen. Vittu että hajotti, luulin että ei tullut cdonilta levyä. No, ei mennyt kuin 4 minuuttia niin taas kuuluu kolinaa ja ihana kuplamuovikirje tippui postiluukusta. Oi sitä euforiaa kun sieltä paljastui uusi CMX-levy. Ihmeellisen hyvin ajoitettu toimitus cdonilta, nyt täytyy nostaa hattua. Ja mitä itse levyyn tulee, niin kyllä vaan toimii, jälleen kerran. Uusi Ihmiskunta ja Mustat Siivet Yli Taivaan ovat ainoat keskinkertaisemmat kappaleet, mutta ei niistä jaksa paljoa narista. Tuulenkosijan huilu ja kitarasoolo ovat käsittämättömän upeita ja Taivaanääreläisissä on sanoinkuvaamatonta kauneutta. Tuleva CMX-klassikko! Ja mitähän vielä. Nimikkokappaletta tuli hehkutettua jo parissa aikaisemmassa viestissä, siinä on kyllä aikamoinen peto kappaleeksi. Ehkä tälle kaipaisi vielä enemmän rankempia kappaleita tyyliin Pedot ja Sanansaattajassa olevaa pasuunaa olisi voinut hyödyntää ehkä enemmänkin. Mitään kovin mullistavia musiikillisia ratkaisuja ei ole, mutta kiehtovia nyansseja kyllä piisaa, esim. monien kappaleiden väliset avaruudelliset suhinat yms. Viestin loppuun pikainen infoisku joka on nähtävissä vaaleanpunaisen sävyn saaneen CMX-kotisivunkin uutisosiossa: CMX vilahtaa televisiossa: 2.11. Viihdeuutiset / MTV3 3.11. Yrjänä vieraana Tuomas & Juuso Experiencessä / Nelonen |
Flow 02.11.2005 13:34:55 | |
---|
Niinköhän nuo stupidoshopin levyt tulevat tänään ollenkaan. Alkaa näyttää pahalta... I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin |
tuomittu 02.11.2005 13:44:32 | |
---|
Niinköhän nuo stupidoshopin levyt tulevat tänään ollenkaan. Alkaa näyttää pahalta... Jaa, kyllä minulle ainakin tuli. Kuuntelemaan siis... Älä ala mulle tai tulee napaan. |
Antti Takalo 02.11.2005 14:18:36 (muokattu 02.11.2005 14:45:10) | |
---|
Hämmentävä levy ainakin on jos ei muuta ja sehän yleensä lupaa hyvää. Soudit ovat ainakin mukavan tuoreet ja sanoitukset ovat yllättävän lähellä kuulijaa, ja melkoisen raskaita jopa Yrjänälle, tai ainakin verrattuna aionin avaruuksiin. Minusta tämä sanoitus tyyli toimii hyvänä vastapainona kappaleiden näennäiselle keveydelle. Pedot ja Valoa nopeammat koneet parhaita tällä hetkellä. En tajua mitään rockista, siis soitan progea. |
aivokuolio 02.11.2005 14:43:23 | |
---|
Hämmentävä levy ainakin on jos ei muuta ja sehän yleensä lupaa hyvää. Toivottavasti tämä on lähempänä totuutta. Aikaisemmin kirjoitetut hehkutukset levystä parin kuuntelukerran kun eivät yleensä hyvää lupaa. Eivät ainakaan levyn kuuntelukestävyyden kannalta. mustan huoneen testi. |
Sainhan minä sen levyn lopultakin. Lisää levystä kohta. I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin |
carnation 02.11.2005 15:51:43 | |
---|
Sainhan minä sen levyn lopultakin. Onneksi olkoon ;) |
Flow 02.11.2005 15:58:01 | |
---|
...ja hyvältähän tuo kuulosti. Kolmen parhaan cmx levyn joukkoon pomppasi kerralla. Parhautta Pedot, Syysmyrkkylilja ja tuulenkosija. Heikkoutta on edelleen Uusi ihmiskunta. I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin |