Zeni 31.10.2005 10:48:01 | |
---|
Voiko noihin ledeihin muuten laittaa superkirkkaita (kynnysjännite 3,1V) ? Toisin kuin pelkäsin niin hyvin tuollainen toimi eikä ollut edes liian kirkas, toi valkoinen väri on vaan niin hieno ;) |
SirElwood 31.10.2005 13:56:40 | |
---|
Voiko noihin ledeihin muuten laittaa superkirkkaita (kynnysjännite 3,1V) ? Voi laittaa, kunhan vaihdat sen ledin etuvastuksen sopivaksi. |
SirElwood 01.11.2005 07:59:07 | |
---|
Jahas... Kotelojuttuja. Olettekos miten koteloineet nuo miinat? Katselin tässä heti aamutuimaan, mutta en löytänyt oikein sopivaa mistään. Leveyttähän pitäisi olla se 14cm ainakin.Musikding:ssä on se BB kokoinen kotelokin vain 12cm leveä, vaikka muuten olisi juuri passeli. Hitto. Ideoita? Kanttikonetta ei ole käytössä, joten itsekään en voi vääntää. |
sn 01.11.2005 10:15:49 (muokattu 01.11.2005 10:24:18) | |
---|
Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In |
Zeni 01.11.2005 17:02:18 | |
---|
Voi laittaa, kunhan vaihdat sen ledin etuvastuksen sopivaksi. Mitäs volttia se noille ledeille tyrkyttää ? Tietoa kellään. |
SaBer 02.11.2005 09:15:59 | |
---|
Mitäs volttia se noille ledeille tyrkyttää ? Tietoa kellään. Katsopa kytkiksestä... Kaikkea ei tarvitse kysyä muilta. Paras tapa oppia on etsiä tiedot itse. "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Zeni 02.11.2005 11:33:44 | |
---|
Katsopa kytkiksestä... Kaikkea ei tarvitse kysyä muilta. Paras tapa oppia on etsiä tiedot itse. Kytkis ei kerro mitään mulle ennen kuin on puoli valmis pedaali edessä. Mittaamalla täytyy sitten tuo tehdä jahka saan vaan kasattua koko höskän. |
Kytkis ei kerro mitään mulle ennen kuin on puoli valmis pedaali edessä. Mittaamalla täytyy sitten tuo tehdä jahka saan vaan kasattua koko höskän. Jos tässä on sulle jotain epäselvää, niin suosittelen vähän opiskelemaan... http://muusikoiden.net/dyn/members/10519.gif "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Zeni 02.11.2005 11:52:15 | |
---|
kerkesit prkele. Meni skeemat ja layoutit sekaisin. Meinasin just kirjoittaa tänne, että punaselle 9V , mutta meneekö toiselle myös 9V ? Niin mä tuon ymmärsin. |
SaBer 02.11.2005 11:54:41 | |
---|
kerkesit prkele. Meni skeemat ja layoutit sekaisin. Meinasin just kirjoittaa tänne, että punaselle 9V , mutta meneekö toiselle myös 9V ? Niin mä tuon ymmärsin. Joo, ymmärsit oikein. Ylöspäin osoittava kolmio tarkoittaa yleensä käyttöjännitettä. "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Zeni 02.11.2005 13:12:24 | |
---|
Jeps, pitäisi luottaa enemmän itseensä ;) OT: Tekemällä mun mielestä oppii ehdottomasti parhaiten, varsinkin jos pedaali tms. ei toimikaan. Itse opin juuri skeemasta ja noista käytännön perusasioista tuon PT80 projektin myötä enemmän kuin kirjoista&koulusta yhteensä. Kiitoksia jälleen. |
harpist 10.01.2006 02:04:35 | |
---|
Myös vipukytkimen voi korvata esim. 2-asentoisella vaihtokykimellä, jos katsoo, että itsellä ei ole käyttöä kaikille ko. kytkimen tuomille vaihtoehdoille. Itse en ole esim. keksinyt hyötykäyttöä tuolle 'Comp Cut' -toiminnalle (puhdas buusti), joten mikäli joskus vielä rakennan toisen yksilön, jätän ko. toiminnan siitä pois, tai vaihdan toiminnan vaikkapa symmetrinen/asymmetrinen -särövalintaan. Minulle tuli mahdollisuus testata ja verrata tämän "projektin" tuotosta omaan originaaliin Full-Drive 2:een. Versioni on ensimmäistä nostopotikalla tehtyä mallia, eikä siis pienellä kolmiasentoisella vipukytkimellä varustettu , kuten tämän esikuva. Kyllä omassa Full-Drive 2:ssa tuo Comp.cut toiminto käyttäytyi ja toimi aivan eri lailla kuin tämän "projektin" pedaalissa ..... valitettavasti alkuperäisen ensimmäisen version eduksi. Onko comp.cut toimintoa kenties muutettu alkuperäisen nostopotikkamallin jälkeen pedaalin vipuversio malliin - siitä minulla ei ole tietoa - onko jollain ? Bone ? |
Jone the Bone 10.01.2006 19:35:07 (muokattu 27.01.2006 08:36:41) | |
