Aihe: Midi nauhoitus wawiksi firewire Sololla
1
Elfurioso
21.10.2005 21:57:35
En kyllä millään keksi miten tämä tehdään. Siis miten nauhoitetaan midi tai muu koneen "sisäinen" äänilähde audioksi. Muilla äänikorteilla on onnistunut, mutta miten Firewire Solon asetukset täytyy laittaa. Ohjelmana on Sonar.

Kiitos etukäteen, jos joku tietävä jaksaa vastata!
cubasisti
21.10.2005 23:30:18
Sun täytyy nyt ensiksi selvittää itsellesi, että mikä ja missä varsinaisesti muodostaa ne äänet. Mistä ääni lähtee? Kun painat MIDI-kosketinta, siitä menee tieto piuhaa pitkin johonkin, ja ... joku laite tai ohjelma jossain lähtee tuottamaan ääntä sen MIDI-komennon perusteella.
Elfurioso
22.10.2005 12:55:59
Joo kiitos tyhjentävästä vastauksesta ;). Olen kyllä "selvittänyt" asian itselleni, mutta nyt pitäisi tietää, miten Solon saa nauhoittamaan sitä. Eli tarkennuksena: olisi tarkoitus nauhoittaa waviksi Sonarissa pyörivä midi-rummut. Periaatteet on siis tutut: olen tämän tehnyt muilla äänikorteilla, mutta Solo on minulle uusi tuttavuus, enkä ole onnistunut Solon valinnoista löytämään tällaista mahdollisuutta.
Elfurioso
01.11.2005 12:16:11
Onko tämä nyt niin tyhmä kysymys ettei kukaan osaa vastata. Eli kuinka saan firewire Solon mikseristä valittua nauhoittamaan midiä/muuta sisäistä äänilähdettä?
jorma_r
02.11.2005 22:57:40
Onko tämä nyt niin tyhmä kysymys ettei kukaan osaa vastata. Eli kuinka saan firewire Solon mikseristä valittua nauhoittamaan midiä/muuta sisäistä äänilähdettä?

Sonaria tarkemmin tuntematta juolahtaa mieleen se, miksi ääntä yleensä tarvitsee kierrättää äänikortin kautta tätä tehdessä. Etkö pysty reitittämään rumpuja audioraidalle Sonarin sisällä?
Elfurioso
03.11.2005 10:27:32
Joo manuaali ei auttanut asiaan. Tietäisikö joku miten Sonarilla tämä reititys onnistuu. En edes ole ymmärtänyt, että signaalia ei tarvitse välttämättä kierrättää äänikortin kautta.

Tarkaan ottaen nyt rummut tulee Sonarissa Drum kit from Hellin VST-plugin avulla. Mutta kun yritän "ajaa" raitaa audio-raidaksi (nyt siis nimellisesti midi), ei raidalle tule mitään. Olisiko jollain siis tietoa, kuinka tämä tehdään Sonarissa, jos äänikorttia tähän ei kerta tarvitse.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)