Pantse 30.06.2003 18:57:25 | |
---|
Ostin tuossa äskettäin käytetyn Laneyn TF300-kitaracombon. Nyt siinä on seuraavanlainen vika: vahvistin alkaa piämään itsekseen helvetinmoista hurinaa, jos jommalla kummalla särökanavalla on volyme yli 7. Ei siis se normaali taustahurina, vaan sellainen ylimääräinen todella ilkeän kuuloinen ääni. Se jatkuu vaikka kitarasta laskee volat nollille. Mutta jos piuhan irroittaa vahvistimen päästä, ääntä ei enää kuulu. Puhtaalla kanavalla tätä ääntä ei kuulu. Olisiko kenelläkään tietoa, mistä vika johtuu, ja miten sen pystyy mahdollisesti korjaamaan? I`m not an asshole, I`m just an ass. |
totaali 01.07.2003 09:13:39 | |
---|
Helpointa olisi aloittaa johdosta. Niissäkin on eroja ja vikoja. Lainaa tai osta hyvälaatuinen johto ja kokeile sillä. Itelläni on sama vahvari. Ei oo yhtään pahaa sanaa sanottavana. Jyrzä |
Pantse 01.07.2003 11:22:35 | |
---|
Helpointa olisi aloittaa johdosta. Niissäkin on eroja ja vikoja. Lainaa tai osta hyvälaatuinen johto ja kokeile sillä. Jos kitarapiuhaa tarkoitat, niin vika tuskin on siinä. Olen kokeillut parilla piuhalla, ja ongelma jatkuu. Olen myös kokeillut piuhoja toiseen vahvistimeen, eikä silloin ole mitään vikaa ollut. Kyllä luulen vian olevan vahvistimessa. Kun ei vain olisi kallis vika, silloin alkaisi todella vituttaa. I`m not an asshole, I`m just an ass. |
Ostin tuossa äskettäin käytetyn Laneyn TF300-kitaracombon. Nyt siinä on seuraavanlainen vika: vahvistin alkaa piämään itsekseen helvetinmoista hurinaa, jos jommalla kummalla särökanavalla on volyme yli 7. Ei siis se normaali taustahurina, vaan sellainen ylimääräinen todella ilkeän kuuloinen ääni. Se jatkuu vaikka kitarasta laskee volat nollille. Mutta jos piuhan irroittaa vahvistimen päästä, ääntä ei enää kuulu. Puhtaalla kanavalla tätä ääntä ei kuulu. Olisiko kenelläkään tietoa, mistä vika johtuu, ja miten sen pystyy mahdollisesti korjaamaan? Höö,,millaisessa paikassa olet kokeillut vahvaria,lähinnä yritän rajata ulkoisen häiriölähteen mahdollisuutta,onpa sekin huomattu että loisteputkivalaisimien kuristimet saa jossain kytkennöissä aiheutettua modulaatiohurinaa,tuo voisi olla sellaistakin.. Oletko kokeilut toisella skitalla? Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Pantse 01.07.2003 12:33:24 | |
---|
Höö,,millaisessa paikassa olet kokeillut vahvaria,lähinnä yritän rajata ulkoisen häiriölähteen mahdollisuutta,onpa sekin huomattu että loisteputkivalaisimien kuristimet saa jossain kytkennöissä aiheutettua modulaatiohurinaa,tuo voisi olla sellaistakin.. Oletko kokeilut toisella skitalla? Ihan omakotitalossa olen kokeillut. Lähellä ei minusta juuri muita sähkölaitteita ainakaan päällä ole, televisio on kolmen metrin päässä, mutta virrat on siitä kokonaan pois päältä. Loiteputkivalisimia ei ole lähettyvilläkään. Toisella skitalla ei ole olut mahdollisuutta kokeilla vielä, mutta aika epätodennäköiseltä tuntuu se, että vika olisi siinä. I`m not an asshole, I`m just an ass. |