Aihe: skebailua MURTUNEELLA sormella
1
RuohoneN
01.11.2005 23:16:13
En tiedä onko nyt oikee palsta tälle jutulle, mutta antaa mennä kuitenkin:
Mulla murtus nimetön sormi täs kolme viikkoo sitte(älkää kysykö miks). Meillä oli just bändin kanssa meneillään hyvä inspiroitunut reenailu jakso, joka piti sit jättää kesken tän takii. Kolme viikkoo sormi lastassa. Ei kolmeen viikkoon bändiharjoituksia, eikä kolmeen viikkoon SKEBAILUA! Nyt sain pari päivää sit sormen paketista, ja tilanne ei kovin hyvä. Sormi jäi lopullisesti vinoksi ja se sattuu vielä pitkään. Kitaran soitto pitää nyt periaatteessa "opetella" alusta. Kyllä se siitä hitaasti osittain paranee, mutta se vie aikaa. Voitte varmasti kaikki muutkin kitaran soittoa rakastavat ajatella, miten mahtaa vituttaa. Monilla muilla on varmasti vielä paljon pahempia sormi/ranne tms. murtumia jotka on vaikuttaneet suuresti skittailuun. Olis mukava kuulla niistä, joten laittakaapa omia kokemuksia.

Ja vielä kaikki kitaristit: varjelkaa sormianne kaikissa elämän tilanteissa!!
ei näe, ei kuule, mut homma toimii!!
janik
01.11.2005 23:47:39
-------------------------Fahrenheit
Mrezzye
02.11.2005 08:49:01

Ja vielä kaikki kitaristit: varjelkaa sormianne kaikissa elämän tilanteissa!!

Niin just, lopettakaa eläminen.
Ze Kink
02.11.2005 13:58:06 (muokattu 02.11.2005 14:05:03)
Hui, tuli deja vu. Tiesin loput tekstistä kun olin lukenut tuohon sormijuttuun asti? Ufoa.

Aika ikävää toi kyllä :(

E: Tossa ylemmässä ketjussa kyseltiin tuosta sormien naksuttelemisesta, mutten viitsi nostaa sitä. Meidän terveystiedon kirjassa luki ainakin, että on tutkittu ettei siitä olisi mitään haittaa. Kirja oli siis ihan uusi painos, viime vuonna oli tuo kurssi.

EE: itse olen naksutellut sormiani ala-asteesta lähtien eikä ainakaan vielä mitään ole käynyt. Ja mun kyynärpää on naksunut aina koukistaessa niin kauan kuin muistan, eikä siinäkään ole mitään.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
blyysi
02.11.2005 15:06:35 (muokattu 02.11.2005 15:11:01)

Mullakin murtui vasemman sormen pikkusormi, nimetön ja keskisormi kun ylä-asteella vetäsin skeitillä lipat. Nimetön luutui mullakin vinoon, mutta ei ole lainkaan soittoa haitannut! Ehkä jopa lisää hieman ulottuvuutta;) Pieni taukohan siinä tulee, mutta ei se maata kaada!
tupakalle
02.11.2005 15:36:06
Mullakin murtui vasemman sormen pikkusormi, nimetön ja keskisormi kun ylä-asteella vetäsin skeitillä lipat. Nimetön luutui mullakin vinoon, mutta ei ole lainkaan soittoa haitannut! Ehkä jopa lisää hieman ulottuvuutta;) Pieni taukohan siinä tulee, mutta ei se maata kaada!

Niin, ei paranis skeidailla. Muutenkin koko skeittailu on skeidapäiden hommaa. Anteeksi että tykkään sanoa suoraan mitä ajattelen. En tarkoita että te olisitte skeidapää, kyllähän monet on nuorena kokeilleet kaikenlaista tyhmää, kuten esimerkiksi skeidailua. Sitä en kyllä ymmärrä jos joku 4 kybänen James Hatfield velä skeidaa.
Mrezzye
02.11.2005 15:43:31

tupakalle:

Niin, ei paranis skeidailla. Muutenkin koko skeittailu on skeidapäiden hommaa. Anteeksi että tykkään sanoa suoraan mitä ajattelen. En tarkoita että te olisitte skeidapää, kyllähän monet on nuorena kokeilleet kaikenlaista tyhmää, kuten esimerkiksi skeidailua. Sitä en kyllä ymmärrä jos joku 4 kybänen James Hatfield velä skeidaa.

