januszian 02.11.2005 12:56:59 | |
---|
Moro. Eli oon tutkinu asioita ja tarkotus olis ostaa halpa pieni combo. Mites on ku vertailee Line6 Flextone III:sta, Spider II:sta, VOX Valvetronix AD50VT:tä ja Roland Cube 60:stä? Tiedän että VOX saundaa paremmalle tonellaan ku Line6 mutta mites toi Roland Cube sarja sijottuu tohon kastiin? Cube 60 lähtis halvalla tutulta. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
Etsi käytetty Line AX2, minusta oivallinen. |
januszian 02.11.2005 13:05:05 | |
---|
en etsi koska se on niin vanhaa teknologiaa. :) ensimmäisen sukupolven mallintava. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Kapane 02.11.2005 13:21:07 | |
---|
en etsi koska se on niin vanhaa teknologiaa. :) ensimmäisen sukupolven mallintava. Tralalaa. Mitenkäs se soundiin vaikuttaa? |
Jucciz 02.11.2005 13:26:05 | |
---|
en etsi koska se on niin vanhaa teknologiaa. :) Mitäs putkivahvistimet sitten on? :) |
Juzzu 02.11.2005 13:35:52 (muokattu 02.11.2005 13:38:48) | |
---|
Tralalaa. Mitenkäs se soundiin vaikuttaa? No ei oo kovin rendikäs, soundi on wanhanoloinen, lähes jopa niin antiikinaikainen kuin putkipeleissä.. No täytyy myöntää että vähän kalkkis oon, pitäis varmaan itekin waihtaa uudempaan!! Mutta asiaaan... Oli mallintava mallia 2000 tai 2006 niin se käytännössä wanhenee heti kun rahat siirtää ostajalta myyvälle liikkeelle. Ei noista rahojaan saa takaisin, ei koskaan. Jälleenmyyntiarvoja ajatellen wanhan liiton putkikamaa se pitäisi olla. Toisaalta, esim. juuri noita wanhempia AX2:sia saa minun mielestä ominaisuuksiin nähden jo hyvinkin halvalla hinnalla. Alkaa hinta/soundisuhde lähentelemään jo varsin oivia lukemia. |
BigPapa 02.11.2005 13:37:23 | |
---|
Putkipeleissä on paras soundi. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Roksennus 02.11.2005 13:39:33 | |
---|
Ehdottomasti VOX! Mun mielestä noi Rolandit on vähän retron kuuloisia vaikka eivät sitä olekaan tai sit vain en osaa ruuvata napukoita =) Itseäni VOX on palvellut niin hyvin että en hyväksyisi korvikkeita. |
januszian 02.11.2005 16:07:24 | |
---|
no voi nillin nillin. Jos puhutaan mallintavista niin kyllä mä nyt hemmetti soikoon ostan sen mikä aidoimman saundin omaa jos kahta samanhintasta vertaillaan! Mallintavissa kun sattuu teknologia ja softa kehittymään kummasti vuodesta toiseen... Putkivehkeet on sitten isommille pojille, pysykää erossa niistä ennen ku isi voittaa lotossa. :) Eikä kukaan voi pokka naamalla väittää että pii prosessori soi paremmin vanhetessaan. :D "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Joees 02.11.2005 17:04:37 | |
---|
no voi nillin nillin. Jos puhutaan mallintavista niin kyllä mä nyt hemmetti soikoon ostan sen mikä aidoimman saundin omaa jos kahta samanhintasta vertaillaan! Mallintavissa kun sattuu teknologia ja softa kehittymään kummasti vuodesta toiseen... Putkivehkeet on sitten isommille pojille, pysykää erossa niistä ennen ku isi voittaa lotossa. :) Eikä kukaan voi pokka naamalla väittää että pii prosessori soi paremmin vanhetessaan. :D Miksi siis hommata moinen jos se huononee merkittävästi vanhetessaan? Rahathan siinä menee kankkulaan. Eivätkä kaikki hyvät putkipelit maksa paljoa. Vaan niin, ennemmin minä ottaisin sen Juzzun mainitseman vahvistimen kuin vaikkapa Flextonen. Mutta tapansa nakillakin. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
drlecter 02.11.2005 17:08:45 | |
---|
Saan flextoneste sanasta näppylöitä. |
Vilhelmus 02.11.2005 17:13:14 | |
---|