---|
Minulle tuli mahdollisuus testata ja verrata tämän "projektin" tuotosta omaan originaaliin Full-Drive 2:een. Versioni on ensimmäistä nostopotikalla tehtyä mallia, eikä siis pienellä kolmiasentoisella vipukytkimellä varustettu , kuten tämän esikuva. Kyllä omassa Full-Drive 2:ssa tuo Comp.cut toiminto käyttäytyi ja toimi aivan eri lailla kuin tämän "projektin" pedaalissa ..... valitettavasti alkuperäisen ensimmäisen version eduksi. Onko comp.cut toimintoa kenties muutettu alkuperäisen nostopotikkamallin jälkeen pedaalin vipuversio malliin - siitä minulla ei ole tietoa - onko jollain ? Bone ? Tiedoksi palstan lukijoille: Asiasta käytiin keskusteluja suoraan sähköpostin välityksellä ja näyttää siltä, että ko. klooniyksilön rakentajalle on valmistusvaiheessa tapahtunut jonkin sortin kytkentävirhe (ilmeisesti vipukytkimen langoituksessa tms.). Saamieni tietojen mukaan vipukytkimen käyttäytyminen ko. yksilössä poikkeaa huomattavasti siitä, miten se pitäisi toimia. Projektin kanssa hääriville tiedoksi: Vipukytkimen kytkemisessä on myös helppo tehdä virheitä, joten tarkkuutta vaaditaan. Myös kytkimen tyyppi ratkaisee - mikä tahansa kolmiasentoinen kytkin ei kelpaa, vaan kytkimen on oltava rakennusohjeessa mainitun kaltainen vipukytkin, tai vastaavat toiminnat omaava esim. kierto- tai liukukytkin. -------------------------------- Päivitettyä tietoa: Sain jokin aika sitten lisätietoa tuosta em. kloonista ja arvailuni kytkentävirheistä osoittautui todeksi, eli vipukytkimen langoitusta ko. yksilössä EI OLTU TEHTY OHJEEN MUKAAN (lisäksi vipukytkin on ollut ilmeisesti kytkentään sopimatonta tyyppiä). Myös BOOST-kytkimen toiminnassa oli ilmennyt ongelmia, joten pedaalin rakentajan tulee tarkistaa (tai tarkistuttaa jollakin elektroniikkaan perehtyneellä henkilöllä) rakentamansa laite myös näiltä osin. Mikäli klooni rakennetaan ohjeen mukaisesti käyttämällä tarkoin ohjeessa mainittuja komponentteja, vastaa laite esikuvaansa niin toiminnallisesti kuin soundillisestikin. Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä). |
Zeni 11.01.2006 15:30:50 (muokattu 11.01.2006 15:42:26) | |
---|
Tuo On-on-on kytkimen saanti tuottaa vaikeuksia. kellään tietoa mistä noita saisi ? Tampereelta mieluiten. EDIT2: Korjasin taas itseäni |
Johnny99 11.01.2006 16:01:50 | |
---|
Tuo On-on-on kytkimen saanti tuottaa vaikeuksia. kellään tietoa mistä noita saisi ? Tampereelta mieluiten. EDIT2: Korjasin taas itseäni Mä laitoin siihen kiertokytkimen. Myykää mulle pink paisley tele/strato |
Zeni 11.01.2006 16:18:51 (muokattu 29.01.2006 23:51:49) | |
---|
Noita vipukytkimiä sai ainakin elektorilta, myös NP konkkia oli joten nappasin sellaisetkin. |
harpist 25.01.2006 02:46:21 | |
---|
HAKUSESSA FOOL-DRIVE 2 PIIRILEVY . Jäikö kenellekään projektissa mukana olleelle ylimääräistä piirilevyä josta olisi valmis luopumaan kohtuullista korvausta vastaan ? Tai jäikö jollain pedaali " virattomaksi / virrattomaksi " - puolitekelekin nimittäin kävisi. Tarkoituksenani olisi toteuttaa pedaali "kevennettynä" versiona pelkästään comp.cut soundilla ilman boosteria. Tipsatkaa pikaviestillä jos satutte tietämään ylimääräisen piirilevyn olemassaolosta. " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |
javia 27.01.2006 00:51:27 | |
---|
kokeilin tuossa juuri tuota fulltonen sivuilla olevaa modia, eli syöttää laitteeseen 18v jännite, ja aika onnistuneesti, mielestäni nuo kaikki tapahtui mitä sivuilla luvattiin..... much more dynamic, a little brighter and a lot less compressed, more articulate, more amp-like, with more of the strings coming through.... http://www.fulltone.com/qaframe.htmlMan With Bad Tone Laughs Alone! |
vipu5 28.01.2006 15:12:58 | |
---|
Mullekin kelpais tuommoinen piirilevy, jos jollain ylimääräisiä on... |
JakeScary 29.01.2006 04:38:46 | |
---|
Mullekin kelpais tuommoinen piirilevy, jos jollain ylimääräisiä on... qten myös GG |