Laittelin tämän tuonne FAQ-osioon, mutta ehkä tämä saisi paremmin vastauksia omana otsikkonaan. Kyselenpä itsekin hieman vinkkejä koskettimien ostoon. Soittelen itse koskettimia ihan bändissä (pari omakustannetta takana ja keikkoja tehdään säännöllisen epäsäännöllisesti). Musiikkityylinä on hieman YUP- ja CMX-henkinen rock. Lähinnä nyt olisi vihdoin ensimmäisten omien koskettimien hankinnan aika. Tähän mennessä olen pimputellut lähinnä kaverin vanhalla Roland E-68:lla (tms.). Mutta nyt pitäisi katsella vihdoinkin omaa soitinta ja ottaa askel professionaalimpaan suuntaan. :) Eli, lähinnä vaatimuksina seuraavat: - Mahdollisimman hyvä urkuvalikoima. Esim. hammond-soundi olisi plussaa - Myös mahdollisimman aito piano-soundi olisi hyvä - Jotkut hyvät jouset plussaa, ei kuitenkaan välttämättömyys - Kaikki ihmeelliset ufo-soundit turhaa - Soveltuu keikka-käyttöön ja myös tarvittaessa studioon - Hintaluokka max.500€ (about) Hieman mietiskelin tuota Rolandin EM-25:ttä. Onko ihmisillä kokemuksia moisesta? www.pirukange.net
www.mikseri.net/pirukange
Progeilevaa suomalaista taide-rockia. |
hahuusko 02.11.2005 16:19:05 | |
---|
EM-25:stä ei ole kokemusta mutta EM-15:ttä olen kokeillut. Käsittääkseni EM-15 ja EM-25 ovat muuten samanlaiset, mutta EM-15:ssä ei ole levyasemaa. En kuitenkaan suosittelisi kumpaakaan mihinkään satunnaista kotikäyttöä vakavampaan melkoisen kehnojen soundien vuoksi. Bändikäyttöön kannattaisi harkita mieluummin ihan kunnon syntikkaa kuin EM-25:n kaltaista kotikeyboardia. 500 euron hintaluokassa ei uutena taida olla muita vaihtoehtoja kuin Yamaha S03 ja Roland Juno-D. S03:n olen omistanutkin ja se ainakin on ihan pätevä soitin. Tykkäsin pianosoundista (eriäviäkin mielipiteitä tosin olen kuullut) ja jousetkin olivat hyvät. Urkusoundit eivät tosin olleet ihan niin vakuuttavia. Ehkä niistäkin olisi muokkaamalla voinut saada parempia. Juno-D:tä en ole kokeillut mutta sen soundeja on kehuttu hyviksi hintaluokassaan. Ja kannattaa toki vilkuilla käytettyjäkin syntikoita. |
Sistis 02.11.2005 16:33:50 | |
---|
Kiitos vastauksesta. Sen verran tuossa eilen lueskelin noita vertailuja ja kommentteja, että tulin siihen johtopäätökseen, että Roland EM-25:ssä olisi erilainen soundivalikoima, kuin tuossa EM-15:ssa. Ja nimenomaan huomattavasti parempi. Ainakin suuressa osassa kommentteja EM-25:ttä kehuttiin soundien suhteen, kun taas 15:aa haukuttiin. En tiedä sitten, jakaantuivatko nuo mielipiteet vaan noin jyrkästi, vai onko niissä sitten ihan käytännön eroa. Rolandin kotisivujen tuote-esittely taas kyllä viittaa tuohon, mitä väitit, eli samat ominaisuudet. Käytetyn ostoa olen kyllä myös harkinnut. Osaisiko joku suositella jotain hyvää peliä noilla edellä mainituilla ominaisuuksilla? www.pirukange.net
Sistis 03.11.2005 16:45:23 | |
---|
Tutkailin nyt hieman tuota Rolandin Juno-D:tä ja kiinnostus heräsi. Olisiko jollain muullakin heittää kommenttia kyseisestä vekottimesta. Entä missä hinnoissa suunnilleen pyörivät yleensä, tai millä hinnalla suosittelisitte ostamaan? Googletin musiikkiliikkeitä (suomalaisia) ja en löytänyt mistään hintatietoja. www.pirukange.net
Leevo 03.11.2005 17:34:37 | |
---|
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
masal 05.11.2005 13:39:48 | |
---|
menee ehkä hieman budjettisi yli, mutta minulla on ollut käytössä kurzin sp76, aivan sopivat perusrokkisaundit, e-pianot, hammondit, viulut, ja pianot, ei muuta. Hintaluokka on muistaakseni uutena noin 600-700e. Ja sitten tietysti monipuolisempi olisi kurzilla pc1x, saksan kaupoissa 999e tarjouksessa. Käy kuuntelemassa saundeja: http://www.kurzweilmusicsystems.comRrrrrrockkkk... |