Cubesta ei oo vieläkään mitn havaintoa, mutta täytyy vielä hieman hehkuttaa Valvetronixia. Kun siirryin putkinupin käyttöön pääasiallisissa livehommissa, niin tuli raahattua kämpille taas tuo Valvetronix (VT60). Rokkaa se niin helvetisti. Äsken tuli myös tsekattua yksi vanha keikka videomuodossa (äänet ihan ammattimaisesti tallennettu, ei kameran mikillä) ja kyllä ne soundit toimi helvetin hyvin. Saatan olla perehtymättömänä väärässä, mutta noissa "pikku-valvetronixeissa" ei taida olla sitä mahdollisuutta, että tube screamer -pedaalimallinnuksen saa päälle yhdessä vahvistinten kanssa? Jos se uupuu, niin paha paha. Se herättelee monet mallinteet eloon. Ja Januszian, jos se sun soundi-ihanne oli "löysää nu-pörinää", niin se on varmaan just sitä aluetta ehkä mihin toi huonommin taipuu - tosin en ole alan miehiä, niin painavammin en uskalla sanoa. |
januszian 02.11.2005 17:30:31 | |
---|
ok. Joo, kuten jo mainitsin niin tämän pienen ja halvan hankin PAKON EDESSÄ KAKKOSKAMPPEEKSI. Kyllä mulle 5000 euron Mesa stacki riittää main setiksi oikein mainiosti. :) Mutta myös tossa on just seki että kun tuolla pienellä ei tarttis vetää sitä löysää NU pörinää vaan 70's progea ja jotain paksumpaa metalli viritystä. Aattelin vaan josko joku olisi testannut enemmänkin noita mallintavia vierekkäin. Roland käyttää kai sitä COSM teknologiaa jota on BOSS GT-6 polkimessa. Line6:lla on omat systeemit ja VOXilla Valvetronix putkellä höystettynä. VOX on varmasti paras mutta kun muita sais jo 200:lla ja rahaa ei olis yhtään ylimäärästä viskoa minne sattuu mutta silti ei sitten kuitenkaan haluis mitään täysin käyttökelvotonta. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
mhelin 02.11.2005 18:44:29 | |
---|
Mutta eihän VOX ole oikeasti mallintava, sen sisällä on pieni putkivahvistin oikean ulostulomuuntajan kanssa. DSP on vaan EQ:ta ja FX:ää varten. |
Spike 02.11.2005 18:50:45 | |
---|
Mutta myös tossa on just seki että kun tuolla pienellä ei tarttis vetää sitä löysää NU pörinää vaan 70's progea ja jotain paksumpaa metalli viritystä. Voxin ominta aluetta... Kliinit ja rokkisaundit lähtee hyvin, mutta high-gainit on vähän ainaki AD30VT:ssä nihkeät. En ole oikeastaan kuin muutaman hyvän särön löytänyt. Vaatii myös vähän volumea, että heräävät henkiin. eli sen verran, että kerrostalonaapurit saa ehkä osansa. Itse olen buustaillut SD-1 Uraltonella JCM800 ja boutique od-mallinnuksia. Tuo sopivasti tiukkuutta ja täyteläisyyttä soundiin ja gainia tarpeeksi metalliin. Myös fuzz jcm800-mallinnuksella toimii. pörrrrr. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
tooms 02.11.2005 19:46:24 | |
---|
Multa saat flextonen. Sori, jos tuli jollekkin näppylöitä...Cube on kyl tosi äkäne vaikka onki hirmu pieni. Edullinen vehe se ainaki on. Se mikä ei tapa, vahvistaa |
januszian 02.11.2005 19:54:11 | |
---|
Saisinko joltain 60 wattisen kelpo mallintavan hintaan 200 euroa? :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Juzzu 03.11.2005 07:54:18 | |
---|
Jaahas, jaahas.. vai tämmöstä.. :o) Vai notta nilin nilin... No meen pois sitten, jaksa tuommosta... Muistinkin miksei tälle palstalle jaksa enää mittää paljoa kirjotella. Mutta sitä ennen... tube screamer -pedaalimallinnuksen saa päälle yhdessä vahvistinten kanssa? Jos se uupuu, niin paha paha. Se herättelee monet mallinteet eloon. Jeah! Näin myös Linessä.. :o) |
januszian 03.11.2005 11:16:43 | |
---|
Jaahas, jaahas.. vai tämmöstä.. :o) Vai notta nilin nilin... No meen pois sitten, jaksa tuommosta... Muistinkin miksei tälle palstalle jaksa enää mittää paljoa kirjotella. Mutta sitä ennen... noh noh, elä nyt tuommoseks heittäydy. :) Kun satun kuitenkin tietämään tietokoneista ja mallintavista ja putkivehkeistäkin niin tietysti "koulutan" heti kun siihen tulee sauma. :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Juzzu 03.11.2005 12:02:09 | |
---|
|