Ja tupakointi sitten on viisasta?
tupakalle
02.11.2005 15:46:47 (muokattu 02.11.2005 15:47:13)
tupakalle:

Ja tupakointi sitten on viisasta?

Ei, mutta savu on tunnelmaa eikä käet normaalisti siinä tohussa murru. Ja mistä päättelet että olen tupakoitsija? Nimeni on kalle ja asun tuvassani.
Da Make
02.11.2005 16:07:01
Minulla kävi vastavaasti, tosin oli koko oikea/pikkauskäsi kyynärpäästä sormiin kipsissä.. Onneksi sormet olivat näkyvillä.
No joo, vanha temmppu käyttöön: pihdeillä modailtiin kipsiä siten että plekun sai tavalliseen otteeseen. Kitaran ylä-satulaan asetettiin vanha sukka demppaamaan hieman. Sitten vaan soittamaan hevimetallia ja pikkaamaan kyynärvarren voimalla! Sitä sitten vissiin 5viikkoa pideltiin..
Lopulta 40minuuttia ennen keikkaa leikkasin kipsin pois päivää määrättyä aiemmin, veikän tuntuista kun ranne oli kevyt ja pikkaaminen vaikeaa. Keikan jälkeen ranne aivan paskana.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
tupakalle
02.11.2005 16:13:32
Minulla kävi vastavaasti, tosin oli koko oikea/pikkauskäsi kyynärpäästä sormiin kipsissä.. Onneksi sormet olivat näkyvillä.
No joo, vanha temmppu käyttöön: pihdeillä modailtiin kipsiä siten että plekun sai tavalliseen otteeseen. Kitaran ylä-satulaan asetettiin vanha sukka demppaamaan hieman. Sitten vaan soittamaan hevimetallia ja pikkaamaan kyynärvarren voimalla! Sitä sitten vissiin 5viikkoa pideltiin..
Lopulta 40minuuttia ennen keikkaa leikkasin kipsin pois päivää määrättyä aiemmin, veikän tuntuista kun ranne oli kevyt ja pikkaaminen vaikeaa. Keikan jälkeen ranne aivan paskana.

Hyvä poika!
tommiot
02.11.2005 16:26:18 (muokattu 02.11.2005 16:26:31)
Da Make:
Minulla kävi vastavaasti ...

Mulla oli sama homma juuri vähän aikaa sitten. Oikea käsi oli kyynärpäästä (pystyin liikuttamaan) rystysiin asti kipsissä. Soittaminen oli aika vittumaista, mutta pakkohan sitä oli :) Oli aika jännän tuntuinen ranne kun sai kipsin pois.

Lääkärit prkl kämmäs sen kipsin kanssa ja täytyi pitää 2 viikkoa pidempään kuin normaalisti (eli yhteensä lähes 7 viikkoa). Kun kipsi oli aluksi ollut kaksi viikkoa, todettiin että pikkurilli on kämmensyrjän kohdalta 40 astetta vinossa... Toinen lääkäri otti käsivarresta kiinni ja toinen alkoi repiä luuta paikalle. Ai että kun tuntui ihanalta.
RuohoneN
02.11.2005 19:35:50
vaikeinta tos sormen kuntoutus vaihees on soolot. tekee makeaa sormelle noi hammeronit ja pulloffit
ei näe, ei kuule, mut homma toimii!!
Samppa90
02.11.2005 19:59:22
Koita jaksaa.Kyllä muaki vituttas!
Hevi-Mies on eri mies.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)